Μακριά ακόμα η ανάπλαση του Lady’s Mile

Μπορεί να έχουν κινηθεί οι διαδικασίες για την ανάπλαση της περιοχής του Lady’s Mile, που αποτελεί την πιο δημοφιλή παραλιακή ζώνη της Λεμεσού, ωστόσο η υλοποίηση του έργου θα πρέπει να θεωρείται ακόμα πολύ απομακρυσμένη κι αυτό λόγω της ιδιομορφίας και του χαρακτήρα της περιοχής, η οποία, εκτός των άλλων, βρίσκεται και στην επικράτεια που ελέγχεται από τις Αρχές των Βρετανικών Βάσεων.

Αρκετά κατατοπιστικά για το πού βρίσκεται το όλο θέμα είναι τα όσα αναφέρει ο Υπουργός Εσωτερικών, απαντώντας στον βουλευτή και επαρχιακό γραμματέα Λεμεσού του ΑΚΕΛ, Γιώργο Γεωργίου, ο οποίος, με σχετική επιστολή του τον περασμένο Απρίλιο ζήτησε ενημέρωση για την προώθηση του συγκεκριμένου έργου, το οποίο είχε απασχολήσει και την Επιτροπή Εσωτερικών πριν από δυο περίπου χρόνια.

Στην απάντηση του Υπουργού, η οποία δίνεται μέσω του γενικού διευθυντή του Υπουργείου, αναφέρεται ότι η αρχιτεκτονική προμελέτη που εκπονήθηκε από το Τμήμα Πολεοδομίας και Οικήσεως έχει σε μεγάλο βαθμό ολοκληρωθεί και έχει προσαρμοστεί στους περιβαλλοντικούς περιορισμούς που προκύπτουν από τις Ζώνες και Συνθήκες Προστασίας της φύσης που ισχύουν στην περιοχή, ενώ έχουν ολοκληρωθεί και οι διαβουλεύσεις με τις περιβαλλοντικές αρχές και τις μη κυβερνητικές οργανώσεις.

Η προμελέτη παρουσιάστηκε στην Επαρχιακή Διοίκηση Λεμεσού στην παρουσία και των προέδρων των κοινοτήτων Ακρωτηρίου, Τσερκέζ Τσιφλίκ και Ασωμάτου, καθώς και εκπροσώπων του Δήμου Λεμεσού και των Βρετανικών Βάσεων, οι Αρχές των οποίων έχουν  εγκρίνει την εκτέλεση του έργου. Επιπλέον, έγινε παρουσίαση στον Κεντρικό Φορέα Επίλυσης Κυκλοφοριακών Προβλημάτων, αφού, όπως επισημαίνεται, το μεγαλύτερο μέρος του έργου αφορά το οδικό δίκτυο. Από τον Φορέα έγιναν και οι τροποποιήσεις οι οποίες κρίθηκαν αναγκαίες και ήδη ενημερώθηκαν σχετικά όλες οι εμπλεκόμενες πλευρές.

Το Τμήμα Πολεοδομίας αναμένεται τώρα να προχωρήσει στην προκήρυξη προσφορών για ομάδα εμπειρογνωμόνων, με σκοπό την εκπόνηση όλων των περιβαλλοντικών μελετών που θεωρούνται απαραίτητες.

Σημειώνεται ότι το χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση των μελετών (κατασκευαστικά σχέδια, έγγραφα προσφορών κ.λπ.) είναι άμεσα συνδεδεμένα με το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης και δημοσίευσης του Σχεδίου Ανάπτυξης (Δήλωση Πολιτικής των Βρετανικών Βάσεων) που βρίσκεται σε εξέλιξη.

Προς το παρόν, όπως αναφέρεται από το Υπουργείο Εσωτερικών, η κατάρτιση της Δήλωσης Πολιτικής για την περιοχή βρίσκεται στο στάδιο της εκπόνησης στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων. Επισημαίνεται επίσης, ότι έχει ζητηθεί επανειλημμένα από το Τμήμα Πολεοδομίας όπως πριν προχωρήσει η ολοκλήρωση των μελετών, συζητηθούν και αποφασιστούν ζητήματα που μεταξύ άλλων αφορούν θέματα χρηματοδότησης της κατασκευής του έργου και τη συνεισφορά των εμπλεκομένων Τοπικών Αρχών αλλά και των Βρετανικών Βάσεων. Το κόστος το έργου αναμένεται ότι θα ξεπεράσει τα 6 εκ. ευρώ.

Το Τμήμα Πολεοδομίας, όπως αναφέρεται, έχει συμπεριλάβει στον προϋπολογισμό του κονδύλι 40.000 ευρώ για το 2018 και 50.000 για το 2019, χρήματα που αναμένεται ότι θα καλύψουν μόνο τα έξοδα των μελετών που είναι απαραίτητες για το έργο.

Επισημαίνεται ακόμα ότι θα πρέπει να αποφασιστεί ποιος θα είναι ο φορέας που θα αναλάβει τη διαχείριση και συντήρηση του έργου μετά την κατασκευή του, αφού, λόγω της τοποθεσίας και του καθεστώτος που ισχύει στη συγκεκριμένη περιοχή, κρίνεται ως βασικό να οριστεί μια διαχειριστική αρχή η οποία με βάση ένα συμφωνημένο κανονιστικό πλαίσιο να αναλάβει τη συνεχή συντήρηση και διαχείριση της περιοχής.

Αναφορικά με την προσωρινή συντήρηση και βελτίωση του οδικού δικτύου στην περιοχή, αναφέρεται ότι αυτή γίνεται κάθε χρόνο από τα συνεργεία της Επαρχιακής Διοίκησης Λεμεσού σε συνεργασία με τις αρχές των Βάσεων Ακρωτηρίου.

Υποδεικνύεται, ωστόσο, η ανάγκη για λήψη μέτρων οριοθέτησης του δρόμου, έστω και προσωρινής μορφής, μέχρι την κατασκευή του έργου, σε συνδυασμό με την αυστηρή αστυνόμευση της περιοχής με στόχο τον περιορισμό των καταστροφών που συχνά καταγράφονται στον υδροβιότοπο αλλά και στην ευρύτερη περιοχή.

Οι υποδείξεις αυτές έχουν να κάνουν κυρίως με κάποιες παράνομες περιφράξεις και παρκαρίσματα βαρέων οχημάτων, την προστασία των σημείων όπου φωλιάζουν πουλιά και των αμμόλοφων από αυθαίρετες επεκτάσεις που έχουν γίνει σε χώρους στάθμευσης από παρακείμενες επιχειρήσεις.

Χρήστος Χαραλάμπους

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy