Με κενά και ελλείψεις το ποδηλατικό δίκτυο της Λεμεσού

Οι βάσεις που τέθηκαν στο παραλιακό μέτωπο και το Πάρκο Γαρύλλη δεν είχαν τη συνέχεια που ανέμεναν οι πολίτες

 

Γενική είναι η εκτίμηση ότι συνεχώς αυξάνεται το ενδιαφέρον του κόσμου στη Λεμεσό και ιδιαίτερα των φοιτητών, αλλά και γενικότερα των νέων, για ένταξη της χρήσης του ποδηλάτου στην καθημερινότητά τους. Κι αυτό αποδεικνύεται, όχι μόνο μέσα από τη συμμετοχή σε διάφορες οργανωμένες δράσεις και εκδηλώσεις ποδηλασίας, αλλά και από το γεγονός ότι χρησιμοποιούνται ευρέως, κυρίως για σκοπούς άθλησης και ψυχαγωγίας, ποδηλατόδρομοι μεγάλων αποστάσεων.

Στο επίκεντρο αυτού του ενδιαφέροντος βρίσκονται βέβαια οι ποδηλατόδρομοι, οι οποίοι δημιουργήθηκαν από τα προηγούμενα Δημοτικά Συμβούλια, όπως αυτός που εκτείνεται σε όλο σχεδόν το μήκος του παραλιακού μετώπου, αλλά και ο ποδηλατόδρομος στο Γραμμικό Πάρκο Γαρύλλη, οι οποίοι προσφέρουν άνεση και ασφάλεια. Και ο κόσμος δεν χάνει ευκαιρία να υποδεικνύει στις Τοπικές Αρχές την ανάγκη για διεύρυνση του ποδηλατικού δικτύου, ώστε να καταστεί δυνατή η χρήση του ποδηλάτου σε καθημερινή βάση για εξυπηρέτηση και των εργαζομένων που διακινούνται από την περιφέρεια στο κέντρο της πόλης.

Όμως, όσο κι αν ο κόσμος της Λεμεσού επιθυμεί πλέον, για μια σειρά από λόγους, να χρησιμοποιεί το ποδήλατο στην καθημερινότητά του, με τα σημερινά δεδομένα δεν τολμά να το επιχειρήσει. Κι αυτό επειδή, πολύ απλά, δεν υπάρχει η κατάλληλη υποδομή η οποία να προσφέρει την απαιτούμενη άνεση και ασφάλεια.

Η Λεμεσός των μικρών αποστάσεων και διαδρομών θα μπορούσε να απαλλαγεί από το σημερινό κομφούζιο των ιδιωτικών αυτοκίνητων και να μετατραπεί σε μια πόλη του ποδηλάτου, όπως και της αστικής συγκοινωνίας. Ωστόσο, οι άμεσα υπεύθυνοι για τη δημιουργία των κατάλληλων υποδομών, ώστε να γίνει πράξη αυτή η προοπτική, ενώ από τη μια προτρέπουν με κάθε ευκαιρία τους πολίτες να χρησιμοποιούν το ποδήλατο για τις καθημερινές διακινήσεις τους στην πόλη, από την άλλη δεν φαίνεται να έχουν τη βούληση να συμβάλουν με έργα προς αυτή την κατεύθυνση.

Αυτό, τουλάχιστον αποδεικνύεται με τα ελάχιστα που έγιναν την τελευταία πενταετία και κυρίως με όλα εκείνα που θα μπορούσε και θα έπρεπε να γίνουν, αλλά δεν έγιναν. Αντίθετα, οι ποδηλατόδρομοι που κατασκευάστηκαν τα προηγούμενα χρόνια έθεσαν τις βάσεις για τη δημιουργία ενός δικτύου ποδηλατοδρόμων που να καλύπτει λειτουργικά όλη την πόλη, κάτι όμως που δεν έγινε στη συνέχεια.

Ο παραλιακός ποδηλατόδρομος τον οποίο γνωρίζουν και χρησιμοποιούν όλα αυτά τα χρόνια οι περισσότεροι Λεμεσιανοί και καλύπτει μια απόσταση 10 και πλέον χιλιομέτρων κατασκευάστηκε ταυτόχρονα με το έργο της γενικότερης διαμόρφωσης της παραλιακής λεωφόρου και της Ακτής Ολυμπίων με συγχρηματοδότηση της Ε.Ε. την περίοδο 2007-2013. Τα ίδιο και το τμήμα μπροστά από το πολυλειτουργικό πάρκο.

Στα πλαίσια της ίδιας Προγραμματικής περιόδου, όπως μας ανέφερε η ανώτερη λειτουργός στο Τεχνικό Τμήμα του Δήμου Λεμεσού, Κοραλία Μασούρα, έγινε και το Γραμμικό Πάρκο Γαρύλλη που ξεκινά λίγο πιο πάνω από τον κυκλικό κόμβο Πολεμιδιών και καταλήγει στην οδό Αγκύρας και στο οποίο περιλαμβάνεται και ποδηλατόδρομος μήκους 5 περίπου χιλιομέτρων.

Στα πλαίσια της ανακατασκευής της οδού Μισιαούλη και Καβάζογλου, όπως αναφέρει η κα Μασούρα, περιλαμβάνονται και κάποια σημεία με ποδηλατόδρομο, ενώ κάποια άλλα τμήματα δεν αποτελούν ποδηλατολωρίδα, αλλά είναι share space, που σημαίνει κοινή χρήση του δρόμου με ειδική σηματοδότηση. «Έγινε επίσης επέκταση του Γραμμικού Πάρκου Γαρύλλη και οργανική σύνδεση των οδών Παλλάδος-Δημοκρατίας και Αλεξάνδρειας με τη θάλασσα όπου επίσης περιλαμβάνεται ποδηλατόδρομος ή share space αναλόγως…»

Σε ό,τι αφορά την περιοχή από παλιό λιμάνι μέχρι τη μαρίνα, αναφέρεται ότι «έγινε πρόβλεψη του ποδηλατόδρομου που συνεχίζει από το πολυλειτουργικό πάρκο και καταλήγει δυτικά της μαρίνας με προοπτική στο μέλλον να πάει στην Ακταία Οδό και το νέο λιμάνι…» ενώ «αν εξασφαλιστεί χρηματοδότηση σχεδιάζεται να γίνει και ο ποδηλατόδρομος από την οδό Παλλάδος προς τη λεωφόρο Μακαρίου, στο ύψος της οδού Αγία Σοφίας για να συνδεθεί βορειότερα με το Γραμμικό Πάρκο Γαρύλλη».

Για τις «Περιβαλλοντικές Γειτονιές» αναφέρεται ότι δεν σχεδιάζονται καθαυτό ποδηλατόδρομοι, αλλά και πάλι σύστημα share space. Θα υπάρχουν δηλαδή, όπως και στον «Πράσινο Περίπατο», κάποιες διευκολύνσεις για τους ποδηλάτες. Ειδικότερα, ο δρόμος καλύπτεται από τουβλάκια, θα υπάρχει σηματοδότηση και θα καθορίζονται μειωμένες ταχύτητες (20 χιλιόμετρα) για τα αυτοκίνητα.

Χρήστος Χαραλάμπους

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy