Η Ελληνίδα ερμηνεύτρια ετοιμάζει βαλίτσες μετά από ένα χειμώνα αποχής και υπόσχεται να μας συγκινήσει ξανά

Συνέντευξη στην Ελένη Κωνσταντίνου

«Εν λευκώ«, «Το μέτρημα», «Κοίτα εγώ», «Λοχαγός έρωτας», είναι μόνο μερικά από τα τραγούδια που μας ταξιδεύουν με τη φωνή της Νατάσας Μποφίλιου. Ιδιαίτερα συναισθηματική, η Νατάσα Μποφίλιου επιστρέφει στις ζωντανές εμφανίσεις μετά από ένα χειμώνα αποχής. Η περιοδεία της ξεκινάει με μια διπλή συναυλία στο Θέατρο Βράχων στην Αθήνα, τη Δευτέρα 15 και την Τρίτη 16 Ιουνίου.

Στην Κύπρο θα βρεθεί στις 9 Ιουλίου στην Πύλη Αμμοχώστου στα πλαίσια του Παγκύπριου Φεστιβάλ της ΕΔΟΝ. Η ίδια δηλώνει πως η επαφή της με τον κόσμο, η οποία και της έχει λείψει, είναι η ουσία της καλλιτεχνικής της ύπαρξης. Αλλωστε, όσοι είχαν την ευκαιρία να την απολαύσουν από κοντά, γνωρίζουν πολύ καλά το σεβασμό με τον οποίο αντιμετωπίζει το κοινό αλλά και την ειλικρίνειά της. Μια ερμηνεύτρια που δεν φοβάται να τσαλακώσει την εικόνα της ούτε και να τα «βάλει» με τα πρέπει. Σκοπός της να παραμείνει όπως είναι σήμερα, να συνεχίσει να τραγουδά όμορφα τραγούδια και ύστερα να γυρίζει πάντα πίσω στους ανθρώπους της, στη φωλιά της…

Μετά από έναν χειμώνα αποχής από τις ζωντανές εμφανίσεις επιστρέφετε με μια περιοδεία σε ολόκληρη την Ελλάδα. Αλήθεια πόσο σημαντική είναι η επαφή του καλλιτέχνη με το κοινό του;
Για μένα η επαφή με τον κόσμο είναι η ουσία της καλλιτεχνικής μου ύπαρξής. Απευθύνομαι τραγουδώντας με προσήλωσή πάντα στο ακροατήριο που έχω απέναντί μου.

Θα έχουμε την ευκαιρία να σας απολαύσουμε και στην Κύπρο στα πλαίσια του Φεστιβάλ της ΕΔΟΝ στις 9 Ιουλίου στην Πύλη Αμμοχώστου. Είναι η πρώτη φορά που θα συμμετάσχετε σε αυτό το φεστιβάλ ή καλύτερα στο μεγαλύτερο πολιτικο – πολιτιστικό γεγονός που συνεχίζει την πορεία του εδώ και δεκαετίες. Ποιο μήνυμα θέλετε να στείλετε στις χιλιάδες των νέων που ομολογουμένως σήμερα με τα μνημόνια βρίσκονται σε πολύ δύσκολη θέση;

Πρέπει να είμαστε ενωμένοι, με ιδέες και βαθιά πίστη, δυναμικοί και διεκδικητικοί. Υπάρχει ένας καλύτερος κόσμος για τον οποίο έχουμε να παλέψουμε!

Πώς βιώνετε εσείς αυτή την κρίση, οικονομική αλλά και κοινωνική;

Με πόνο, λύπη και θυμό. Ομως απαιτώ από τον εαυτό μου να μην με παίρνει μαζί της αυτή η μιζέρια και να είμαι αισιόδοξη και θαρραλέα. Να σκέφτομαι πως είμαι νέα κι έχω μια ζωή μπροστά μου να αγωνίζομαι για όσα ελπίζω και προσδοκώ.

Είστε μια πολύ συναισθηματική ερμηνεύτρια. Χαρακτηριστικά θυμάμαι την εικόνα σας μέσω από βίντεο που είχαν αναρτηθεί στο διαδίκτυο όταν σε μια από τις συναυλίες σας την ώρα που τραγουδούσατε το «Μέτρημα» κλαίγατε καθ’ όλη τη διάρκεια του τραγουδιού. Δεν φοβηθήκατε ότι αυτός ο αυθορμητισμός και συναισθηματισμός τσαλάκωνε την εικόνα σας;

Μα θα ήταν εντελώς αστείο και φαιδρό να σκεφτώ κάτι τέτοιο! Η εικόνα μου είναι αυτά που νιώθω κι ο τρόπος που τα εκφράζω κάθε στιγμή μου. Η εικόνα μου είμαι εγώ η ίδια κι αυτή θέλω να ‘ναι.

Αίσθηση επίσης είχε προκαλέσει και μια προσωπική ανάρτησή σας- απάντηση προς μερίδα του Τύπου. Είχατε ενοχληθεί με διάφορα «κίτρινα» δημοσιεύματα. Είστε όμως καιρό στο χώρο αυτό. Δεν ήσασταν, ας πούμε, έτοιμη ότι είναι και αυτά μέσα στο «παιχνίδι»;

Αυτό που με ενόχλησε και θεωρώ πως πολύ αναλυτικά και με σαφήνεια εξήγησα, είναι το πόσο γρήγορα κι εύκολα συνηθίζουμε σ’ έναν τρόπο πλαστό και ανόητο και χάνουμε το αρχικό σημαντικό μας έδαφος. Αναρωτήθηκα δημόσια για το πόσο όλη αυτή η ευκολία μιας ψεύτικης δημοσίευσης στην προκειμένη, αλλά και ενός προσβλητικού σχολίου και μιας επίθεσης στη διαφορετικότητα ενός ανθρώπου και εν τέλει όλα που λαμβάνουν χώρο καθημερινά κι αδιάκοπα στα μέσα ενημέρωσης και δικτύωσης, δημιουργούν το κατάλληλο περιβάλλον που μας αλλοτριώνει, μας τυφλώνει με τα περιττά, κρύβοντάς μας την ουσία. Τα σημαντικά κι εμείς ανήμποροι παρατηρητές δεν αντιδρούμε ή γινόμαστε συμμέτοχοι, αρωγοί. Δε μου αρέσει να μην αντιδρώ, λοιπόν, ούτε να συμμετέχω σε ο,τι δεν μου κάνει. Η αφορμή, όπως κι έγραψα εξαρχής, ήταν φαιδρή, άλλα ο λόγος της ανάρτησης ήταν ένας βαθύς προσωπικός μου προβληματισμός.

Πόσο ψηλό είναι τελικά το τίμημα της δημοσιότητας;

Δεν το γνωρίζω αυτό, γιατί δεν το έχω πληρώσει. Εχω σκοπό να παραμείνω στη ζωή που ζω σήμερα χωρίς τέτοιου είδους «χρέη». Σ’ αυτή τη ζωή, μου αρέσει απλώς να τραγουδάω όμορφα τραγούδια σε όποιον θέλει να με ακούει κι ύστερα να γυρίζω πάντα πίσω στους ανθρώπους μου, στη φωλιά μου.

Τέλος, τι ονειρεύεται η Νατάσα;

Υγεια, ειρήνη, ισότητα, αλληλεγγύη.

Η υπέροχη πορεία της Νατάσας Μποφίλιου

Η Νατάσα Μποφίλιου γεννήθηκε στην Αθήνα το 1983. Σπουδάζει στο Πολιτικό Τμήμα της Νομικής. Εχει σπουδάσει πιάνο και θεωρία της Μουσικής στο Ελληνικό Ωδείο. Εχει συμμετάσχει σε συναυλίες με τον Χρόνη Αηδονίδη.

Η πρώτη της εμφάνιση στη δισκογραφία έγινε το 2004 με το δίσκο «Δεύτερη Ακρόαση της Μικρής Αρκτου» (αποτέλεσμα των ακροάσεων νέων καλλιτεχνών του Παρασκευά Καρασούλου και της «Μικρής Αρκτου», όπου ερμηνεύει τα τραγούδια Ασπιρίνη (των Γεράσιμου Ευαγγελάτου – Κώστα Τσίρκα) και «Ποιος ξέρει» (του Μίλτου Σελιτσανιώτη πάνω σε ποίηση Μαρίας Πολυδούρη).

