Μετ’ εμποδίων συνεχίζεται η λειτουργία των σχολείων

Πάνω από 100 οι θέσεις εκπαιδευτικών Μέσης που περιμένουν αντικατάσταση 

Τρίτη μέρα από την ημέρα επαναλειτουργίας των σχολείων σήμερα και ξανά οι Διευθύνσεις θα κληθούν να λειτουργήσουν με απουσίες εκπαιδευτικών, καθώς το Υπουργείο Παιδείας δεν κατάφερε να βρει τον μεγάλο αριθμό αντικαταστατών που απαιτείται.

Ενδεικτικά, σύμφωνα με χθεσινές δηλώσεις του διευθυντή Μέσης Εκπαίδευσης, Κυπριανού Λούη, ο αριθμός των εκπαιδευτικών που δεν αντικαταστάθηκαν μέχρι χθες ανέρχεται σε 116. Αναλυτικότερα, λόγω κορονοϊού απουσίαζαν μέχρι χθες 314 εκπαιδευτικοί. Από αυτούς έχρηζαν αντικατάστασης οι 208, ωστόσο μόνο 92 θέσεις ικανοποιήθηκαν. Πέραν των πιο πάνω, άλλοι 138 εκπαιδευτικοί απουσιάζουν λόγω άλλων χρόνιων παθήσεων, με τις αντικαταστάσεις τους να έχουν διευθετηθεί. Όπως γίνεται αντιληπτό, η κατάσταση με τον κορονοϊό είναι ρευστή και αλλάζει μέρα παρά μέρα, συνεπώς δεν αποκλείεται ο αριθμός να είναι μεγαλύτερος σήμερα. Παράλληλα, το ΥΠΠΑΝ συνεχίζει τις προσπάθειες για κάλυψη των θέσεων, ωστόσο εξαιτίας των μη ελκυστικών και ολιγόωρων συνθηκών εργασίας δεν βρίσκει την απαιτούμενη ανταπόκριση.

Την ίδια στιγμή, στο 20% υπολογίζεται ο αριθμός των μαθητών Μέσης που απουσιάζει ημερησίως για διάφορους λόγους. Υπό αυτές τις συνθήκες οι μαθητές του Λυκείου καλούνται να προετοιμαστούν και να κάνουν επαναλήψεις για τις εξετάσεις τετραμήνου που ξεκινούν την ερχόμενη Παρασκευή.

Στο μεταξύ, η ΠΣΕΜ σε ανακοίνωσή της εκφράζει λύπη για την «απαξιωτική στάση του Υπουργού Παιδείας προς τους μαθητές», όπως διαπιστώθηκε σε συνάντηση που είχαν την περασμένη Δευτέρα. «Τα ερωτήματα που θέσαμε όχι απλά δεν απαντήθηκαν, αλλά μετά τη συνάντηση αυξήθηκαν», τονίζει.

Οι οργανωμένοι μαθητές καταγγέλλουν ότι η συνάντηση γνωριμίας της νέας Γραμματείας της ΠΣΕΜ και του Υπουργού έγινε δύο μήνες μετά την εκλογή της, αφότου «ο Υπουργός Παιδείας κατάφερε να μας βάλει στο πρόγραμμά του, για να μας πει τελικά ότι δεν χρειαζόταν να κάνουμε τη συνάντηση, καθώς ήδη γνωρίζει τις θέσεις της ΠΣΕΜ».

Στη συνάντηση η ΠΣΕΜ έθεσε προβληματισμούς και ανησυχίες. «Προβλήματα που δεν είναι άλλα από τις εξετάσεις τετραμήνου», σημειώνει, για να προσθέσει ότι μεγάλος αριθμός μαθητών και καθηγητών απουσιάζει από το σχολείο χωρίς να τοποθετείται αντικαταστάτης στη θέση τους. Ο ΥΠΠΑΝ μετέφερε ότι οι εξετάσεις θα πραγματοποιηθούν κανονικά, «αφού δεν βλέπει τον λόγο να μη γίνουν», συμπληρώνει.

Τέλος η ΠΣΕΜ καλεί, «έστω και την υστάτη, να ανασταλούν οι εξετάσεις ανά τετράμηνο, για να διασφαλιστεί η ομαλή διεξαγωγή της σχολικής χρονιάς».

ΠΣΕΜ: Απαξίωση ΥΠΠΑΝ προς μαθητές

Η ΠΣΕΜ σε ανακοίνωσή της εκφράζει λύπη για την «απαξιωτική στάση του υπουργού προς τους μαθητές», όπως διαπιστώθηκε σε συνάντηση που είχαν την περασμένη Δευτέρα. «Τα ερωτήματα που θέσαμε όχι απλά δεν απαντήθηκαν, αλλά μετά τη συνάντηση αυξήθηκαν», τονίζει. Στη συνάντηση ο κ. Προδρόμου ξεκαθάρισε ότι οι εξετάσεις τετραμήνου θα γίνουν κανονικά, «αφού δεν βλέπει τον λόγο να μη γίνουν».

«Τα τμήματα ήταν όλα στελεχωμένα», ισχυρίζεται ο ΥΠΠΑΝ 

Στόχος του Υπουργείου Παιδείας είναι η συνεχής λειτουργία των σχολείων με φυσική παρουσία και προς την επίτευξη του στόχου αυτού «θα παλέψουμε και θα κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν για να δοθούν οι αντικαταστάσεις και να υπάρξει αναπλήρωση των κενών», διαβεβαίωσε χθες ο Υπουργός Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας, Πρόδρομος Προδρόμου.

Πρόσθεσε ότι αυτά αποτελούν απάντηση προς τα διάφορα σχόλια τα οποία έχουν γίνει μέχρι τώρα.

Σημείωσε ότι «τόσο κατά την πρώτη όσο και κατά τη δεύτερη μέρα λειτουργίας των σχολείων έγινε κατορθωτό, παρά τους μεγάλους αριθμούς, να αντικατασταθούν ή να αναπληρωθούν οι εκπαιδευτικοί».

Ο κ. Προδρόμου είπε ότι «οι διευθύνσεις του ΥΠΠΑΝ σε συνεργασία με τις διευθύνσεις των σχολείων, και πάντοτε σε ανοικτή γραμμή με την Επιτροπή Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας (ΕΕΥ), κατάφεραν να καταγράψουν τις ακριβείς ανάγκες και να δώσουν λύσεις».

Πρόσθεσε ότι «ως γνωστόν, αρμοδιότητα για αντικαταστάσεις έχει η ΕΕΥ, ενώ η αντικατάσταση γίνεται μέσω δημόσιου διαγωνισμού και ηλεκτρονικής διαδικασίας». Όπως είπε, «ειδικά κάτω από αυτές τις συνθήκες, μέσα από τις προκηρύξεις της ΕΕΥ, στη Δημοτική Εκπαίδευση δόθηκε η ευκαιρία, λόγω των αριθμών, εκτός από αδιόριστους δασκάλους να διεκδικήσουν θέση αντικατάστασης και αδιόριστοι νηπιαγωγοί,αλλά και φιλόλογοι». Εξήγησε ότι «στις περιπτώσεις εκείνες που μέσα από τις διαδικασίες και την προκήρυξη δεν υπάρχουν αρκετοί υποψήφιοι εκπαιδευτικοί για αντικαταστάτες στις θέσεις που πρέπει να πληρωθούν, οι ανάγκες ικανοποιούνται από το Υπουργείο μέσω διαδικασίας αναπλήρωσης».

Περαιτέρω, ο Υπουργός δήλωσε ότι «υπάρχει διαδικασία θεσπισμένη για αναπληρώσεις, δηλαδή οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν στην εκπαίδευση προνοείται ότι έχουν καθήκον να αναπληρώσουν συναδέλφους τους για ένα συγκεκριμένο αριθμό ωρών, τόσο στη Δημοτική όσο και στη Μέση Εκπαίδευση». Πρόσθεσε ότι «αυτή είναι μια δεύτερη δεξαμενή που έχει αξιοποιηθεί, ενώ στη συνέχεια έχουμε αξιοποιήσει και εκπαιδευτικούς από άλλα προγράμματα του ΥΠΠΑΝ».

«Ως αποτέλεσμα όλων αυτών των ενεργειών, οι σχολικές μονάδες έχουν επαναλειτουργήσει κανονικά και τα τμήματα που λειτούργησαν ήταν όλα στελεχωμένα», είπε, τέλος, ο Υπουργός Παιδείας.

Ειρηναίος Πίττας

Ακολουθήστε μας στο Google News.
Eιδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο, όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy.