Νέο τσουνάμι ανατιμήσεων στα καταναλωτικά αγαθά

Η κρίση στην αλυσίδα προσφοράς που φαινόταν έως πρότινος προσωρινή, αναμένεται ότι θα διαρκέσει και το επόμενο έτος, καθώς η έξαρση της μετάλλαξης Δέλτα κλείνει μονάδες παραγωγής στην Ασία και προκαλεί διαταραχές στις θαλάσσιες μεταφορές, σε μία εξέλιξη που συνιστά σοβαρούς κινδύνους για την παγκόσμια οικονομία.

Οι μεταποιητικές μονάδες που αντιμετωπίζουν σοβαρές ελλείψεις σε πρώτες ύλες σε συνδυασμό με το υψηλότερο ενεργειακό κόστος εντείνουν τον «πόλεμο προσφορών» για εύρεση ελεύθερου χώρου στα πλοία, με αποτέλεσμα να έχουν εκτιναχθεί οι ναύλοι σε ύψη ρεκόρ και οι εξαγωγείς να αυξάνουν τις τιμές ή να ακυρώνουν τις μεταφορές.

«Δεν μπορούμε να εξασφαλίσουμε επαρκείς πρώτες ύλες, δεν μπορούμε να βρούμε κοντέινερ, το κόστος έχει αυξηθεί δραματικά», αναφέρει ο Κρίστοφερ Τσε, διευθύνων σύμβουλος της Musical Electronics, που κατασκευάζει καταναλωτικά αγαθά.

Το κόστος μεταφοράς ενός κοντέινερ από την Ασία στην Ευρώπη είναι 10 φορές υψηλότερο σήμερα συγκριτικά με τα επίπεδα του Μαΐου του 2020, ενώ το κόστος μεταφοράς από τη Σαγκάη στο Λος Άντζελες έχει εξαπλασιαστεί, σύμφωνα με το Drewry World Container Index.

Η παγκόσμια αλυσίδα προσφοράς έχει γίνει τόσο εύθραυστη που ένα μικρό μόνο ατύχημα θα μπορούσε να έχει σοβαρές και εκτεταμένες συνέπειες σε ολόκληρο τον κόσμο, εκτιμά από την πλευρά της η HSBC. Το πρόβλημα όμως δεν σταματά εδώ. Οι υψηλότεροι ναύλοι και η αύξηση των τιμών ημιαγωγών τροφοδοτούν τον πληθωρισμό, αναφέρει ο Τσούα Χακ Μπιν, κορυφαίος οικονομολόγος της Maybank Kim Eng Research.

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy