Μέτρα για να μπει φρένο στις απώλειες στην άσφαλτο

Του Χρήστου Χαραλάμπους

 

Αυτό το τραγικό που συμβαίνει στον τόπο μας με τα καθημερινά σοβαρά τροχαία δυστυχήματα και μάλιστα τα θανατηφόρα, στα οποία τα θύματα είναι τις περισσότερες φορές νέοι άνθρωποι και στην πλειοψηφία τους μοτοσικλετιστές, φαίνεται να μην προβληματίζει όσο θα έπρεπε τόσο τις αρμόδιες υπηρεσίες όσο και τους ίδιους τους πολίτες. Φτάνει να αναλογιστούμε ότι από την αρχή του χρόνου 24 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στην άσφαλτο από οδικές συγκρούσεις.

Μια μαύρη σελίδα στην καθημερινότητα των Κυπρίων, η οποία θα μπορούσε ίσως να συγκριθεί με την εκτός ελέγχου κατάσταση που καταγράφεται στις ΗΠΑ με την οπλοχρησία και μάλιστα από νεαρά άτομα. Γιατί, τι άλλο από επικίνδυνο όπλο μπορεί να αποτελεί το αυτοκίνητο ή η μοτοσικλέτα στα χέρια ενός οδηγού που τον χαρακτηρίζει η επιπολαιότητα, η ασυνειδησία, ή ακόμα και η ανικανότητα (λόγω ηλικίας ή για άλλους λόγους) για σωστό και ασφαλή χειρισμό ενός οχήματος; Το αποτέλεσμα και στις δύο περιπτώσεις είναι το ίδιο: η άδικη απώλεια ανθρώπινων ζωών.

Το πρόβλημα με τις σοβαρές τροχαίες παραβάσεις, την ανεύθυνη και κατ’ επέκταση επικίνδυνη συμπεριφορά των οδηγών στους δρόμους υπήρχε ανέκαθεν στην Κύπρο και μάλιστα σε πολύ μεγάλο βαθμό και μάλλον αντιμετωπιζόταν με προχειρότητα και σπασμωδικές ενέργειες εκ μέρους της Αστυνομίας και των όποιων άλλων αρμόδιων Αρχών και Υπηρεσιών. Αντιμετώπιση που είχε να κάνει κυρίως με υποδείξεις, συσπάσεις και προειδοποιήσεις, ή ακόμα και με εξώδικα πρόστιμα. Μέτρα τα οποία κάθε άλλο παρά φαίνεται να λαμβάνουν υπόψη οι οδηγοί που κυκλοφορούν στους κυπριακούς δρόμους.

Αστυνομία και αρμόδια υπουργεία, εκφράζοντας τον προβληματισμό τους για το τραγικό αυτό φαινόμενο, αποφασίζουν και εφαρμόζουν κατά καιρούς μέτρα που θεωρείται ότι θα συμβάλουν στην αποτροπή και των περιορισμό των σοβαρών τροχαίων δυστυχημάτων. Κανένας δεν αμφισβητεί την σημασία της φωτοεπισήμανσης, της εντατικοποίησης των εκστρατειών και των τροχονομικών ελέγχων, όπως και της αύξησης των ποινών για τους παραβάτες του κώδικα οδικής κυκλοφορίας. Κανένας όμως δεν μπορεί να αμφισβητήσει και τη νοοτροπία που, δυστυχώς, χαρακτηρίζει  τους Κύπριους οδηγούς. Κι αυτό μάλλον θα έπρεπε να αποτελέσει το κύριο αντικείμενο στον προβληματισμό και τις αποφάσεις των αρμοδίων.

Έχει αποδειχτεί επανειλημμένα ότι οι Κύπριοι οδηγοί δεν πτοούνται ούτε για τα πρόστιμα ούτε για τις άλλες κυρώσεις που τους επιβάλλονται όταν εμπλακούν σε ατυχήματα ή για άλλες τροχαίες παραβάσεις. Επομένως, θα πρέπει να αναζητηθούν κάποιοι καταλυτικοί τρόποι συνετισμού. Για παράδειγμα, η στέρηση της άδειας οδηγού με ταυτόχρονη επί τόπου κατάσχεση του οχήματος σε περιπτώσεις σοβαρών παραβάσεων, όπως είναι η ταχύτητα (που αποτελεί τον κυριότερο παράγοντα στις θανατηφόρες συγκρούσεις οχημάτων) και βέβαια η οδήγηση από ανήλικους και μάλιστα με τις ευλογίες των γονιών τους, κάτι που επίσης συμβαίνει καθημερινά. Ας το σκεφτούν οι βουλευτές και οι όποιοι άλλοι αρμόδιοι.

 

Ακολουθήστε μας στο Google News.
Eιδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο, όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy.