Κάθετα

 Θυμέλη: Δεν μπορούμε να πειραματιζόμαστε εκτός σκηνής με τόση προχειρότητα.

Σίγουρα το «ΘΥΜΕΛΗ» είναι ένα σχέδιο που άλλαξε το θεατρικό τοπίο. Η ανάγκη για αλλαγή του παλαιού σχεδίου σίγουρα ήταν επιβεβλημένη αλλά η προχειρότητα με την οποία σχεδιάστηκε και έγινε το εν λόγω σχέδιο χειροτέρευσε τα πράγματα αντί να τα βελτιώσει. Για παράδειγμα οι εμπνευστές του σχεδίου δεν εξασφάλισαν αύξηση κονδυλίων ώστε να μπορεί να εφαρμοστεί όπως πρέπει το εν λόγω σχέδιο με αποτέλεσμα τα θέατρα να αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα βιωσιμότητας.

Ένα άλλο θέμα που δεν προνόησε το «ΘΥΜΕΛΗ» είναι οι πολλές ταυτόχρονες θεατρικές παραστάσεις, κυρίως εντός Λευκωσίας, με αποτέλεσμα το θεατρικό κοινό να διασπάται και οι θεατρικές αίθουσες να είναι άδειες. Ευτυχώς στην δική μας περίπτωση του Πατέρα δεν συμβαίνει αυτό , διότι ο κόσμος αγκάλιασε την εν λόγω παραγωγή του θεάτρου ένα, αλλά κανείς δεν μας διασφαλίζει ότι θα συμβεί το ίδιο στις επόμενες παραγωγές.

Ανακεφαλαιώνοντας το βασικό πρόβλημα του «ΘΥΜΕΛΗ» είναι ότι οι εμπνευστές του δεν είχαν όραμα ή ήταν ελλιπείς οι γνώσεις τους για το θεατρικό τοπίο έτσι ώστε να εξασφαλίσουν τα απαραίτητα κονδύλια πριν προβούν σε μια τέτοια αλλαγή όπου αιχμαλώτισε όλο το κυπριακό θέατρο και τους ανθρώπους του σε συνθήκες πείνας, εξαθλίωσης, με μισθούς που δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα και πολλές φορές οι άνθρωποι του θεάτρου αναγκάζονται να βάζουν από το υστέρημα τους για να μπορούν κάποιοι να καυχιούνται ότι οι αριθμοί ευημερούν. Αν είναι αυτή η θεατρική ανάπτυξη που έχει η Κύπρος τότε είναι κτισμένη όλη πάνω στην άμμο και είμαι σίγουρος ότι σε κάποια φάση θα καταρρεύσει. Δεν μπορούμε να πειραματιζόμαστε εκτός σκηνής με τόση προχειρότητα. Καλό θα ήταν το νέο Δ.Σ του ΘΟΚ να λάβει σοβαρά υπόψη τις παθογένειες του «ΘΥΜΕΛΗ»  έτσι ώστε να γίνει πιο μαχητικό στη διεκδίκηση κονδυλίων. Ένα άλλο κακό του «ΘΥΜΕΛΗ»  που δεν θα μπορούσα να μην το θίξω είναι η γραφειοκρατία και ο αυταρχισμός των διοικούντων σε λάθη που δεν έχουν να  κάνουν με τα καλλιτεχνικά αλλά με τα διοικητικά.

Μαρίνος Ανωγυριάτης

Με αφορμή παλαιότερη συνέντευξη του Μαρίνου Ανωγυριάτη στον Ορίζοντα, για την παράσταση Ο πατέρας του Φλοριάν Ζελέρ από το Θέατρο Ένα, είχαμε ζητήσει τη γνώμη του για το Πρόγραμμα επιχορηγήσεων Θυμέλη και το θεατρικό τοπίο. Δεν δημοσιεύτηκαν τότε λόγω χώρου. Παρουσιάζουμε σήμερα τις σκέψεις του.

 

 

 

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy