Διπλάσιος ο αριθμός παραβατικών ή βιαιων συμπεριφορών από μαθητές Δημοτικής σε σύγκριση με μαθητές Μέσης Εκπαίδευσης

Σε 119 αιτήματα Δημοτικής Εκπαίδευσης και σε 59 αιτήματα Μέσης Εκπαίδευσης που αφορούν περιπτώσεις παραβατικών ή βίαιων συμπεριφορών από μαθητές ή ομάδες, ανταποκρίθηκε κατά την φετινή σχολική χρονιά η Ομάδα Άμεσης Παρέμβασης.

Μιλώντας στον ΑΣΤΡΑ η συντονίστρια της ΟΑΠ, Έλενα Χατζηγέρου ανέφερε ότι τα περισσότερα περιστατικά παρουσιάζονται στην Επαρχία Λεμεσού και Λευκωσίας και αυτό οφείλεται στον αυξημένο αριθμό σχολείων σε σχέση με τα σχολεία των υπόλοιπων επαρχιών.

Η κ. Χατζηγέρου ανέφερε ότι οι περιπτώσεις που παρεμβαίνει η ΟΑΠ στην Δημοτική Εκπαίδευση διαφέρουν από αυτές της Μέσης Εκπαίδευσης. Εξήγησε ότι «στη Δημοτική Εκπαίδευση οι παρεμβάσεις οφείλονται σε περιπτώσεις σοβαρής δυσκολίας προσαρμογής μαθητών, σε μειωμένες δεξιότητες κοινωνικής συνύπαρξης και διαλλακτικότητας κάποιου μαθητή με άλλα παιδιά. Ακόμα, μπορεί να αναφέρονται σε ανυπακοή και συνεργασία.

Γενικά αφορούν πρώιμες αρνητικές συμπεριφορές σε μικρές ηλικίες.

Στη Μέση Εκπαίδευση οι παρεμβάσεις αφορούν μία γενικευμένη ανυπακοή στους κανόνες και στις οδηγίες των εκπαιδευτικών προς τους μαθητές. Μεταφράζεται σε τακτική απουσία από την τάξη, ελλιπές ενδιαφέρον για τα μαθήματα, κίνδυνος σχολικής αποτυχίας και διαρροής, βανδαλισμούς, χρήση ναρκωτικών ουσιών και σε επιθετικότητα είτε προς άλλους μαθητές ή ακόμα και προς τον εαυτό του».

Η συντονίστρια της Ομάδας Άμεσης Παρέμβασης ανέφερε ότι σε σχέση με πέρσι, φέτος παρουσιάζεται μείωση των περιστατικών της Μέσης Εκπαίδευσης. Εξήγησε ότι στα μέσα της περσινής σχολικής χρονιάς, τον τον Φεβρουάριο δηλαδή, η ΟΑΠ ανταποκρίθηκε σε 80 περίπου περιστατικά.

Η κ. Χατζηγέρου υποστήριξε ότι η μείωση των περιστατικών οφείλεται στο σχέδιο δράσης πρόληψης και παρέμβασης στα σχολεία της Μέσης Εκπαίδευσης.

Εξήγησε ότι από την περασμένη σχολική χρονιά όλα τα σχολεία της Μέσης Εκπαίδευσης υποχρεώνονται να καταρτίσουν σχέδιο δράσης πρόληψης και παρέμβασης στα θέματα της παραβατικότητας. Σχολίασε ότι «γίνεται αρκετή δουλειά εντός των σχολείων.

Έχουν ενεργοποιηθεί συγκεκριμένα προγράμματα τα οποία είναι αποτελεσματικά, όπως η σχολική διαμεσολάβηση και η ενδυνάμωση των παιδιών που παρουσιάζουν παραβατικές συμπεριφορές.

Τα προγράμματα δίνουν τη δυνατότητα στο σχολείο να διαχειρίζεται από μόνο του καλύτερα τα θέματα της παραβατικότητας».

Χριστίνα Γεωργίου