Ο θυμός και η απογοήτευση χρεώθηκαν ισότιμα στα παραδοσιακά κόμματα

  • ΑΚΕΛ: «Δεν πετύχαμε να πείσουμε ότι εμείς δεν είμαστε μέρος του προβλήματος, αλλά των λύσεων»
  • ΔΗΣΥ: «Οι ψηφοφόροι της παράταξής μας έστειλαν ένα ξεκάθαρο μήνυμα δυσαρέσκειας»
  • ΔΗΚΟ: «Επικράτησε σε μεγάλο βαθμό μια λογική γενίκευσης και απόδοσης ευθύνης για τη σημερινή κατάσταση»
  • ΕΔΕΚ: «Το κόμμα μας κατάφερε να αυξήσει τα ποσοστά του κατά 0,5% λαμβάνοντας σε απόλυτους αριθμούς 2.293 ψήφους περισσότερες από ό,τι το 2016»

Της Νίκης Κουλέρμου

Ενδιαφέρουσες οι προσεγγίσεις των εκπροσώπων των τεσσάρων βασικών, «παραδοσιακών» κομμάτων που δέχθηκαν υποχώρηση της τάξης του 3% περίπου στην τελευταία εκλογική αναμέτρηση. Ενδιαφέρουσες τόσο για το πώς ερμηνεύει ο κάθε εκπρόσωπος κόμματος το αποτέλεσμα όσο και για τον κομματικό χάρτη της επομένης μέρας, την προεδρία της Βουλής και τους σχεδιασμούς για τις προεδρικές εκλογές.

1. Πού αποδίδετε το «χαστούκι» που δέχθηκαν από το εκλογικό σώμα τα τέσσερα «παραδοσιακά» κόμματα;

2. Αν συμφωνείτε ότι το αποτέλεσμα των βουλευτικών είναι πρόκριμα για τις προεδρικές εκλογές, πώς αυτό το αποτέλεσμα βοηθά τους σχεδιασμούς σας προς τις Προεδρικές;

3. Ποια είναι τα κριτήρια που θέτετε για τον νέο Πρόεδρο της Βουλής; Αυτό το αξίωμα μπαίνει στην εξίσωση της όποιας συνεργασίας ενόψει Προεδρικών ή ακόμα και αυτοδιοικητικών εκλογών;

4. Προεκλογικά ο Πρόεδρος χαρακτήριζε την αντιπολίτευση ως «αρνητές της προκοπής» και μετεκλογικά καλεί σε συναίνεση. Πώς θα κινηθεί η ομάδα σας σε σχέση με τα μεταρρυθμιστικά νομοσχέδια;

Στέφανος Στεφάνου, εκπρόσωπος Τύπου ΑΚΕΛ: Οι βουλευτικές εκλογές έδειξαν ότι η αλλαγή είναι επιβεβλημένη

Untitled 1

O εκπρόσωπος Τύπου του ΑΚΕΛ, Στέφανος Στεφάνου, απαντώντας στην πρώτη ερώτηση παρατηρεί ότι «δεν είναι μόνο τα τέσσερα ‘‘παραδοσιακά’’ κόμματα που είχαν μείωση των ποσοστών τους. Όλα τα κόμματα που βρίσκονταν εντός της προηγούμενης Βουλής, με εφιαλτική εξαίρεση το ακροδεξιό ΕΛΑΜ, υπέστησαν μείωση των ποσοστών τους. Κάποια κόμματα μάλιστα κινδυνεύουν να εξαφανιστούν από τον κομματικό χάρτη.

Κατά την άποψή μου αυτό το γεγονός δείχνει ότι ο θυμός, η απαισιοδοξία, η απογοήτευση που υπάρχουν στην κοινωνία έχει σπρώξει ένα μέρος της να μην εμπιστεύεται τα υφιστάμενα κόμματα και να στρέφεται είτε στην αποχή είτε σε καινούρια κόμματα με μοναδικό κριτήριο ψήφου τη διαμαρτυρία και την απόρριψη. Αυτό το σημειώνω όχι γιατί ως ΑΚΕΛ αναζητούμε δικαιολογία για το κακό εκλογικό αποτέλεσμα που είχαμε -άλλωστε εμείς το παραδεχθήκαμε από την πρώτη στιγμή- αλλά για να επισημάνω ότι δεν πετύχαμε να πείσουμε ότι εμείς δεν ανήκουμε, δεν είμαστε μέρος του προβλήματος, αλλά των λύσεων».

Στο 2ο ερώτημα ο Στέφανος Στεφάνου απαντά: «Διαχρονικά έχει αποδειχθεί ότι οι βουλευτικές εκλογές αντικειμενικά και ποικιλοτρόπως λειτουργούν και ως πρόκριμα για τις προεδρικές εκλογές. Αυτό βέβαια δεν συμβαίνει αυτόματα και απευθείας, αλλά έμμεσα. Στις βουλευτικές εκλογές διαμορφώνονται τα ισοζύγια δυνάμεων. Κρίνεται η κυβέρνηση. Δημιουργούνται ή αποδυναμώνονται δυναμικές για συνεργασίες μεταξύ κομμάτων.

Όλα αυτά και πολλά άλλα διαδραματίζουν ρόλο ενόψει προεδρικών εκλογών, παρότι αυτές διατηρούν ασφαλώς την αυτονομία τους, τα διακυβεύματά τους, τη δυναμική τους. Ο στόχος μας για προοδευτική αλλαγή στη διακυβέρνηση της χώρας παραμένει αναλλοίωτος και θα συνεχίσουμε να τον επιδιώκουμε. Το αποτέλεσμα των εκλογών επιβεβαίωσε ότι ένα μεγάλο μέρος της κοινωνίας δεν είναι ικανοποιημένο από τις πολιτικές που εφαρμόζει η κυβέρνηση και τον τρόπο με τον οποίο ασκεί την εξουσία της. Επιβεβαίωσε ότι η αλλαγή είναι επιβεβλημένη. Αυτό έδειξαν οι βουλευτικές εκλογές».

Σαφής και κατηγορηματικός και στην επόμενη απάντησή του ο εκπρόσωπος του ΑΚΕΛ: «Δεν εντάσσουμε την προεδρία της Βουλής σε καμία εξίσωση πολιτικών σκοπιμοτήτων. Δεν κάνουμε, για παράδειγμα, αυτό που έκανε ο ΔΗΣΥ το 2016 όταν συμφώνησε με τον Μαρίνο Σιζόπουλο και ακολούθως στη Βουλή υποστήριξε τον Δημήτρη Συλλούρη γιατί έτσι εξυπηρετούνταν τα συμφέροντά του. Της Βουλής πρέπει να ηγηθεί εκείνος ή εκείνη που μέσα στα συγκεκριμένα δεδομένα θα μπορεί καλύτερα να συνθέτει απόψεις, να διαθέτει το κύρος για να ανεβάζει τη Βουλή και να μην έχει οποιεσδήποτε σκιές πίσω του που μπορεί κάποια στιγμή να κηλιδώσουν το όνομα του Σώματος. Ήδη, η Βουλή πληρώνει σοβαρά τιμήματα από τέτοιες συμπεριφορές».

Τέλος, απαντώντας στην 4η ερώτηση ο εκπρόσωπος του ΑΚΕΛ τονίζει: «Δεν είναι μόνο ο Πρόεδρος που χαρακτήριζε έτσι την αντιπολίτευση, αλλά και το κυβερνών κόμμα. Αυτή η προσέγγιση αποτελούσε μέρος μιας συνολικής επικοινωνιακής στρατηγικής των κυβερνώντων που επιδίωξαν να απαλλαγούν της ευθύνης για την οικτρή κατάσταση στην οποία έχουν φέρει τη χώρα μας και να τη φορτώσουν στην αντιπολίτευση. Οι μεταρρυθμίσεις είναι αναγκαίες για τη χώρα. Το ζήτημα όμως δεν είναι αυτό. Το ζήτημα είναι μεταρρυθμίσεις προς όφελος ποιων; Μεταρρυθμίσεις προς όφελος της κοινωνίας και της χώρας ή μεγάλων συμφερόντων; Υπενθυμίζω ότι οι κυβερνώντες χαρακτηρίζουν μεταρρύθμιση τις ιδιωτικοποιήσεις.

Έτσι χαρακτηρίζουν το ξεπούλημα πλούτου που ανήκει στη χώρα. Καταληκτικά, λοιπόν, αναφέρω ότι τις όποιες μεταρρυθμίσεις θα τις κρίνουμε από το περιεχόμενο. Ποτέ δεν αρνηθήκαμε να μπούμε σε ένα διάλογο όταν επί της αρχής συμφωνούμε με μια μεταρρύθμιση (δεν θα μπαίναμε για παράδειγμα σε διάλογο για θέματα ιδιωτικοποιήσεων), αλλά η τελική μας στάση καθορίζεται από το περιεχόμενό της με κριτήριο την εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος».

Δημήτρης Δημητρίου, εκπρόσωπος Τύπου ΔΗΣΥ: Από το αποτέλεσμα της 30ής του Μάη κρατάμε την πρωτιά…

Untitled 2

 

Ο εκπρόσωπος Τύπου του ΔΗΣΥ, Δημήτρης Δημητρίου, σημειώνει ότι «από το αποτέλεσμα της 30ής του Μάη κρατάμε την πρωτιά. Την ίδια στιγμή αναγνωρίζουμε ότι οι ψηφοφόροι της παράταξής μας έστειλαν ένα ξεκάθαρο μήνυμα δυσαρέσκειας, το οποίο έχουμε λάβει και είναι στο χέρι μας τώρα να διορθώσουμε όσα απομάκρυναν την εκλογική μας βάση. Όσον αφορά το αποτέλεσμα γενικά θα πρέπει να πούμε ότι οι πολίτες μάς θέλουν να λειτουργούμε συναινετικά μακριά από τοξικότητα και μη παραγωγικές αντιπαραθέσεις, μιας και τα προβλήματα της σύγχρονης εποχής δεν μπορούν να απαντηθούν αποκλειστικά από έναν πολιτικό χώρο».

Σε ό,τι αφορά τη 2η ερώτηση απαντά: «Αυτό ήταν και το στρατηγικό σφάλμα, στο οποίο υπέπεσαν οι αντίπαλοί μας μετατρέποντας μια βουλευτική εκλογή σε πρόκριμα μιας προεδρικής εκλογής που θα γίνει σε δύο χρόνια. Επιχείρησαν με άλλα λόγια να πουν στους πολίτες ότι τα προβλήματα που αντιμετωπίζετε σήμερα δεν μας αφορούν, αφού το μυαλό μας βρίσκεται στο 2023. Γι’ αυτή τους τη στάση τιμωρήθηκαν από το εκλογικό σώμα με αποτέλεσμα οι σχεδιασμοί τους να είναι σήμερα μετέωροι. Στον Δημοκρατικό Συναγερμό είχαμε ενώπιόν μας μια βουλευτική εκλογή και τίποτα περισσότερο».

Στην 3η ερώτηση ο κ. Δημητρίου απαντά: «Ο Πρόεδρος της παράταξής μας, ο Αβέρωφ Νεοφύτου, δήλωσε ξεκάθαρα πως ο Δημοκρατικός Συναγερμός θα μείνει μακριά από πολιτικά παζάρια και συναλλαγές. Αυτή η θέση εκφράζει και το τι θέλει η κοινωνία από εμάς. Είναι καιρός να αλλάξουμε πολιτική κουλτούρα και αυτή την αλλαγή να τη δείχνουμε με έργα. Το σημαντικότατο λοιπόν αξίωμα του Προέδρου της Βουλής, δεν μπορεί να αποτελεί προϊόν συναλλαγής. Ο Δημοκρατικός Συναγερμός έκανε την επιλογή του, επιλέγοντας την Αννίτα Δημητρίου. Πρόκειται για μια επιλογή με ισχυρό συμβολισμό. Μια επιλογή που έχει όλες τις προϋποθέσεις να ψηφιστεί από την ευρεία πλειοψηφία της Βουλής, συμβολίζοντας μια νέα περίοδο συναίνεσης».

Και τέλος ο κ. Δημητρίου στην 4η ερώτηση απαντά: «Μα την απαίτηση για συναίνεση είναι το εκλογικό σώμα που την αξιώνει μέσα από το αποτέλεσμα της 30ής του Μάη. Τα μεγάλα ζητήματα που αφορούν τον τόπο και θα απαιτήσουν συναίνεση αφορούν το Ταμείο Ανάκαμψης και τις διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις όπως της Δικαιοσύνης, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, του Ψηφιακού Μετασχηματισμού έτσι ώστε να γίνει πράξη η Κύπρος του αύριο. Η καταψήφιση του προϋπολογισμού και η ακύρωση των κρατικών εγγυήσεων αποτελούν τρανταχτά παραδείγματα όπου η στείρα αντιπαράθεση κινδυνεύει να αφήσει τη χώρα σε κρίσιμες περιόδους χωρίς επιλογές. Ωστόσο, δεν στεκόμαστε εκεί. Κοιτάμε μπροστά, στην επόμενη μέρα η οποία όπως σωστά αναφέρετε περνά από τα μεταρρυθμιστικά νομοσχέδια. Είναι ευθύνη όλων μας, όλων των κομμάτων, να συμβάλουμε θετικά για να προχωρήσει ο τόπος μας μπροστά».

Άθως Αντωνιάδης, Γενικός Γραμματέας ΔΗΚΟ: Άλλες εκλογές οι Βουλευτικές, άλλες οι Δημοτικές και άλλες οι Προεδρικές

Untitled 3

Εκ μέρους του ΔΗΚΟ, ο Γενικός Γραμματέας, κ. Άθως Αντωνιάδης, απαντώντας στην πρώτη ερώτηση της εφημερίδας μας επισημαίνει:

«Ένα σημαντικό ποσοστό της κοινωνίας επέλεξε την αποχή και ένα επίσης σημαντικό ποσοστό της κοινωνίας επέλεξε τη χαμένη ψήφο διαμαρτυρίας σε κόμματα ή κινήματα που δεν μπήκαν στη Βουλή. Αυτό μας προβληματίζει. Δυστυχώς, δεν καταφέραμε να μετατρέψουμε την αντίδραση της κοινωνίας σε αυτά που βιώνει και την πληγώνουν, σε ψήφο εμπιστοσύνης για το Δημοκρατικό Κόμμα. Επικράτησε σε μεγάλο βαθμό μια λογική γενίκευσης και απόδοσης ευθύνης για τη σημερινή κατάσταση, όχι σε αυτούς που πραγματικά έχουν την ευθύνη, αλλά ισότιμης, αν θέλετε, απόδοσης ευθυνών στα μεγαλύτερα και παραδοσιακά κόμματα του τόπου.

Δυστυχώς, δεν περάσαμε τα μηνύματά μας, δεν πείσαμε για να είμαι ειλικρινής, εκείνο το σημαντικό ποσοστό της αποχής και της διαμαρτυρίας».

Στη 2η ερώτηση ο κ. Αντωνιάδης υποστηρίζει ότι «η κάθε εκλογική αναμέτρηση είναι ξεχωριστή, διαφορετική και ανεξάρτητη. Δεν υπάρχει σχεδιασμός με την έννοια της οποιασδήποτε συνεννόησης ή συμφωνίας, όσον αφορά το Δημοκρατικό Κόμμα. Δεν θα μπορούσε να υπάρχει άλλωστε αφού ενώπιόν μας είχαμε βουλευτικές εκλογές και όχι Προεδρικές. Το αποτέλεσμα των βουλευτικών εκλογών μας στενοχωρεί και μας προβληματίζει σοβαρά. Θα αναλυθεί, θα εντοπιστούν οι λόγοι και θα γίνουν με νηφαλιότητα, ειλικρίνεια και αποφασιστικότητα οι διορθώσεις που πρέπει σε όλα τα επίπεδα, μέσω των αρμόδιων οργάνων.

Από την άλλη, εκλογικές αναμετρήσεις ή συνεργασίες δεν κρίνονται απόλυτα αθροιστικά με βάση αποτελέσματα προηγούμενων εκλογών. Άλλες εκλογές οι Βουλευτικές, άλλες οι Δημοτικές και άλλες οι Προεδρικές.
Να επαναλάβω λοιπόν ότι η συζήτηση για τις όποιες συνεργασίες σε σχέση με τις Προεδρικές θα αρχίσει, κατά την άποψή μου, στην ώρα της μετά την ορθή αξιολόγηση του αποτελέσματος των Βουλευτικών και όλα αυτά που πρέπει να ακολουθήσουν».

Στην 3η ερώτηση απαντά: «Όσον αφορά την εκλογή του Προέδρου της Βουλής είναι χρήσιμο, θεωρώ, να επαναλάβουμε ότι αναφερόμαστε στον βουλευτή που θα επιλεγεί στη δεύτερη τη τάξει θέση, μετά τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας. Ένα θεσμό με σοβαρές ευθύνες και υποχρεώσεις πέραν του να προεδρεύει των συνεδριάσεων της Βουλής. Κάνω αυτό τον πρόλογο για να απαντήσω ξεκάθαρα στο ερώτημά σας. Επειδή ακριβώς μιλάμε για ένα ιδιαίτερα σημαντικό θεσμό όσον αφορά το Δημοκρατικό Κόμμα, δεν μπαίνουμε σε καμία λογική παζαριού ή διασύνδεσης με επόμενες εκλογές.

Η Τοπική Αυτοδιοίκηση είναι επίσης ιδιαίτερα σημαντική σε σχέση με την ποιότητα ζωής των πολιτών και θα αποτελούσε λανθασμένη υποβάθμισή της, η όποια διασύνδεση με την εκλογή του Προέδρου της Βουλής.

Ο θεσμός και το κύρος του Προέδρου της Βουλής έχει πληγεί από τη γνωστή υπόθεση Συλλούρη και συμπεριφορές του παρελθόντος. Η σύντομη θητεία του Αδάμου Αδάμου βοήθησε στο να βελτιωθεί σημαντικά η άποψη της κοινωνίας σε σχέση με το κύρος του θεσμού. Ο/Η Πρόεδρος της Βουλής πρέπει να είναι έντιμος/η, έμπειρος/η, ηθικός/η, να είναι ικανός/η να συνθέσει και να διαχειριστεί με σοβαρότητα και καθαρό μυαλό δύσκολες καταστάσεις εντός και εκτός Βουλής».

Τέλος, στην 4η ερώτηση ο κ. Αντωνιάδης απαντά: «Είναι λογικό και αναμενόμενο σε μια προεκλογική περίοδο να υπάρχει ένταση και συνθήματα. Αποτελεί θεσμικό ολίσθημα η ενεργός εμπλοκή του Προέδρου της Δημοκρατίας και των υπουργών του στην προεκλογική εκστρατεία. Προφανώς είχαν κάθε δικαίωμα να υπερασπιστούν τον εαυτό τους απέναντι στις κατηγορίες της αντιπολίτευσης. Η συγκεκριμένη όμως δήλωση από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας εκφεύγει της πολιτικής ηθικής που πρέπει να διέπει το θεσμό του Προέδρου. Βεβαίως και η κριτική της αντιπολίτευσης ήταν έντονη σε πολλές περιπτώσεις, ο θεσμός όμως οφείλει να λειτουργεί αλλιώς.

Όσον αφορά το μέλλον, η κοινωνία γνωρίζει ότι το Δημοκρατικό Κόμμα λειτουργεί πάντα με γνώμονα τη βελτίωση τής ποιότητας ζωής, το όφελος και το συμφέρον των πολιτών και της Κύπρου μας. Συνεπώς θα εμβολιάσουμε θετικά τις μεταρρυθμίσεις όπου μπορούμε, θα ασκήσουμε κριτική όπου πρέπει και θα λειτουργούμε πάντα με τα κριτήρια που προανέφερα, μακριά από δογματισμούς. Το δικό μας κριτήριο είναι το συμφέρον του τόπου και όχι η όποια λανθασμένη συμπεριφορά από όπου και αν προέρχεται».

