Νέες κυβερνητικές «δεσμεύσεις» για το δρόμο Δερύνειας – Σωτήρας

Προκήρυξη προσφορών το αργότερο Απρίλιο υποσχέθηκαν Καρούσος – Καδής

Από τη μια χρονιά στην άλλη και από το ένα χρονοδιάγραμμα στο επόμενο. Αυτή είναι με λίγα λόγια η ιστορία του έργου ανάπλασης του δρόμου Δερύνειας – Σωτήρας τα τελευταία τέσσερα χρόνια, κατά τη διάρκεια των οποίων δόθηκαν πάμπολλες υποσχέσεις οι οποίες δεν τηρήθηκαν ποτέ.

Η τελευταία από αυτές δόθηκε σε συνάντηση των δημάρχων Δερύνειας και Σωτήρας, Άντρου Καραγιάννη και Γιώργου Τάκκα, αντίστοιχα, η οποία έγινε στις 18 Φεβρουαρίου με τον Υπουργό Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων Γιάννη Καρούσο που είναι καθ’ ύλη αρμόδιος και τον Υπουργό Γεωργίας, Αγροτικής Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος Κώστα Καδή που είναι εμπλεκόμενος.

Όπως πληροφορούμαστε, οι δύο υπουργοί ενημέρωσαν τους δημάρχους των γειτονικών δήμων ότι τα διαδικαστικά προβλήματα που εκκρεμμούσαν έχουν διευθετηθεί και ο διαγωνισμός για την εκτέλεση των κατασκευαστικών εργασιών θα προκηρυχθεί τον Μάρτιο ή το αργότερο τον Απρίλιο.

Με δεδομένο το μακρύ και κακό ιστορικό του συγκεκριμένου έργου όμως, οι ενδιαφερόμενες Τοπικές Αρχές αντιμετωπίζουν με επιφύλαξη τα όποια χρονοδιαγράμματα και αναμένουν τα λόγια να γίνουν επιτέλους έργα.

Ενδεικτικό είναι ότι αυτόν το μήνα συμπληρώνεται ένας χρόνος από τότε που ο Υπουργός Μεταφορών και Έργων είχε ενημερώσει τις Τοπικές Αρχές ότι οι προσφορές θα προκηρύσσονταν μέχρι τον Οκτώβριο του 2020, κάτι που δεν έγινε ποτέ, με τις τεχνοκρατικές και γραφειοκρατικές διαδικασίες να αποδεικνύονται για άλλη μια φορά ισχυρότερες από τις προσδοκίες και τις διαβεβαιώσεις των πολιτικών προϊσταμένων των υπουργείων.

Ανάμεσα στα σοβαρότερα ζητήματα που εκκρεμούσαν ήταν οι απαλλοτριώσεις που χρειάζονται για την κατασκευή των λιμνών κατακράτησης του συστήματος απορροής ομβρίων υδάτων. Το χρονοδιάγραμμα του Οκτώβρη του 2020 για την προκήρυξη του διαγωνισμού είχε τεθεί από τον Υπουργό Μεταφορών και Έργων, σύμφωνα με τον οποίο, μολονότι η μελέτη οδοποιίας είναι ουσιαστικά ολοκληρωμένη, δεν μπορούσε να προκηρυχθεί διαγωνισμός, επειδή εκκρεμούσαν οι μελέτες ύδρευσης και άρδευσης, οι οποίες είχαν ανατεθεί στις δύο Τοπικές Αρχές και οι οποίες με τη σειρά τους ανέθεσαν αυτή την εργασία σε ιδιώτες μελετητές. Οι μελέτες αυτές ζητήθηκαν επιπροσθέτως από το Τμήμα Περιβάλλοντος, λόγω του ότι ο δρόμος επηρεάζει περιοχή Natura 2000, παρά τη λίμνη Παραλιμνίου.

Το θέμα του συστήματος απορροής των ομβρίων υδάτων θεωρείται εξαιρετικά σημαντικό, καθώς στόχος είναι να αποτραπεί η ροή μολυσμένου νερού στη λίμνη μέσω φιλτραρίσματος, εξ ου και η απόφαση για δημιουργία της λίμνης κατακράτησης.

Η ανάπλαση του δρόμου Δερύνειας – Σωτήρας αφορά στην επιδιόρθωση, διαπλάτυνση και αναβάθμιση του δρόμου δύο λωρίδων με πεζόδρομους και ποδηλατοδρόμους με δαπάνη που εκτιμάται περί τα 11 εκατομμύρια ευρώ, συμπεριλαμβανομένων των απαλλοτριώσεων. Το πολεοδομικό έργο είχε ενταχθεί στο μεσοπρόθεσμο δημοσιονομικό πλαίσιο 2017-2020 του Τμήματος Πολεοδομίας και Οικήσεως.

Όπως πληροφορούμαστε, στη συνάντηση συζητήθηκε και το θέμα του αποχετευτικού συστήματος Κοκκινοχωρίων, αφού παρόντες ήταν ο πολιτικός προϊστάμενος του Τμήματος Αναπτύξεως Υδάτων και ο πρόεδρος του Συμβουλίου Αποχετεύσεων Κοκκινοχωρίων. Όπως αναφέρθηκε, οι εργασίες για την κατασκευή του Σταθμού Επεξεργασίας Λυμάτων έχουν ξεκινήσει, ενώ συζητήθηκε επίσης το θέμα των αποχετευτικών τελών. Ο Άντρος Καραγιάννης ενημέρωσε ότι το ΣΑΚ έχει ήδη ξεκινήσει την επιβολή των τελών και οι καταναλωτές άρχισαν να παίρνουν τις σχετικές ειδοποιήσεις.

Το πολύπαθο αποχετευτικό σύστημα επανέρχεται σε πορεία ολοκλήρωσης μετά από πολύχρονη καθυστέρηση λόγω του σκανδάλου με την ανάθεση του Σταθμού Επεξεργασίας Λυμάτων και το ΣΑΚ έχει καθορίσει αποχετευτικά τέλη σε ποσοστό 0,4 τοις χιλίοις επί της εκτιμημένης αξίας κάθε ακίνητου με τιμές 2018. Τα χρήματα θα καλύψουν τη δαπάνη εικοσαετούς λειτουργίας και συντήρησης του συστήματος.

 

 

 

Eιδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο, όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy.
Ακολουθήστε μας και στο Google News.