Μόνιμη πλέον ρύθμιση για καταβολή των τελών κυκλοφορίας μέχρι την 9η Μαρτίου εκάστου έτους ψήφισε με νόμο η Ολομέλεια της Βουλής.

Ταυτόχρονα με δεύτερο νόμο δόθηκε παράταση μέχρι την 31 Μαρτίου για την καταβολή των τελών των ακινητοποιημένων οχημάτων και των τελών που οφείλονται για την περίοδο μέχρι την 1η Ιουλίου 2014 με μείωση της επιβάρυνσης στα καθυστερημένα τέλη στα 10 ευρώ.

Οι ρυθμίσεις ψηφίστηκαν ομόφωνα από την Ολομέλεια της Βουλής και οι σχετικοί νόμοι αποτελούν νομικό προϊόν προτάσεων νόμου των κομμάτων ΑΚΕΛ και ΔΗΚΟ.

Ο ΔΗΣΥ κατέθεσε τροπολογία, η οποία απορρίφθηκε από την πλειοψηφία των υπολοίπων κομμάτων με 19 ψήφους υπέρ και 26 εναντίον. Η τροπολογία του ΔΗΣΥ προέβλεπε όπως παραμείνει η επιβάρυνση των 30 ευρώ, χωρίς η όλη επιβάρυνση να υπερβαίνει το ετήσιο τέλος κυκλοφορίας του οχήματος.

Ο Βουλευτής του ΔΗΣΥ Ζαχαρίας Ζαχαρίου εισάγοντας την τροπολογία του κόμματος του ανέφερε ότι η Βουλή ομοφώνησε στη μόνιμη ρύθμιση επειδή, όπως ανέφερε αναγνωρίζει ότι πιέζεται ο κόσμος από τον Νιόβρη που έχει να πληρώνει φόρους και άλλες οφειλές και ως εκ τούτου η καταβολή των τελών τον Μάρτη ανακουφίζει όσους έχουν ένα μισθό.

Σε ό,τι αφορά την παράταση για την καταβολή των οφειλών για τα ακινητοποιημένα οχήματα, ο κ. Ζαχαρία είπε ότι οι διαδικασίες της ενόρκου δηλώσεως καθυστερούν και για αυτό κρίθηκε αναγκαία η παράταση.

Περαιτέρω είπε ότι υπάρχει προβληματισμός για την ποινή που αφορά εκείνους που δεν πληρώνουν έγκαιρα τα τέλη και πρόσθεσε πως η συζήτηση έγινε για τα μηχανάκια, προσθέτοντας με την τροπολογία ο ΔΗΣΥ διορθώνει ώστε το τέλος να μην υπερβαίνει τα 10 ευρώ και το μάξιμουμ θα πάει 20.

Σημείωσε επίσης ότι με τη μόνιμη ρύθμιση για τις άδειες κυκλοφορίας φεύγουμε από τον Γενάρη και πάμε στο Μάρτη αναφέροντας ότι πρέπει να επικρατήσει η λογική ότι ο κόσμος που είναι τυπικός πρέπει να επιβραβεύεται.

Αφού παρατήρησε ότι στη Βουλή κάποιες φορές λειτουργούμε κατά τρόπο που επιβραβεύουμε αυτούς που δεν πληρώνουν υπενθύμισε ότι από του χρόνου θα ισχύσει ρύθμιση για καταβολή των ανά 3μηνα ώστε τα ποσά να είναι πιο μικρά.

Ο Πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Συγκοινωνιών Αντώνης Αντωνίου ανέφερε ότι ΔΗΚΟ και ΑΚΕΛ μπροστά στη στρέβλωση που παρατηρήθηκε για τις κατηγορίες οχημάτων στις οποίες το τέλος είναι χαμηλό, με αποτέλεσμα ένας που πληρώνει μέχρι 30 ευρώ ετήσιο τέλος θα κληθεί να καταβάλει το διπλάσιο με την επιβάρυνση, εισηγήθηκαν τη καταβολή μόνο για αυτό και εισηγήθηκαν περιορισμό της επιβάρυνσης στα 10 ευρώ.

Ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ Ανδρέας Φακοντής είπε πως η επιβάρυνση είναι χαράτσι αφού σε πολλές περιπτώσεις υπερβαίνει κατά πολύ το τέλος κυκλοφορίας. Πρόσθεσε ότι δίνουμε παράταση στη ρύθμιση για τα ακινητοποιημένα μέχρι την 31 Μαρτίου, επειδή όπως είπε η Κυβέρνηση κωλυσιεργεί στην προώθηση της διαδικασίας. Ανέφερε πως η ρύθμιση αφορά 143.000 οχήματα και εξέφρασε φόβους ότι θα χρειαστεί και άλλη παράταση ώστε οι κάτοχοι αυτών των οχημάτων να απαλλαγούν του αστικού τους χρέους.

Ο Βουλευτής Αμμοχώστου Ζαχαρίας Κουλίας υπενθύμισε παλαιότερη πρόταση νόμου για να επιβληθεί το τέλος στα καύσιμα αντί των τελών κυκλοφορίας, που όπως είπε θα μειώσει το διοικητικό κόστος και ανακοίνωσε ότι πρόθεση του Προέδρου της Επιτροπής Συγκοινωνιών είναι να επαναφέρει την πρόταση για καταβολή του τέλους επί των καυσίμων.

ΚΥΠΕ