Ο Άντης Παρτζίλης επιλέγει από 45 χρόνια σκηνογραφίας

"Ο Γλάρος" του Aντον Τσέχωφ ΘΟΚ 2001, σκηνοθεσία: Valery Akhatov

Ανοιχτός ορίζοντας

Ο Άντης Παρτζίλης επιλέγει από 45 χρόνια σκηνογραφίας

Μεγάλη αναδρομική έκθεση στο Πανεπιστήμιο Κύπρου

Η μεγαλύτερη ατομική έκθεση σκηνογραφίας που έγινε ποτέ στην Κύπρο είναι η αναδρομική έκθεση σκηνογραφίας του Αντη Παρτζίλη, που φιλοξενεί το Πανεπιστήμιο Κύπρου, στον εκθεσιακό χώρο στο ισόγειο του κτιρίου της Συγκλήτου του Πανεπιστημίου Κύπρου.

Η διοργάνωση αναδρομικής έκθεσης σκηνογραφίας του Αντη Παρτζίλη έχει ως στόχο την προώθηση της ιδέας του θεάτρου ως χώρου εικαστικής έκφρασης και δημιουργίας. Στην έκθεση αυτή θα εκτεθούν αντικείμενα από παραστάσεις, μακέτες, σχέδια, φωτογραφίες, αφίσες, βιντεοπροβολές και άλλα, από τις δουλειές που έκανε ο καλλιτέχνης για το θέατρο και τις άλλες παραστατικές τέχνες από το 1971 μέχρι σήμερα.

Ο Αντης Παρτζίλης γεννήθηκε στην Αμμόχωστο το 1947 και σπούδασε σκηνογραφία και ενδυματολογία θεάτρου στην Ανώτατη Ακαδημία Θεάτρου (DAMU) στην Πράγα. Παρακολούθησε επιμορφωτικά προγράμματα για το θέατρο και τις τέχνες σε ΗΠΑ, Ηνωμένο Βασίλειο και Γερμανία.

Διετέλεσε για 13 χρόνια διευθυντής του Θεατρικού Οργανισμού Κύπρου, υπήρξε συνιδρυτής και πρώτος καλλιτεχνικός διευθυντής του Θεάτρου ΣΚΑΛΑ, όπως επίσης ιδρυτής και πρόεδρος του Κυπριακού Κέντρου Σκηνογράφων, Αρχιτεκτόνων και Τεχνικών Θεάτρου. Το 2010 διετέλεσε καλλιτεχνικός διευθυντής των εμβληματικών εκδηλώσεων για τα 50χρονα της Κυπριακής Δημοκρατίας. Είναι καλλιτεχνικός διευθυντής του Διεθνούς Φεστιβάλ ΚΥΠΡΙΑ από το 2013. Επίσης διετέλεσε μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Συνόδου των Θεάτρων της Ευρώπης (ETC).

Σχεδίασε τα σκηνικά ή/και τα κοστούμια σε περισσότερες από 120 παραγωγές Θεάτρου, Μπαλέτου, Οπερας, Κινηματογράφου και Τηλεόρασης σε Κύπρο, Ελλάδα και Γερμανία.

Ο Άντης Παρτζίλης επιλέγει και σχολιάζει για τον Ορίζοντα

&Quot;Καπετάν Γιακουμής Του Δημήτριου Κόκκου&Quot;, Θοκ 1973, Σκηνοθεσία: Βλαδίμηρος Καυκαρίδης
“καπετάν γιακουμής του δημήτριου κόκκου”,
θοκ 1973, σκηνοθεσία: βλαδίμηρος καυκαρίδης

Ήταν η πρώτη μου συνεργασία με τον ΘΟΚ και η δεύτερη μου (η προηγούμενη ήταν ο Θειος Βάνιας του Τσέχωφ στο Θεατράκι του ΡΙΚ το 1971) με τον αείμνηστο Βλαδίμηρο Καυκαρίδη, μια παράγωγη όπου φάνηκαν τα πρώτα στοιχειά της μινιμαλιστικής διάθεσης που χαρακτηρίζει ως επί το πλείστον τη δουλειά μου.

&Quot;Η Αμερικάνα&Quot; Του Νikolaj Koljada Kassel Staatstheater 1994, Γερμανία Σκηνοθεσία: Michael Leinert
“η αμερικάνα” του νikolaj koljada
kassel staatstheater 1994, γερμανία σκηνοθεσία: michael leinert

Στο Κρατικό Θέατρο του Κάσσελ, ένα σκηνικό που έγινε δεκτό με πολύ ευνοϊκά σχόλια στη Γερμάνια και που ήταν η πρώτη από αρκετές επιτυχημένες συνεργασίες που είχα με τον Γερμανό σκηνοθέτη Michael Leinert

 

&Quot;Ο Γλάρος&Quot; Του Aντον Τσέχωφ   Θοκ 2001, Σκηνοθεσία: Valery Akhatov
“ο γλάρος” του aντον τσέχωφ
θοκ 2001, σκηνοθεσία: valery akhatov

Ένα σκηνικό που αγαπώ ιδιαίτερα όπως και το σκηνικό που είχα κάνει παλαιοτέρα για τις Τρεις Αδελφές του Τσέχωφ σε σκηνοθεσία Νίκου Χαραλάμπους. Το χαρακτήριζε η αισθητική λιτότητα, η λειτουργικότητα και η αλλαγή διαθέσεων μέσω του φωτισμού.

&Quot;Επτά Επί Θήβας&Quot; Του Αισχύλου Θοκ 2001  (Φεστιβάλ Επιδαύρου, Φεστιβάλ “Συνάντηση Στο Πεκίνο”)  Σκηνοθεσία: Βαρνάβας Κυριαζής
“επτά επί θήβας” του αισχύλου
θοκ 2001 (φεστιβάλ επιδαύρου, φεστιβάλ “συνάντηση στο πεκίνο”)
σκηνοθεσία: βαρνάβας κυριαζής

Η πρώτη μου παρουσία στην Επίδαυρο με σκηνοθέτη τον Βαρνάβα Κυριαζή. Μια σκηνογραφία που σημειώθηκε με πολύ θετικά σχόλια από όλους τους κριτικούς στην Eλαδά, που σηματοδότησε μια παράλληλη τάση μου για υπερμεγέθη σκηνικά και που ανάδειξε τις γλυπτικές μου διαθέσεις.

&Quot;Φοίνισσες&Quot; Του Ευριπίδη Θοκ 2002 (Φεστιβάλ Επιδαύρου), Σκηνοθεσία: Νίκος Χαραλάμπους
“φοίνισσες” του ευριπίδη
θοκ 2002 (φεστιβάλ επιδαύρου), σκηνοθεσία: νίκος χαραλάμπους

Αυτό έγινε με ακόμα μεγαλύτερη επιτυχία στο σκηνικό που έκανα για τις Φοἰνισσες του Ευριπίδη σε σκηνοθεσία Νίκου Χαραλάμπους, ένα σκηνικό που κατατάσσεται σε εκείνες τις δημιουργίες που ξεπέρασαν τα όρια της Κύπρου με αναφορές σε παγκόσμιου κυρούς εκδόσεις και εφημερίδες.

 

&Quot;Φάουστ&Quot; Του Βόλφκανγκ Γκαίτε Θοκ 2002, Σκηνοθεσία: Michael Leinert
“φάουστ” του βόλφκανγκ γκαίτε
θοκ 2002, σκηνοθεσία: michael leinert

Mια παράγωγη που απαιτούσε πέραν των 20 αλλαγών σκηνών, κάτι που επετεύχθη χάρη στη χρήση μεγάλων συρτών παραπετασμάτων και σκηνικών συμπληρωμάτων. Κάθε αλλαγή χρειαζόταν λιγότερο από ένα λεπτό για να ετοιμαστεί, το δε αποτέλεσμα είχε αισθητική αρτιότητα και ανάλογη ατμόσφαιρα.

Στο Κτίριο Συμβουλίου-Συγκλήτου «Αναστάσιος Γ. Λεβέντης» Πανεπιστήμιο Κύπρου, Πανεπιστημιούπολη, Αγλαντζιά, Λευκωσία.

Μέχρι 4 Μαρτίου 2017.

Ωρες λειτουργίας έκθεσης: Δευτέρα – Σάββατο: 09:30 – 13:00 και 16:30 – 20:30, Κυριακή 10:00 – 13:00 Πληροφορίες στο τηλέφωνο: 99758464

Ακολουθήστε το dialogos.com.cy, στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy.