Ο Πρόδρομος βλάπτει σοβαρά την Παιδεία

Του Παναγιώτη Πενταλιώτη

«Ποιος είπε να γίνονται 25 διαγωνίσματα;» είπε ο Υπουργός Παιδείας Πρόδρομος Προδρόμου σε τηλεοπτικό σταθμό, σαν να μην ξέρει ότι είναι ο ίδιος που επέβαλε τις εξετάσεις τετραμήνων και, κατ’ επέκταση, τα τόσα διαγωνίσματα.

Οι μαθητές, με Υπουργό τον Πρόδρομο, καλούνται μέσα σε 56 ημέρες να παρακαθίσουν σε 20 με 25 διαγωνίσματα – ένα διαγώνισμα κάθε 2 μέρες περίπου. Κανονικό εξεταστικό κέντρο δηλαδή, όχι σχολείο. Ούτε ηλικιωμένος δεν περνά από τόσες πολλές εξετάσεις, όσο ολοκληρωμένο και αν είναι το τσεκ-απ του.

Εν μέσω πανδημίας, πρέπει να καλυφθεί ένας τεράστιος όγκος ύλης, ενώ οι πολλές απουσίες μαθητών και εκπαιδευτικών καθημερινά κάνουν δύσκολη την παρακολούθηση από όλους τους μαθητές, πόσω μάλλον την κατανόηση.

Όμως για το Υπουργείο αυτά είναι ψιλά γράμματα. Επιμένουν στους πειραματισμούς! Αν κάτι μένει σταθερό, είναι η εμμονή του Πρόδρομου για εξετάσεις και διαγωνίσματα, κόντρα σε όλους και όλα.

Αν το εξεταστικό κέντρο-σχολείο πετυχαίνει, κρίνεται από τα αποτελέσματα. Τα αποτελέσματα όμως δείχνουν αποτυχία και στο υπουργείο φαίνεται να έχουν μυωπία.

Θέλουν μαθητές – ρομπότ, οι οποίοι να μπορούν μέσα σε 56 μέρες να αντιγράψουν στο μυαλό τους έναν τεράστιο όγκο ύλης για να μπορούν να τον «επικολλήσουν» σε ένα διαγώνισμα. Καλά, αν ήθελαν τους καλύτερους σε copy/paste διαδικασίες, να τους στείλουμε να μαθητεύσουν σε έναν τηλεοπτικό σταθμό που ξέρω ή στη Νεολαία του ΔΗΣΥ, να μάθουν από τους καλύτερους στο είδος.

Το σχολείο, υποτίθεται, έπρεπε να είναι χώρος που ανταλλάσσονται ιδέες, απόψεις και αναπτύσσεται η κριτική σκέψη για τους αυριανούς πολίτες της χώρας. Ωστόσο ο Πρόδρομος Προδρόμου θέλει να βλέπει βαθμούς σε διαγωνίσματα με προγραμματισμένες ερωτοαπαντήσεις, που στο τέλος της ημέρας συχνά είναι αχρείαστες πληροφορίες. Αν όντως ήθελε να βλέπει βαθμούς και αριθμούς, να πάει κριτής στο ΡΙΚ για τη Eurovision! Με τα συνεχή διαγωνίσματα και τις εξετάσεις τετραμήνων οι μαθητές θα ξεχάσουν το πώς να σκέφτονται, αλλά θα έχουν στο μυαλό τους τι να σκέφτονται, το βαθμό.

Οι εκπαιδευτικοί, από την αρχή της πανδημίας, κατέβαλαν υπεράνθρωπες προσπάθειες για να συνεχίσουν την εκπαίδευση στα παιδιά, αφού το Υπουργείο -αν θέλουμε να μιλήσουμε με όρους βαθμολογίας- έπαιρνε απροβίβαστο στα προφανή και τα βασικά που έπρεπε να είχε επιληφθεί. Η ανέτοιμη τηλεκπαίδευση και οι τάξεις με τα κατάλληλα θρανία ήρθαν να προστεθούν στα προϋπάρχοντα προβλήματα.

Το υπουργείο, με αυτόν τον υπουργό, αρνείται πεισματικά να κατανοήσει τα επιπρόσθετα προβλήματα που επέφερε η πανδημία, τα οποία προστίθενται στην ανικανότητα που ανέκαθεν είχε το Παιδείας. Γι’ αυτό και φτάνουμε στα αποτελέσματα των εξετάσεων τετραμήνου που ήταν απογοητευτικά για όλους. Όσο και αν φώναζαν και οι εκπαιδευτικοί αλλά και οι μαθητές ότι η ύλη «δεν βγαίνει», αυτή παραμένει η ίδια. Ο ωφέλιμος χρόνος εκπαίδευσης συρρικνώθηκε, αλλά αυτοσκοπός του υπουργείου ήταν οι εξετάσεις και το πώς να βαθμολογηθούν οι μαθητές για μια ύλη η οποία ήταν πάνω από τα όριά τους.

Θα πρέπει ο Πρόδρομος Προδρόμου να κάτσει να ακούσει και μετά να σκεφτεί τι μπορεί να σώσει στην Παιδεία, αν μπορεί να τη σώσει δηλαδή. Μια ολόκληρη γενιά πέφτει θύμα ενός ανθρώπου που βλάπτει τον τομέα αυτό σοβαρά.

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy