Με κυκλοφοριακό έμφραγμα η Λεμεσός



Απαιτούνται ουσιαστικοί σχεδιασμοί και δράσεις  και όχι λύσεις του ποδαριού

Κανένας δεν μπορεί να αμφισβητήσει το γεγονός ότι η Λεμεσός δεν μπορεί πλέον να ανασάνει λόγω του κυκλοφοριακού εμφράγματος που έχει υποστεί τα τελευταία χρόνια. Ένα πρόβλημα που διαιωνίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, καθώς κράτος και Τοπικές Αρχές, επιδεικνύουν αδιαφορία για προώθηση ουσιαστικών μέτρων επίλυσής τους, αφήνοντας τους πολίτες στην καθημερινή ταλαιπωρία τους.

Τα θέμα έχει τεθεί άπειρες φορές από βουλευτές και εκπροσώπους οργανωμένων συνόλων της πόλης στους αρμόδιους κρατικούς και άλλους φορείς, χωρίς όμως αποτέλεσμα. Ο Επαρχιακός Γραμματέας του ΑΚΕΛ και βουλευτής Λεμεσού, Γιώργος Γεωργίου, ο οποίος με ερωτήσεις και άλλες παρεμβάσεις του στη Βουλή έθεσε επανειλημμένα το πρόβλημα, τονίζει για μια ακόμα φορά την ανάγκη, κυβέρνηση, τοπικοί άρχοντες και κάθε άλλος εμπλεκόμενος, επιτέλους να ευαισθητοποιηθούν και να αντιληφθούν το μέγεθος του προβλήματος και βέβαια να ενεργήσουν για την επίλυσή του. «Χρειαζόμαστε προγραμματισμό και σχεδιασμό σε βάθος χρόνου και όχι λύσεις ευκαιριακές και του ποδαριού» αναφέρει χαρακτηριστικά, επισημαίνοντας ότι «όλα αυτά τα πληρώνουμε ήδη πολύ ακριβά».

Αναφερόμενος στο Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) για την ευρύτερη αστική περιοχή της Λεμεσού, υποδεικνύει ότι «περιλαμβάνει σωστές επισημάνσεις, αναδεικνύει τις γενεσιουργές αιτίες του προβλήματος και προτείνει σειρά λύσεων με ορίζοντα το 2030 σε ένα ευρύ φάσμα των κυκλοφοριακών προβλημάτων, καθώς και της κυκλοφοριακής διαχείρισης».

Κύριο χαρακτηριστικό των προβλημάτων, όπως εκτιμά και ο βουλευτής του ΑΚΕΛ, αποτελεί η εξαιρετικά υψηλή χρήση του αυτοκινήτου, σε βάρος άλλων πιο φιλικών προς το περιβάλλον τρόπων μεταφοράς. «Χρειαζόμαστε κατεπείγον αλλαγή κουλτούρας και νοοτροπίας», υποδεικνύει επισημαίνοντας το γεγονός ότι η μελέτη του ΣΒΑΚ καταδεικνύει ότι το μερίδιο των μετακινήσεων με αυτοκίνητο αγγίζει το 91,8%, με το λεωφορείο μόνο το 1,8%, ενώ το ποδήλατο μόλις στο 0,7% ενώ το περπάτημα φτάνει στο 5,7%.

«Είναι ξεκάθαρο ότι το αυτοκίνητο θεωρείται ως το μόνο κατάλληλο μέσο μεταφοράς και μετακίνησης των πολιτών», παρατηρεί ο κ. Γεωργίου, υποδεικνύοντας ότι όλα όσα επισημαίνονται στο ΣΒΑΚ, χρειάζεται να ληφθούν σοβαρά υπόψιν και όλοι οι οργανισμοί που εμπλέκονται να συντονίσουν τους βηματισμούς τους, χωρίς περαιτέρω χρονοτριβή και καθυστέρηση.

Ταυτόχρονα τονίζει ότι είναι ζωτικής σημασίας να προωθηθούν άμεσα θέματα που αφορούν τα οδικά έργα και τη βελτίωση των υφιστάμενων δρόμων στην πόλη και την επαρχία της Λεμεσού, αναφέροντας συγκεκριμένα:

-Τη σύνδεση του δρόμου από Γερμασόγεια με την οδό Ευαγόρα Λανίτη και Συνεργατισμού με τον κάθετο δρόμο του Γενικού Νοσοκομείου (έργο που διαιωνίζεται εδώ και πολλά χρόνια και δυστυχώς με τις αναπτύξεις που γίνονται, θα δυσκολεύεται περισσότερο η εκτέλεσή του).

-Να μελετηθεί το ενδεχόμενο βύθισης των αερογέφυρων Πολεμιδιών, Αγίας Φύλας και Μέσα Γειτονιάς.

-Κατασκευή δρόμου Λεμεσού–Σαϊττά (ένα έργο ζωτικής σημασίας, που πρέπει άμεσα να αρχίσουν οι εργασίες του, για να ανακουφιστεί ο κόσμος που μετακινείται καθημερινά από και προς την ύπαιθρο).

-Ανακατασκευή και βελτίωση του δρόμου Παλώδιας–Καλού Χωριού (έργο το οποίο σήμερα εγκυμονεί πάρα πολλούς κινδύνους για την ασφάλεια των διερχομένων).

-Οδικά έργα μικρότερης εμβέλειας που εκκρεμεί η εκτέλεση των εργασιών τους σε όλη την επαρχία της Λεμεσού, τα οποία μπορούν να βελτιώσουν την ποιότητα ζωής των κατοίκων.

Πέραν των πιο πάνω, «ήρθε η ώρα το κράτος να μελετήσει και να σχεδιάσει ένα ολοκληρωμένο σύστημα μέσων μαζικής μεταφοράς, που να χαρακτηρίζεται από την καινοτομία και τη σύγχρονη προσέγγιση, με δρομολόγια που να συνδέουν ανά πάσα στιγμή τον πολίτη από και προς την πόλη, αλλά και την ύπαιθρο», τονίζει ο Γιώργος Γεωργίου, υποδεικνύοντας ταυτόχρονα την ανάγκη να εξεταστεί σοβαρά το ενδεχόμενο να ενταχθούν στα σχολεία, από το Δημοτικό μέχρι και το Λύκειο, μαθήματα διαμόρφωσης κουλτούρας για οδική συνείδηση και ασφάλεια.

«Ιδέες και προτάσεις υπάρχουν πάρα πολλές και μπορούν να τεθούν σε μια ολιστική και σφαιρική συζήτηση όπου μπορεί να συζητηθεί ακόμα και το ωράριο λειτουργίας της Δημόσιας Υπηρεσίας και των σχολείων που θα μπορούσαν να ξεκινούν στις 8 αντί στις 7:30 το πρωί».

Υποδεικνύοντας ότι χρειάζεται το ταχύτερο δυνατό, το κράτος σε συνεργασία με τις τοπικές Αρχές να συγκεκριμενοποιήσουν μέτρα, δράσεις και αποφάσεις και από τα λόγια να περάσουν στα έργα, ο κ. Γεωργίου επισημαίνει ειδικότερα ότι «η κυβέρνηση χρειάζεται να διατυπώσει επί των κρατικών προϋπολογισμών τα έργα και τις δράσεις τους γιατί μόνο έτσι θα ελέγχεται και θα δεσμεύεται για την εκτέλεσή τους».

 

Χρήστος Χαραλάμπους