Μακρύς ο δρόμος για ανάπλαση του Lady’s Mile



Ανασταλτικοί παράγοντες το ότι βρίσκεται στα όρια των Βάσεων,  αλλά και ότι δεν υπάρχουν τα απαιτούμενα κονδύλια

 

Μακρινό όραμα παραμένει η επιθυμία της Λεμεσού για ανάπλαση της περιοχής του Lady’s Mile λόγω όχι μόνο του γεγονότος ότι βρίσκεται στα όρια ελέγχου των βρετανικών βάσεων, αλλά και γιατί δεν υπάρχουν ακόμα τα απαιτούμενα κονδύλια για την υλοποίηση ενός τέτοιου έργου.

Αυτό προκύπτει μέσα από αναφορά του Τμήματος Πολεοδομίας και Οικήσεως που αποτελεί απάντηση σε σχετική ερώτηση που υποβλήθηκε στο αρμόδιο Υπουργείο Εσωτερικών, από τον βουλευτή του ΑΚΕΛ Λεμεσού Γιώργο Γεωργίου. Να σημειωθεί ότι το θέμα της ανάπλασης του Lady’s Mile συζητήθηκε σε αλλεπάλληλες συσκέψεις με τη συμμετοχή εκπροσώπων του Δήμου Λεμεσού, της Επαρχιακής Διοίκησης και των βρετανικών βάσεων, χωρίς να υπάρχει καμιά κατάληξη, πέραν της γενικής εκτίμησης ότι το έργο αποτελεί μια αναγκαιότητα και πάντα στα πλαίσια των ιδιαίτερων περιβαλλοντικών συνθηκών που χαρακτηρίζουν την περιοχή.

Στην αναφορά του το Τμήμα Πολεοδομίας επισημαίνει, μεταξύ άλλων, ότι στο σχετικό αίτημα του Δήμου Λεμεσού, το Τμήμα με δεδομένη και την αδυναμία λόγω υποστελέχωσης να προχωρήσει στην ωρίμανση της μελέτης και να προωθήσει την υλοποίηση του έργου, με κόστος που ξεπερνά τα 6 εκατ. ευρώ (το οποίο δεν περιλαμβάνεται στους προϋπολογισμούς του Τμήματος Πολεοδομίας), έχει ανταποκριθεί θετικά με την προϋπόθεση ότι «θα τηρηθεί κατά γράμμα» η προμελέτη που έχει γίνει με τη συνεργασία διαφόρων κρατικών τμημάτων και άλλων φορέων και η οποία «συμβαδίζει απόλυτα με τις πρόνοιες της υπό εκπόνηση Δήλωσης Πολιτικής των βρετανικών βάσεων».

Ανεξάρτητα όμως απ’ όλα αυτά, όπως επισημαίνεται, η τελική απόφαση για το ποιος θα αναλάβει την ωρίμανση, την κατασκευή αλλά και τη διαχείριση του έργου θα πρέπει να ληφθεί σε επίπεδο Υπουργείου Εσωτερικών. Κι αυτό επειδή, προς το παρόν, η περιοχή του Lady’s Mile δεν εμπίπτει στα διοικητικά όρια του Δήμου Λεμεσού. Θέμα όμως που αναμένεται να διευθετηθεί στα πλαίσια της Μεταρρύθμισης της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Επιπλέον, αναφέρεται ότι ο Έπαρχος Λεμεσού ο οποίος εκπροσωπεί τις κοινότητες Ακρωτηρίου, Ασώματου και Τσερκέζ Τσιφλίκ, στα όρια των οποίων βρίσκεται η περιοχή, έχει θέσει γραπτώς θέμα κατά πόσον το Υπουργείο Εσωτερικών κρίνει σκόπιμο να ερωτηθεί και ο ίδιος (ο Έπαρχος) αν μπορεί να αναλάβει πρωτοβουλία για περαιτέρω προώθηση του έργου.

Το Υπουργείο Εσωτερικών επισημαίνει και το γεγονός ότι το Τμήμα Πολεοδομίας και Οικήσεως έχει ζητήσει πολλές φορές οδηγίες για τα θέματα χρηματοδότησης και μελλοντικής διαχείρισης του έργου, τα οποία θα πρέπει να έχουν επιλυθεί πριν την εκπόνηση οποιωνδήποτε μελετών και κατασκευαστικών σχεδίων, δεδομένου και του γεγονότος ότι η ανάπλαση του Lady’s Mile χωροθετείται στα όρια των Βάσεων, αλλά και της αδυναμίας των οικείων κοινοτήτων να καταβάλουν το ποσό που τους αναλογεί.

Να σημειωθεί ότι εστιάτορες και άλλοι επιχειρηματίες της περιοχής θέτουν επιτακτικά την ανάγκη για εκτέλεση κάποιων έργων που αφορούν το οδικό δίκτυο, τη δημιουργία πεζοδρόμων και ποδηλατόδρομων, την υδροδότηση και ηλεκτροδότηση και άλλες κοινωφελείς υπηρεσίες.

Στην αντίπερα όχθη με όσους ζητούν έργα υποδομής και ανάπτυξης και γενικότερα αναβάθμιση της περιοχής, βρίσκονται αρκετοί οργανωμένοι περιβαλλοντικοί και άλλοι φορείς, όπως το Κυπριακό Ίδρυμα Προστασίας του Περιβάλλοντος Terra Cypria, το οποίο τάσσεται υπέρ της προσέλκυσης εναλλακτικού τουρισμού, επισημαίνοντας το γεγονός ότι ο Υγρότοπος Ακρωτηρίου είναι ο πιο σημαντικός της Κύπρου και ένας από τους σημαντικότερους της Ανατολικής Μεσογείου, υποδεικνύοντας ότι οι οποιοιδήποτε σχεδιασμοί θα πρέπει να γίνουν με βασικό γνώμονα την επιτακτική ανάγκη να περιοριστεί η ασύδοτη πρόσβαση οχημάτων εντός της περιοχής των Αλυκών και σε καμία περίπτωση να φωταγωγηθεί όλος ο δρόμος, αφού θα επηρεάσει αρνητικά τα πολύ σημαντικά είδη της περιοχής, όπως τα μεταναστευτικά πουλιά και τις θαλάσσιες χελώνες.

 

Χρήστος Χαραλάμπους