Μύθος: Τα όρια ταχύτητας 30χλμ εφαρμόζονται για να αυξηθούν οι εισπράξεις από τα πρόστιμα

Αλήθεια: Η αστυνόμευση, ο έλεγχος ταχυτήτων και τα πρόστιμα αφορούν μόνο τους οδηγούς που δεν συμμορφώνονται και κινούνται με επικίνδυνες ταχύτητες.

Τα όρια ταχύτητας των 30χλμ εφαρμόζονται γιατί ειναι η πιο ασφαλής ταχύτητα σε περιοχές που υπάρχει αλληλεπίδραση οχημάτων με πεζούς, ποδηλάτες, οικογένειες, παιδιά και ηλικιωμένους.

Οι χαμηλότερες ταχύτητες δημιουργούν τις κατάλληλες συνθήκες για να μπορούν οι άνθρωποι να περπατούν, να ποδηλατούν και να κάνουν τα ψώνια τους.

Ιδανικά οι δρόμοι θα πρέπει να είναι σχεδιασμένοι με τρόπο που να ρυθμίζεται η ταχύτητα των οχημάτων. Να περιορίζουν δηλαδή την δυνατότητα των οδηγών να κινηθούν με επικίνδυνες ταχύτητες και αυτό μπορεί να γίνει με διάφορους τρόπους.

Μερικοί είναι οι προειδοποιητικές πινακίδες, η διαγράμμιση στην άσφαλτο, τα κυρτώματα, τα στενώματα των οδών, η εναλλαγή προτεραιότητας κτλ.

Τέτοια μέτρα μπορούν να εφαρμοστούν με μικρό σχετικά κόστος και τα περισσότερα προσφέρουν σημαντικά οφέλη στη βελτίωση του οδικού περιβάλλοντος αφού δημιουργείται επιπλέον χώρος πρασίνου για δέντρα και ανθοδόχες, ενώ αυξάνεται και ο διαθέσιμος χώρος για τους πεζούς.

Η αστυνόμευση, ο έλεγχος ταχυτήτων και τα πρόστιμα αφορούν μόνο τους οδηγούς που δεν συμμορφώνονται με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και είναι δευτερεύον κριτήριο και όχι κίνητρο για την εφαρμογή χαμηλότερων ορίων ταχύτητας.

Μιλούμε με την Ραφαέλα Μιλτιάδου και Μαρίνα Κυριάκου οι Πρέσβειρες Οδικής Ασφάλειας για το 2021. Οι Πρέσβειρες Οδικής Ασφάλειας έχουν ενεργή συμμετοχή σε διάφορες σχετικές δράσεις όπως σε εκστρατείες διαφώτισης, σε τηλεοπτικές και ραδιοφωνικές εκπομπές καθώς επίσης σε διαλέξεις, ημερίδες, βιωματικά εργαστήρια, διαγωνισμούς, δραστηριότητες για ενημέρωση/ ευαισθητοποίηση των πολιτών, με ιδιαίτερη έμφαση στους μαθητές και στους φοιτητές.

#Love30 #StreetsForLife #ΔρομοιΓιαΟλους

Eιδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο, όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy.
Ακολουθήστε μας και στο Google News.