Ο πρώτος της προσωπικός δίσκος (2005) –μια συνεργασία με τους φίλους και συνεργάτες Γεράσιμο Ευαγγελάτο (στίχοι) και Κώστα Τσίρκα (μουσική) με τίτλο «100 Μικρές Ανάσες», συστήνει τη Νατάσα ως μια από τις πιο πολλά υποσχόμενες φωνές της γενιάς της.

Το 2006 ο Σταμάτης Κραουνάκης τής χαρίζει δύο τραγούδια («Εραστές», «Τέτοια Μέρα») στο σάουντρακ της ταινίας του Νίκου Παναγιωτόπουλου «Πεθαίνοντας στην Αθήνα».

Το Μάρτιο του 2007 ερμηνεύει ζωντανά και δισκογραφεί ένα μίνι άλμπουμ δύο κομματιών με τίτλο «Εν Λευκώ» σε στίχους ακόμα μία φορά του Γεράσιμου Ευαγγελάτου και μουσική του Θέμη Καραμουρατίδη.

Το ολοκληρωμένο αποτέλεσμα της συνεργασίας τους κυκλοφορεί το Μάρτιο του 2007 από τη «Μικρή Αρκτο». Το«Μέχρι Τέλος» αποσπά εξαιρετικές κριτικές από τον μουσικό Τύπο και τα ραδιόφωνα, ενώ κατατάσσεται στους καλύτερους έντεχνους δίσκους της χρονιάς.

Την Πρωτοχρονιά του 2009 ο ραδιοφωνικός σταθμός «Μελωδία» αναθέτει στους τρεις τους να γράψουν το τραγούδι της χρονιάς και το «ευχαριστήριο» είναι το πρώτο τραγούδι που ακούγεται με την αλλαγή του χρόνου.

Το Μάρτιο του 2009 κυκλοφορεί, σε παραγωγή Metropolis, το cd-single «Τρία Μυστικά», μία τριπλέτα τραγουδιών – μυστικών σημάτων σε ανθρώπους και καταστάσεις αυτής της πόλης, ενώ από τις 27 του ίδιου μήνα και για 9 Παρασκευές της άνοιξης, ακολουθώντας την «ανοιξιάτικη παράδοση» των τελευταίων τριών χρόνων, παρουσιάζει ζωντανά τα τραγούδια της τελευταίας δουλειάς μαζί με εκείνα από τις προηγούμενες δουλειές στο Live Stage των Metropolis.

Το καλοκαίρι του 2009 την βρίσκει σε περιοδεία σε όλη την Ελλάδα.

Το φθινόπωρο- χειμώνα 2009-2010 η Νατάσα Μποφίλιου εμφανίστηκε με μεγάλη επιτυχία στον Σταυρό του Νότου(club) στην Αθήνα και στο Orient Live της Θεσσαλονίκης, σε ένα πρόγραμμα που επιμελήθηκε ο Γεράσιμος Ευαγγελάτος και «ενορχήστρωσε» ο Θέμης Καραμουρατίδης, ενώ παράλληλα παρουσιάζεται και σε επιλεγμένους χώρους σε όλη την Ελλάδα..

Τον Μάρτιο του 2010 κυκλοφορεί και ο νέος δίσκος της παρέας με τίτλο «Εισιτήρια Διπλά» από τη δισκογραφική εταιρεία Lyra, ο οποίος παρουσιάζεται με μία σειρά παραστάσεων στη Θεσσαλονίκη στο GaiAlive και στην Αθήνα στο Μετρό. Το 2012 επανέρχεται με τον διπλό δίσκο «Οι μέρες του φωτός» με δώδεκα καινούργια τραγούδια σε μουσική του Θέμη Καραμουρατίδη και στίχους του Γεράσιμου Ευαγγελάτου, σταθερών συνεργατών της Νατάσας Μποφίλιου.

Το «Ανω» Τελεία» κυκλοφόρησε το 2013.

* Η συνέντευξη δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «D» στις αρχές του μήνα

Μας έχεις Like στο Facebook ;