Νέες αποκαλύψεις για τη συμφωνία κυβέρνησης – Hermes – Έκρυψαν από τη Βουλή γνωμάτευση

epa08897488 A passenger sits while waiting to board his flight at Linate airport, near Milan, northern Italy, 21 December 2020. Concerned about a new and more contagious strain of the coronavirus, the Italian government, like many other European countries, has imposed a ban on all passenger flights to and from Britain. EPA/MATTEO BAZZI

Έκρυψαν από τη Βουλή γνωμάτευση της Εφόρου Ελέγχου Κρατικών Ενισχύσεων

 

Νέα στοιχεία για το παρασκήνιο το οποίο προηγήθηκε της προκαταρκτικής συμφωνίας μεταξύ της κυβέρνησης και της Hermes, αποκάλυψε χθες η Έφορος Ελέγχου Κρατικών Ενισχύσεων, Στέλλα Μιχαηλίδου.

Όπως δήλωσε στο ΚΥΠΕ, το γραφείο της εξέτασε το θέμα με τα κίνητρα αεροπορικής επιβατικής κίνησης για την περίοδο 2022-2027 και εισηγήθηκε στο Υπουργείο Μεταφορών να εξετάσει «εναλλακτικά σενάρια υπολογισμού της αποδοτικότητας, ταυτόχρονα με σχετικά σενάρια ευαισθησίας των διαφόρων άλλων σεναρίων». Επίσης, είχε υποδείξει ότι το θέμα έπρεπε να παραπεμφθεί στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, επειδή «εμπλέκονται πάρα πολλά εκατομμύρια και υπάρχει ο κίνδυνος καταγγελιών από άλλους ενδιαφερόμενους». Ακόμη, αποκάλυψε ότι είχε προσωπική συνάντηση με τους Υπουργούς Οικονομικών και Μεταφορών στην οποία «συμφωνήθηκε η ετοιμασία εκτενούς μελέτης με διάφορα σενάρια», προσθέτοντας ότι στη συνέχεια «προέκυψε το θέμα με την Hermes οπότε θα πρέπει να επικοινωνήσουμε εκ νέου να δούμε πώς θα το χειριστούμε περαιτέρω».


Σημειώνεται ότι στην τελευταία συνεδρία της Επιτροπής Οικονομικών, δεν έγινε καμιά αναφορά από την κυβέρνηση στην πιο πάνω επιστολή. Επίσης, στην ανακοίνωση των Υπουργείων Οικονομικών και Μεταφορών για τον τερματισμό της διαπραγμάτευσης με την Hermes γίνεται αναφορά σε «αναστολή της εφαρμογής κινήτρων», χωρίς να δίνονται περισσότερες λεπτομέρειες.

Εν τω μεταξύ, ο Γενικός Ελεγκτής, Οδυσσέας Μιχαηλίδης, επέμεινε ότι η Hermes έχει υποχρέωση να προχωρήσει στη Φάση 2 των αεροδρομίων. Μάλιστα, έγραψε στο Τwitter ότι: «Έκπληκτοι παρακολουθούμε τον ΓΔ του ΥΠΟΙΚ να λέει ότι η διαχειρίστρια εταιρεία δεν έχει σαφή υποχρέωση κατασκευής της Φάσης 2. Άρα, λέει, τώρα που δεν θα γίνει επέκταση κατά 5,5 χρόνια, δεν θα έχουμε τη Φάση 2. Εμείς αναμένουμε τήρηση της σύμβασης από το Υπουργείο Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων».

Ακολουθήστε το dialogos.com.cy, στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy.