Ο Παπουλλής και το κυπριακό «χτίτζιασμαν»…



Ο ποδοσφαιρικός πολιτισμός δεν είναι… φρούτο εποχής που κυκλοφορεί στο παζάρι και καταναλώνεται. Πρόκειται για μια έννοια η οποία καθορίζεται μέσα από τη στάση που τηρούν όλοι οι εμπλεκόμενοι με το ποδόσφαιρο σε μια χώρα, η οποία δημιουργεί την ανάλογη κουλτούρα. Ο τρόπος με τον οποίο αντιμετωπίζουν το άθλημα οι ομάδες, οι ποδοσφαιριστές, οι οπαδοί, οι παράγοντες, οι προπονητές καταδεικνύει κατά πόσο υπάρχει ποδοσφαιρικός πολιτισμός ή όχι. Αναφερόμενοι στην Κύπρο η πικρή αλήθεια είναι πως στον συγκεκριμένο τομέα παίρνουμε βαθμό κάτω από τη βάση.

Υπάρχουν άπειρα παραδείγματα που αποδεικνύουν του λόγου το αληθές, με πιο… φρέσκο τον τρόπο με τον οποίο έγινε δεκτή η ανακοίνωση της συμφωνίας του Φώτη Παπουλλή με την Ομόνοια από τον Απόλλωνα.



 


Παραθέτω το σχόλιο του εκπροσώπου Τύπου του Απόλλωνα, Φανούριου Κωνσταντίνου για να το διαπιστώσετε: «Είναι επαγγελματίας και έκανε την επιλογή του. Έχει δύο παιδάκια και θεώρησε ότι έκανε την καλύτερη επιλογή για την οικογένειά του. Είναι αλήθεια όμως και ένα μάθημα για εμάς ότι δεν πρέπει να συνδέεσαι με άτομα και καταστάσεις, αλλά εντελώς επαγγελματικά. Αυτό που λέω δεν είναι κακία, είναι αλήθεια. Εγώ δεν μπορώ να τον κρίνω στα επαγγελματικά του, τον σέβομαι και θα συνεχίσουμε να είμαστε φίλοι. Έτσι είναι το ποδόσφαιρο. Πλέον είναι Ομονοιάτης, δεν είναι Απολλωνίστας. Είχα πει ότι εάν συνέχιζε την καριέρα του στην Ελλάδα θα ήταν καλό η φανέλα του με τον αριθμό 26 να κοσμούσε το μουσείο του σωματείου. Ήταν δική μου κουβέντα χωρίς κάποια ειλημμένη απόφαση. Δεν συζητήθηκε, δηλαδή, ποτέ κάτι τέτοιο στη Γενική Συνέλευση του σωματείου. Μετά από την απόφασή του να πάει σε άλλη κυπριακή ομάδα σίγουρα θα κάνω δεύτερες σκέψεις».

Αυτή είναι η προσέγγιση για έναν ποδοσφαιριστή ο οποίος αγωνίστηκε στη λεμεσιανή ομάδα για οκτώ χρόνια και είχε κατά γενική παραδοχή τεράστια προσφορά. Προσφορά η οποία σε πρώτο χρόνο αναγνωρίστηκε από τον Απόλλωνα και εκφράστηκε στις 27 Μαΐου μέσω βίντεο στο οποίο μίλησαν ο Φώτης Παπουλλής, ο πρόεδρος της εταιρείας Νίκος Κίρζης και ο προπονητής της ομάδας Σωφρόνης Αυγουστή.

Και ερωτώ: Είναι δυνατόν να διαγραφεί το οδοιπορικό του ποδοσφαιριστή στον Απόλλωνα επειδή αποφάσισε να αλλάξει σελίδα στην καριέρα του; Και με ποια λογική τοποθετούμε ταμπέλες σε οποιονδήποτε παίκτη; Όταν ένας ξένος ή κοινοτικός επαγγελματίας ποδοσφαιριστής υπογράφει σε μια κυπριακή ομάδα σημαίνει ότι είναι Απολλωνίστας, Ομονοιάτης, ΑΠΟΕΛίστας, Ανορθωσιάτης και δεν ξέρω τι άλλο;

Καμία σχέση, κυρίες και κύριοι. Εκείνο που πρέπει να λαμβάνεται υπόψιν σε αυτές τις περιπτώσεις είναι η προσφορά ενός εκάστου στην ομάδα που αγωνίζεται και η αντιμετώπιση πρέπει να είναι ανάλογη. Αυτό επιβάλλει ο ποδοσφαιρικός πολιτισμός και από τέτοιες λεπτομέρειες φαίνεται το μεγαλείο μιας ομάδας. Όταν μπαίνει πιο ψηλά ο οπαδισμός από τη ρεαλιστική προσέγγιση των πραγμάτων αυτόματα ο ποδοσφαιρικός πολιτισμός ισοπεδώνεται. Και τη θέση του παίρνει το κυπριακό «χτίτζιασμαν»…

Γιώργος Χατζηαντώνης