Ο αποτυχημένος θεσμός των εξετάσεων τετραμήνων δεν μπορεί να διορθωθεί με φτιασιδώματα

Να γίνει διάλογος για να βρούμε ένα σύστημα αξιολόγησης που θα στηρίζεται στις σύγχρονες ανάγκες

 

Ο αποτυχημένος θεσμός των εξετάσεων τετραμήνων δεν μπορεί να διορθωθεί με φτιασιδώματα, υποδεικνύει ο βουλευτής του ΑΚΕΛ, Χρίστος Χριστοφίδης. Ο Υπουργός Παιδείας έχει εξαγγείλει την κατάθεση, εκτάκτως και με τη μορφή του κατεπείγοντος, νομοσχεδίου για τις εξετάσεις τετραμήνων, το οποίο αναμένεται να τεθεί ενώπιον της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παιδείας για συζήτηση την ερχόμενη Τετάρτη.

Σε δηλώσεις του ο Χρ. Χριστοφίδης είπε ότι για ακόμα μια φορά αυτό το νομοσχέδιο δεν είναι προϊόν διαλόγου μεταξύ των εκπαιδευτικών εταίρων (εκπαιδευτικών, γονιών και μαθητών) και σημείωσε ότι «είναι ακόμα μια αυθαίρετη, μονομερής ενέργεια του Υπουργού Παιδείας, η οποία έχει ήδη περιπλέξει τα πράγματα και δημιουργεί έντονες αντιδράσεις οι οποίες, κατά την άποψή μας, θα μπορούσαν να αποφευχθούν εάν το Υπουργείο Παιδείας ήταν πιο προγραμματισμένο και δεν έμενε για ακόμα μια φορά την τελευταία, κυριολεκτικά, στιγμή και εάν το Υπουργείο λειτουργούσε δημοκρατικά και συνθετικά και έκανε τον απαιτούμενο διάλογο με τους εκπαιδευτικούς εταίρους», πρόσθεσε.

Το δεύτερο, συνέχισε ο κ. Χριστοφίδης, «το οποίο θέλω να ξεκαθαρίσω είναι ότι ο αποτυχημένος θεσμός των εξετάσεων τετραμήνων δεν μπορεί να διορθωθεί με φτιασιδώματα».

«Είναι σαν να προσπαθούμε να γιατρέψουμε τον καρκίνο με παυσίπονα. Πρέπει να τολμήσουμε και να πάρουμε σοβαρές και ριζικές αποφάσεις. Είναι ένας θεσμός, ο οποίος έχει αποτύχει, το λένε οι πάντες, οι καθηγητές, οι μαθητές, οι γονείς, έχει εκτοξεύσει την παραπαιδεία, έχει δημιουργήσει τεράστιο άγχος στη συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών και έχει μετατρέψει τα σχολεία σε εξεταστικά κέντρα», συμπλήρωσε.

Επεσήμανε ότι «πρέπει να γίνει ένας διάλογος με τους εκπαιδευτικούς εταίρους για να βρούμε ένα σύστημα αξιολόγησης, το οποίο θα στηρίζεται στις σύγχρονες ανάγκες όπως για παράδειγμα η ένταξη των projects στα σχολεία, της συνεργατικής μάθησης, της διεπιστημονικής προσέγγισης, του παντρέματος δηλαδή διαφόρων μαθημάτων».

Το ΔΗΚΟ και η ΔΗΠΑ στηρίζουν το θεσμό των εξετάσεων τετραμήνων, όμως δηλώνουν ότι θα πρέπει να γίνουν διορθώσεις.

Να διευρυνθούν οι κατηγορίες δικαιούχων φοιτητών για υποτροφία

Εν τω μεταξύ, η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Παιδείας ολοκλήρωσε τη συζήτηση για τις τροπολογίες στη νομοθεσία και τους κανονισμούς του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών Κύπρου, οι οποίες και παραπέμπονται για ψήφιση στην Ολομέλεια.

Η πλειοψηφία της Επιτροπής ζητά όπως περιληφθούν στις κατηγορίες των δικαιούχων κρατικών υποτροφιών τρεις άλλες κατηγορίες φοιτητών: οι φοιτητές που σπουδάζουν εξ αποστάσεως, οι φοιτητές που σπουδάζουν σε προγράμματα επαγγελματικής κατεύθυνσης και οι φοιτητές με μερική φοίτηση.

Ο Χρ. Χριστοφίδης σημείωσε ότι πρέπει να γίνει ένα ξεχωριστό πρόγραμμα, να αυξηθεί το κονδύλι του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών, ούτως ώστε να καλύψει και αυτές τις κατηγορίες. Δηλαδή να μη μειωθούν οι υποτροφίες που παίρνουν τώρα τα άλλα παιδιά για να δώσουμε και σε αυτούς τους φοιτητές.

Το Δ.Σ. του ΙΚΥΚ δεσμεύτηκε ότι μέχρι τον Σεπτέμβριο θα επεξεργαστεί τις απόψεις της Επιτροπής.

Αν δεν μπορεί να υπάρξει συναντίληψη, το ΑΚΕΛ μαζί με τα άλλα κόμματα της αντιπολίτευσης θα καταθέσουν προτάσεις για τροποποίηση της νομοθεσίας, ούτως ώστε να καλυφθούν και αυτές οι κατηγορίες των φοιτητών.

Eιδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο, όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy.
Ακολουθήστε μας και στο Google News.