Ο κανονισμός για τα χρονοδιαγράμματα των Παγκυπρίων πρέπει να τροποποιηθεί ξεχωριστά και άμεσα

Το Υπ. Παιδείας κατέθεσε πακέτο τροπολογιών, προκαλώντας αντιδράσεις

Έντονες διαφωνίες προκάλεσε ο εκβιαστικός τρόπος που κατέθεσε το Υπουργείο Παιδείας τους τροποποιητικούς Κανονισμούς για τις Παγκύπριες Εξετάσεις Πρόσβασης. Αντί το Υπουργείο Παιδείας να προωθήσει ξεχωριστά την τροποποίηση που αφορά τα χρονοδιαγράμματα διεξαγωγής των παγκύπριων εξετάσεων, τα οποία δεν συνάδουν με τις εξετάσεις τετραμήνων, συμπεριέλαβε και σειρά άλλων τροποποιήσεων, οι οποίες απαιτούν διαβουλεύσεις και προκαλούν διαφωνίες.

Για αυτό έγινε έκκληση, όπως το Υπουργείο επανέλθει με μόνη τροποποίηση αυτήν που πρέπει να ρυθμιστεί άμεσα, ώστε να μην επηρεαστεί η διεξαγωγή των φετινών εξετάσεων.

Η ΟΕΛΜΕΚ επισημαίνει ότι στην πρόταση του Υπουργείου δεν συγκεκριμενοποιείται η περίοδος των εξετάσεων. Έντονη διαφωνία υπήρξε στο ενδεχόμενο παράτασης των εξετάσεων εντός Ιουλίου. Παράλληλα, εκφράστηκε διαφωνία με την πρόνοια για περίληψη λειτουργών του Δημοσίου στους επιτηρητές των εξετάσεων. Ο εκπρόσωπος της Επιτρόπου Διοικήσεως υπέδειξε ότι εντοπίζεται δυσμένεια προς τους μαθητές με προβλήματα αναπηρίας, για τους οποίους πρέπει να υπάρξει ειδική προσαρμογή του δοκιμίου. Από την πλευρά της η ΠΣΕΜ εντοπίζει διακρίσεις στη συμμετοχή στις εξετάσεις πρόσβασης, καθώς όπως ανέφερε ο εκπρόσωπός της, οι Κύπριοι θα πρέπει να έχουν ολοκληρώσει επιτυχώς τη Γ’ Λυκείου, ενώ μαθητές από ΕΕ ή τρίτες χώρες μπορούν να παρακαθίσουν με το να φοιτούν απλά στη Γ’ τάξη.

Ο πρόεδρος της Επιτροπής, Παύλος Μυλωνάς, επεσήμανε ότι δεν έγινε επαρκής διαβούλευση και σημείωσε ότι δεν μπορεί η Βουλή να είναι διαμεσολαβητής Υπουργείου και εμπλεκόμενων φορέων.

Ο βουλευτής του ΑΚΕΛ Χρίστος Χριστόφιας ανέφερε ότι το ΑΚΕΛ ζήτησε να πάει πίσω το νομοσχέδιο, να φέρουν πίσω μόνο τις διατάξεις για τις παγκύπριες εξετάσεις και τα χρονοδιαγράμματα διεξαγωγής τους και τα υπόλοιπο να επανέλθει στη συνέχεια.

 

Κοινή επιστολή κατά των εξετάσεων τετραμήνων απέστειλαν στον Υπουργό Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας, Πρόδρομο Προδρόμου, η ΟΕΛΜΕΚ, η Παγκύπρια Συνομοσπονδία Ομοσπονδιών Συνδέσμων Γονέων Μέσης Εκπαίδευσης και η ΠΣΕΜ.

Στην επιστολή τους, οι τρεις οργανώσεις θεωρούν ότι οι εξετάσεις τετραμήνων δεν μπορούν να συνεχίσουν να υφίστανται, αφού, όπως αναφέρουν, εκ των πραγμάτων δεν λειτουργούν προς όφελος του Δημόσιου Σχολείου και κυρίως των μαθητών/-τριών.

Σημειώνουν ότι είναι πλέον πασιφανή τα πολλαπλά προβλήματα που δημιουργούνται (συρρίκνωση διδακτικού χρόνου, προαγωγή της μηχανιστικής διεκπεραίωσης της ύλης, δημιουργία ενός εξαιρετικά πιεστικού σχολικού προγράμματος κ.ά.), καθώς επίσης και τα σημαντικά λάθη που έγιναν στη διαδικασία (Πλαίσια Μάθησης, Εξεταστέα Ύλη, Εξεταστικά Δοκίμια κ.ά.).

Αναφέρουν, επίσης, ότι είναι πλήρως τεκμηριωμένο το γεγονός ότι οι στόχοι που είχαν τεθεί εξαρχής από το ΥΠΠΑΝ για την εφαρμογή των Εξετάσεων Τετραμήνων (π.χ. «διαμορφωτική αξιολόγηση», «βελτίωση μαθησιακών αποτελεσμάτων», «μείωση παραπαιδείας», «αποφόρτιση ύλης», «μείωση άγχους και πίεσης», «αύξηση ελεύθερου χρόνου μαθητών» κ.ά.) δεν έχουν επιτευχθεί.

Παράλληλα, εκφράζουν τη θέση ότι οι Εξετάσεις Τετραμήνων «ήταν μία αποτυχημένη διαδικασία που θυματοποίησε τη συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών/τριών, επηρεάζοντας αρνητικά όχι μόνο την εκπαίδευσή τους αλλά και την ψυχική και συναισθηματική τους υγεία».

«Συνακόλουθα με τα πιο πάνω, σας καλούμε όπως δρομολογήσετε άμεσα την έναρξη ενός ουσιαστικού διαλόγου για τη διαμόρφωση ενός σχεδίου αξιολόγησης», σημειώνουν.

Καταλήγοντας, οι τρεις οργανώσεις τονίζουν ότι σε περίπτωση που το ΥΠΠΑΝ αγνοήσει τις θέσεις τους, δεν θα διστάσουν να προχωρήσουν σε μέτρα αντίδρασης.

Ειρηναίος Πίττας

Eιδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο, όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy.
Ακολουθήστε μας και στο Google News.