Ο λογαριασμός σε γνωστές διευθύνσεις

Του Τάσου Περδίου

Στην υπόθεση της ανάπτυξης του λιμανιού της Λάρνακας υπάρχουν σήμερα δύο δεδομένα. Το πρώτο είναι ότι από τις 24 Απριλίου 2019 η κυβέρνηση μέσω του Υπουργείου Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων διαπραγματεύεται απευθείας με την κοινοπραξία Ampa and Israel Shipyards έχοντας αποδεσμευτεί από το διεθνή διαγωνισμό και τους όρους του.

Το δεύτερο αδιαμφισβήτητο δεδομένο είναι ότι επιχειρηματίες οι οποίοι διεξάγουν εμπόριο σήμερα μέσω του λιμανιού της Λάρνακας, είτε αυτοί λέγονται έμποροι ή ναυτικοί πράκτορες, κάνουν ό,τι περνά από το χέρι τους για να σταματήσουν την παραχώρηση του λιμανιού στον υποψήφιο επενδυτή για κοινή τουριστική-εμπορική ανάπτυξη μαζί με τη μαρίνα. Αυτοί οι οποίοι αντιτίθενται στην παραχώρηση ευθέως και επίσημα καταχώρισαν στην ύστατή τους προσπάθεια αγωγές στο Διοικητικό Δικαστήριο υποστηρίζοντας ότι η διαπραγμάτευση κυβέρνησης – υποψήφιου επενδυτή είναι παράνομη. Πριν να καταφύγουν στη δικαιοσύνη, έκαναν διάφορα προσπαθώντας πάση θυσία να ακυρώσουν την παραχώρηση. Έστειλαν επιστολές προειδοποιώντας με νομικά μέτρα, έστειλαν επιστολές ζητώντας να εισέλθουν στο μετοχικό σχήμα των επενδυτών και πολλά άλλα. Ενώ γίνονταν αυτά, έχει γραφτεί ότι επιχειρηματίες πολύ μεγάλου βεληνεκούς έφτασαν στο σημείο να τηλεφωνούν απευθείας σε πολιτικούς αρχηγούς και να ζητούν ακύρωση της διαδικασίας.

Για να είναι κάποιος ακριβοδίκαιος, πρέπει να παραδεχθεί ότι οι ευθύνες για το κατάντημα των 14 χρόνων διαδικασιών χωρίς να δούμε πράσινο φως ανήκουν σε όλες τις κυβερνήσεις που χειρίστηκαν το ζήτημα από το 2005, όταν ο τότε Υπουργός Συγκοινωνιών και Έργων Χάρης Θράσου εξήγγελλε στροφή από τις διαδικασίες ανάπτυξης του λιμανιού σε μια κοινή ανάπτυξη με τη μαρίνα.

Όμως είναι η σημερινή κυβέρνηση που παρέλαβε τη διαδικασία στο στάδιο της προσφοράς από την κοινοπραξία Ζήνων. Δύο χρόνια μετά την ανάληψη της εξουσίας, το καλοκαίρι του 2015 η κυβέρνηση τερμάτισε τη διαδικασία. Στη συνέχεια είναι η σημερινή κυβέρνηση που τροχοδρόμησε καινούργιες προσφορές ξανά μανά από την αρχή για να φτάσουμε στην υποβολή ενδιαφέροντος από τρεις εταιρείες και στην παραμονή μιας εταιρείας στη διεκδίκηση.

Είναι η σημερινή κυβέρνηση που μετά από μήνες που το έργο βολόδερνε στην αξιολόγηση της προσφοράς αποφάσισε να ακυρώσει τη διαδικασία και πήρε το ρίσκο να πάει σε απευθείας διαπραγμάτευση.

Έχουμε λοιπόν δύο δεδομένα. Η σημερινή κυβέρνηση έχει τον πλήρη έλεγχο της διαδικασίας και μεγάλοι επιχειρηματίες προσπαθούν να ακυρώσουν τη διαδικασία. Οπότε, εάν τις επόμενες μέρες ακούσουμε ότι έχει ναυαγήσει και αυτή η προσπάθεια, θα γνωρίζουμε ποιος έχει την ευθύνη και σε ποιανών τις πιέσεις έχει υποκύψει…

 

Eιδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο, όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy.
Ακολουθήστε μας και στο Google News.