Το αίτημα των γενικών διευθυντών των υπουργείων και άλλων υψηλόβαθμων αξιωματούχων για χρήση της υπηρεσιακής τους λιμουζίνας και εκτός των ωρών εργασίας δεν είναι συνηθισμένο φαινόμενο στις χώρες της ΕΕ.

Αντίθετα, με βάση έρευνα της Ελεγκτικής Υπηρεσίας, η οποία παρουσιάστηκε χθες σε συνεδρία της Επιτροπής Οικονομικών της Βουλής, στις περισσότερες χώρες της ΕΕ οι κρατικοί αξιωματούχοι χρησιμοποιούν τα υπηρεσιακά τους οχήματα αυστηρά και μόνο για υπηρεσιακή χρήση, ενώ τις υπόλοιπες ώρες διακινούνται είτε με μέσα μαζικής μεταφοράς είτε με δικά τους οχήματα.

Μάλιστα στη Γερμανία (η οποία διαθέτει αυτοκινητοβιομηχανία) οι αξιωματούχοι δεν έχουν καθόλου υπηρεσιακά οχήματα, με εξαίρεση τα άτομα με αναπηρία (ΑμεΑ), ενώ στην Αυστρία όσοι επιθυμούν να έχουν υπηρεσιακό όχημα χρεώνονται με ποσοστό 18% το χρόνο επί της αξίας του οχήματός τους. Το θέμα συζητήθηκε χθες σε συνεδρία της Επιτροπής Οικονομικών με αφορμή τους νέους κανονισμούς τους οποίους κατέθεσε το Υπουργείο Οικονομικών, για να δοθεί το δικαίωμα στους γενικούς διευθυντές των υπουργείων και άλλους υψηλόβαθμους αξιωματούχους να κάνουν χρήση της υπηρεσιακής τους λιμουζίνας και εκτός των ωρών εργασίας τους.

Μεταξύ άλλων, αναφέρθηκε ότι σήμερα υπάρχουν 65 λιμουζίνες οι οποίες ανανεώνονται ανάλογα με τα χρόνια και τα χιλιόμετρά τους. Αναφέρθηκε επίσης ότι οι λιμουζίνες στους Επιτρόπους παραχωρούνται στη βάση των συμβολαίων που υπογράφουν, αφού δεν υπάρχει ανάλογη ρύθμιση στη νομοθεσία. Το ΔΗΚΟ εισηγήθηκε όπως το δικαίωμα για χρήση λιμουζίνας να δοθεί έναντι χρέωσης και να μην υπάρχουν έλεγχοι.

Κωνσταντίνος Ζαχαρίου