Να διασφαλιστεί η βιωσιμότητα του Ταμείου ΑΠΕ – Δεν φτάνουμε το 10% στις μεταφορές και θα μας επιβληθούν πρόστιμα

Συζητήθηκε χθες στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Ενέργειας ο προϋπολογισμός του Ταμείου Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και Εξοικονόμησης Ενέργειας του 2021.

Σε δηλώσεις του ο βουλευτής του ΑΚΕΛ Κώστας Κώστα εξέφρασε την ικανοποίησή του για την αφαίρεση από τον Προϋπολογισμό του Ταμείου ΑΠΕ 2021 των νέων άρθρων 8 και 9, σύμφωνα με τα οποία ο υπουργός δύναται με την έκδοση διατάγματος να αυξάνει το τέλος κατανάλωσης, αν το ποσό που προβλέπεται στο άρθρο 1200 του Πίνακα δεν επαρκεί να καλύψει τις συμβατικές υποχρεώσεις του Ταμείου.

Εξήγησε ότι «κατά τη συζήτηση του Προϋπολογισμού του 2020 τον Νοέμβριο 2019, θεωρήσαμε ως αδιανόητο ο υπουργός να μπορεί να αυξάνει το τέλος όποτε θέλει, χωρίς τη σύμφωνη γνώμη της Βουλής, για έναν Προϋπολογισμό που εγκρίνει η Βουλή και ο οποίος υπολογίζεται από το Υπουργείο στη βάση σταθερών παραμέτρων».

Ομόφωνα η Επιτροπή Ενέργειας τότε είχε αποδεχτεί την εισήγησή του κόμματος για διαγραφή των δύο άρθρων, με τον βουλευτή του ΑΚΕΛ να διερωτάται γιατί το Υπουργείο Ενέργειας έχει συμπεριλάβει τα άρθρα αυτά και στον Προϋπολογισμό 2021.

Πρόσθεσε ότι «έχουμε ζητήσει ξανά όπως έγκαιρα γίνει διαβούλευση της Υπουργού Ενέργειας με την Επιτροπή Ενέργειας, για τη μεθοδολογία υπολογισμού του τέλους κατανάλωσης, έτσι ώστε στα μέσα του 2021 να συζητήσουμε τη νέα πρόταση που θα ετοιμάσει η κυβέρνηση και η οποία, αν εγκριθεί από τη Βουλή, θα ισχύσει από τον Ιανουάριο 2022. Η κυβέρνηση θα πρέπει να βρει εκείνη τη μεθοδολογία υπολογισμού του τέλους ΑΠΕ, η οποία θα διασφαλίσει τη βιωσιμότητα του Ταμείου χωρίς να επιβαρύνεται περισσότερο ο καταναλωτής».

Επιπρόσθετα, το ΑΚΕΛ τόνισε για πολλοστή φορά τα ακόλουθα:

• Ο στόχος του 10% στις μεταφορές δεν έχει καλυφθεί και δεν μπορεί να καλυφθεί και ως αποτέλεσμα πιθανότατα θα μας επιβληθούν τεράστια πρόστιμα από την Ε.Ε., ενώ η απόφαση της κυβέρνησης για αγορά βιοκαυσίμων και πρόσμιξή τους με βενζίνη και πετρέλαιο έχει αυξήσει πάρα πολύ τις ήδη πολύ υψηλές τιμές των καυσίμων στην Κύπρο. Την ίδια στιγμή που η κυβέρνηση κυριολεκτικά έχει «θάψει» την υγραεριοκίνηση και δεν δίνει ουσιαστικά κίνητρα για την ηλεκτροκίνηση.

• Ο νόμος για την Προώθηση και Ενθάρρυνση των ΑΠΕ αναφέρει ότι θα έπρεπε να συσταθεί και να λειτουργεί Συμβουλευτική Επιτροπή για τις ΑΠΕ και τα βιοκαύσιμα στις μεταφορές για να καταρτίζει, αλλά και να εκσυγχρονίζει σχέδιο και στρατηγική και να θέτει στόχους που θα εγκρίνονται από το Υπουργικό. Γιατί δεν έγινε αυτό;

• Στο νόμο περί Ρύθμισης της Αγοράς Ηλεκτρισμού αναφέρεται ότι η κυβέρνηση πρέπει να αποστείλει στη ΡΑΕΚ τις κατευθυντήριές της γραμμές για ένα δεκαετές πλάνο για τον ηλεκτρισμό. Γιατί δεν το έκανε μέχρι σήμερα το Υπουργείο Ενέργειας, παρ’ όλο που η ΡΑΕΚ έχει στείλει 3 επιστολές, ζητώντας την εφαρμογή του νόμου;

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy