Το ΚΕΒΕ ζητά ανάληψη ευθυνών από την κυβέρνηση

Τα προβλήματα που έχουν προκύψει και συνεχίζουν να δημιουργούνται στο λιμάνι της Λεμεσού, μετά τις συμφωνίες που έγιναν από την κυβέρνηση και οδήγησαν στο ξεπούλημα υπηρεσιών προς όφελος ιδιωτικών εταιρειών, οι οποίες λειτουργούν ετσιθελικά και αυθαίρετα, πέραν από τις αρνητικές επιπτώσεις που ήδη καταγράφονται σε βάρος των εργαζομένων, άρχισαν πλέον να επηρεάζουν και τους οργανωμένους εμποροβιομήχανους, οι οποίοι, βλέποντας να θίγονται και τα δικά τους συμφέροντα, έχουν ξεσηκωθεί ζητώντας από την κυβέρνηση να αναλάβει τις ευθύνες της.

Κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου για τερματισμό των εξαγωγικών δραστηριοτήτων αλλά και το κλείσιμο βιομηχανιών, οι οποίες εξάγουν χαμηλής αξίας εμπορεύματα και ανακυκλώσιμα υλικά, λόγω της κατακόρυφης και ξαφνικής αύξησης της λιμενικής ταρίφας την οποία επέβαλε η εταιρεία Eurogate, στην οποία έχει περάσει η διαχείριση του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι της Λεμεσού, το ΚΕΒΕ έχει ζητήσει επειγόντως συνάντηση με όλους τους αρμόδιους.

Για εμπορευματοκιβώτια με χαμηλής αξίας εμπορεύματα

Συγκεκριμένα, σε σχετική επιστολή του προς τους Υπουργούς Μεταφορών, Οικονομικών και Εμπορίου και Βιομηχανίας, ο Γενικός Γραμματέας του ΚΕΒΕ, Μάριος Τσιακκής, ζητά επείγουσα συνάντηση για συζήτηση του προβλήματος που προέκυψε με το ύψος των χρεώσεων που αποφάσισε να επιβάλει η διαχειρίστρια εταιρεία για τα εμπορευματοκιβώτια με χαμηλής αξίας εμπορεύματα, επισημαίνοντας την ανάγκη για συστράτευση όλων των εμπλεκόμενων με στόχο τη διευθέτηση του όλου προβλήματος προς όφελος των συμφερόντων της οικονομίας του τόπου.

Όπως αναφέρεται, το ΚΕΒΕ είχε καταλήξει σε συμφωνία με τη Eurogate, πριν ακόμα αναλάβει η εταιρεία τη διαχείριση στο λιμάνι, με βάση την οποία η ταρίφα για τα συγκεκριμένα εμπορεύματα καθορίστηκε αισθητά πιο κάτω συγκριτικά με την ταρίφα χρέωσης για τα υπόλοιπα εμπορεύματα. Η συμφωνία, όπως αναφέρεται, δεν είχε ημερομηνία λήξης και απέκλειε κάθε αύξηση της ταρίφας για εξυπηρέτηση των εμπορευμάτων.

Για το ΚΕΒΕ, όπως επισημαίνει ο κ. Τσιακκής, είναι δεδομένο ότι «σε περίπτωση τερματισμού από μέρους της Eurogate τής υπό αναφορά συμφωνίας, θα προκύψει κατακόρυφη αύξηση στο κόστος εξαγωγής των υπό αναφορά εμπορευμάτων, με αποτέλεσμα την απώλεια των εξαγωγικών αγορών λόγω μη ανταγωνιστικών τιμών πώλησης».

Μια τέτοια εξέλιξη, όπως εκτιμά το ΚΕΒΕ, θα έχει καταστροφικές συνέπειες, αφού, μεταξύ άλλων, θα χαθούν εισροές ξένου συναλλάγματος, το κράτος θα αναγκαστεί να πληρώνει ανεργιακά επιδόματα λόγω απώλειας θέσεων εργασίας και θα εισπράττει λιγότερα σε εταιρικό φόρο και ΦΠΑ λόγω μειωμένων εταιρικών εσόδων.

Χρήστος Χαραλάμπους