Μελέτη για την αναβάθμιση του δρόμου Καντού – Ομόδους, ζήτησε η Επιτροπή Μεταφορών

Μελέτη για αναβάθμιση του δρόμου Καντού – Ομόδους, που οδηγεί στα κρασοχώρια της επαρχίας Λεμεσού, ζήτησε η Επιτροπή Μεταφορών της Βουλής, από τις αρμόδιες υπηρεσίες του κράτους. Για την παρουσίαση της μελέτης, τέθηκε χρονοδιάγραμμα δύο μηνών, οπότε και θα οριστεί νέα συνεδρίαση της Επιτροπής.

Το ζήτημα τέθηκε ως εισήγηση από τους βουλευτές Μάριο Καρογιάν, Μαρίνο Μουσιούττα, Αλέκο Τρυφωνίδη και Μιχάλη Γιακουμή και στη συνεδρίαση τοποθετήθηκαν εκπρόσωποι του Τμήματος Δημοσίων Έργων, της Αστυνομίας και Πρόεδροι των κοινοτήτων που διασχίζει ο δρόμος.

Όπως ανέφερε κατά τη συνεδρίαση ο Πρόεδρος της Επιτροπής και Βουλευτής της ΔΗΠΑ Μαρίνος Μουσιούττας, πρόκειται για τον δρόμο όπου έχει καταγραφεί το πιο πολύνεκρο δυστύχημα στην Κυπριακή Δημοκρατία μέχρι στιγμής. Ο Πρόεδρος της Επιτροπής συμπλήρωσε ότι «είναι ένας δρόμος πρωταρχικής σημασίας, αφού χρησιμοποιείται και από κατοίκους της ορεινής Λεμεσού, καθώς και από χιλιάδες τουρίστες καθημερινά, αφού μόνο το Όμοδος προσελκύει 1,5 εκατ. επισκέπτες τον χρόνο».

Ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ Γιαννάκης Γαβριήλ, τόνισε ότι για να προκύψει οποιαδήποτε λύση, απαραίτητη είναι η λήψη πολιτικής απόφασης για την κάλυψη του κόστους του έργου. «Στον προϋπολογισμό του 2022 δεν υπάρχει ούτε ένα ευρώ γι’ αυτό τον δρόμο. Θα πρέπει να μας ενημερώσει η κυβέρνηση, κατά πόσο μπορεί να υπάρξει συμπληρωματικός προϋπολογισμός ή αν θα καταλήξουμε και πάλι σε μπαλώματα, όπως και μέχρι τώρα», κατέληξε.

Στη συζήτηση τοποθετήθηκε και ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ, Νίκος Κέττηρος, ο οποίος σημείωσε ότι «προκαλεί το γεγονός ότι ακούμε εξαγγελίες για κίνητρα, ώστε να κατοικήσουν νέοι σε ορεινές περιοχές, αλλά οι δρόμοι όχι μόνο δεν είναι εύκολα προσβάσιμοι, αλλά εγείρουν και θέματα ασφάλειας». Υπογράμμισε ότι στον δρόμο αυτό έχασαν τη ζωή τους 19 άνθρωποι στο διάστημα 2005 – 2021 και αναρωτήθηκε αν έχει προβληματίσει τις αρμόδιες αρχές ο αριθμός αυτός.

Προβληματισμό για την κάλυψη του κόστους ενός τέτοιου έργου διατύπωσε και ο Βουλευτής του ΔΗΚΟ, Χρίστος Ορφανίδης, ο οποίος ανέφερε ότι «χωρίς συμπληρωματικό προϋπολογισμό, η όποια συζήτηση είναι άσκοπη».

Ο Βουλευτής του Κινήματος Οικολόγων, Σταύρος Παπαδούρης, είπε ότι «δεν είναι μόνο θέμα προϋπολογισμού» η εκπόνηση έργων, αλλά και βούλησης. Συμπλήρωσε ότι ο δρόμος αυτός είναι έργο, που θα συμβάλει και στην τουριστική ανάπτυξη των κρασοχωριών.

Εκ μέρους του Τμήματος Δημοσίων Έργων,  ο Χαράλαμπος Κάης, έχει εγκριθεί η κατασκευή τριών κόλπων βαρέων οχημάτων κατά μήκος του δρόμου αυτού, ώστε να διευκολύνεται η προσπέραση από μικρότερα οχήματα. «Για τους κόλπους υπάρχει μελέτη και εκτίμηση κόστους, έχουμε πάρει εγκρίσεις και αναμένεται οι δύο από αυτούς να υλοποιηθούν εντός του 2022», ανέφερε. Συμπλήρωσε ότι έγινε και εισήγηση για εντατικοποίηση της αστυνόμευσης, για αντιμετώπιση των υψηλών ταχυτήτων. Όσον αφορά την πρόταση για δημιουργία τρίτης λωρίδας, κατά το παράδειγμα του δρόμου Λεμεσού – Σαϊττά, είπε ότι η παρουσία της τρίτης λωρίδας δημιούργησε άλλα προβλήματα και δεν συνίσταται ως μέτρο.

Ο εκπρόσωπος της Αστυνομίας ανέφερε ότι με τη λήψη κάποιων μέτρων, τα θανατηφόρα δυστυχήματα στον δρόμο αυτό μειώθηκαν από τρία το 2019 σε δύο το 2020 και ένα το 2021. Απέδωσε τα περισσότερα ατυχήματα στις υψηλές ταχύτητες που παρατηρούνται, λόγω της μεγάλης κλίσης του δρόμου και τόνισε ότι σύντομα θα αξιοποιηθεί το νέο σύστημα φωτοεπισήμανσης με κινητές κάμερες. «Θα υπάρχουν καθημερινά 1-2 τέτοιες συσκευές στον δρόμο αυτό, για τον έλεγχο των ορίων ταχύτητας», είπε και σημείωσε ότι ήδη υπάρχει μία καταγγελία για τον δρόμο αυτό, από την κάμερα που χρησιμοποιείται στην επαρχία Λεμεσού.

Ενστάσεις διατυπώθηκαν εκ μέρους της Ένωσης Κοινοτήτων και των Προέδρων των Κοινοτικών Συμβουλίων της περιοχής, οι οποίοι συμμετείχαν στη συζήτηση, διατυπώνοντας το αίτημα για υποβοήθηση της κυκλοφορίας μέσω τρίτης λωρίδας. Τόνισαν ότι η συχνή παρουσία φορτηγών στον δρόμο οδηγεί σε απόπειρες προσπέρασης, που καθίστανται επικίνδυνες λόγω της κλίσης που έχει ο δρόμος.

Ο Πρόεδρος της Ένωσης Κρασοχωριών, Αντρέας Σάββα, ανέφερε ότι το αίτημα για κατασκευή τρίτης λωρίδας κυκλοφορίας στηρίζεται σε μελέτη ομάδας καθηγητών από την Ελλάδα, για σχέδια ανάπτυξης ορεινών κοινοτήτων, και τόνισε ότι σύμφωνα με τη μελέτη αυτή, η απόσταση μεταξύ Λεμεσού – Ομόδους θα μπορούσε να καλύπτεται σε διάστημα 20 λεπτών.

Στο κλείσιμο της συνεδρίασης, οι αρμόδιες υπηρεσίες του κράτους ανέλαβαν να εξετάσουν τις επιλογές που μπορούν να εφαρμοστούν στον εν λόγω δρόμο και να επανέλθουν με μελέτη ενώπιον της Επιτροπής σε διάστημα δύο μηνών.

Eιδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο, όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy.
Ακολουθήστε μας και στο Google News.