 

Μαρία Παναγιώτου, εκπρόσωπος Τύπου ΕΔΕΚ: Ούτε πρόκριμα, ούτε προπομπός το αποτέλεσμα των βουλευτικών εκλογών

Untitled 4

Εκ μέρους της ΕΔΕΚ η εκπρόσωπος Τύπου, κα Μαρία Παναγιώτου, απαντώντας στην πρώτη ερώτηση αναφέρει ότι για την ΕΔΕΚ δεν ισχύει η αναφορά σε «χαστούκι», καθώς όπως υποστηρίζει «είναι το μόνο από τα ‘‘παραδοσιακά’’ κόμματα που πέτυχε αύξηση των ποσοστών του, αύξηση του αριθμού των ψήφων που έλαβε, καθώς και αύξηση των εδρών του. Ειδικότερα, η ΕΔΕΚ κατάφερε να αυξήσει τα ποσοστά της κατά 0,5% λαμβάνοντας σε απόλυτους αριθμούς 2.293 ψήφους περισσότερες από ό,τι το 2016. Επίσης, κατάφερε να κερδίσει μία επιπλέον έδρα στη Λάρνακα, κάτι που είχε να συμβεί από το 1970. ‘‘Χαστούκι’’ για όλο το πολιτικό σύστημα και κύρια για τα τρία μεγαλύτερα κόμματα είναι που αντί προεκλογικά να αναδεικνύουν ποιο είναι το ΕΛΑΜ και τι πρεσβεύει, κατακεραύνωναν καθημερινά την ΕΔΕΚ που είναι το ανάχωμα στο φασισμό και το ρατσισμό. Παράλληλα, επιχειρήθηκε να απαξιωθούν τα όσα η ΕΔΕΚ κατάφερε να κεφαλαιοποιήσει ως κοινωνική και οικονομική στήριξη σε ευπαθείς ομάδες συμπατριωτών μας».

Στη 2η ερώτηση απαντά κατηγορηματικά: «Δεν είναι πρόκριμα ούτε προπομπός. Είναι όμως μία σημαντική ένδειξη των ποσοστών που κάθε κόμμα έχει στη φαρέτρα του ώστε να εκτιμηθεί η δυναμική του. Σε καμία όμως περίπτωση το άθροισμα των ποσοστών των συνεργαζόμενων πολιτικών κομμάτων δεν αποτελεί ένδειξη ή επιβεβαίωση ενός συγκεκριμένου ποσοστού που ενδεχομένως να εξασφαλίζει νίκη στις προεδρικές εκλογές. Αυτό εξάλλου αποδεικνύεται από το ότι και στο παρελθόν το άθροισμα των ποσοστών των συνεργαζόμενων κομμάτων ενώ έδιναν πλειοψηφία, το εκλογικό αποτέλεσμα ήταν πολύ διαφορετικό. Σημαντικό ρόλο στο αποτέλεσμα των προεδρικών εκλογών θα συνδράμουν και οι υποψήφιοι».

Σε ό,τι αφορά την προεδρία της Βουλής, αναφέρει: «Τα κριτήρια που πρέπει να πληροί το άτομο που θα βρεθεί στην προεδρία της Βουλής είναι πολύ συγκεκριμένα και άμεσα συνδεδεμένα με την εμπειρία και το ήθος που πρέπει να το διακατέχει. Πρέπει να διακατέχεται από εντιμότητα, διάθεση για συνεργασία και συγκερασμό απόψεων, εμπειρία στον τρόπο λειτουργίας του Κοινοβουλίου, κύρος, αντίληψη της ευθύνης και σπουδαιότητας της θέσης αυτής, αλλά και σεβασμό προς το θεσμό που θα υπηρετεί. Πρέπει να είναι πρόσωπο με πολιτική εμπειρία δεδομένου ότι είναι ο δεύτερος τη τάξει πολιτικός αξιωματούχος, να υπηρετεί και όχι να διαχειρίζεται το αξίωμα. Σε ό,τι αφορά το δεύτερο σκέλος της ερώτησής σας αντιλαμβάνεστε ότι αυτό είναι ακόμα πολύ νωρίς για να το συζητήσουμε ή έστω να το εξετάσουμε ως υποθετικό σενάριο».

Αναφορικά με τα μεταρρυθμιστικά νομοσχέδια, η κα Παναγιώτου αναφέρει ότι «η κοινοβουλευτική ομάδα της ΕΔΕΚ σε όλα τα μεταρρυθμιστικά νομοσχέδια πορευόταν μέσα σε πλαίσιο εποικοδομητικής συνέργειας. Με την ίδια συνέπεια και στο ίδιο πλαίσιο θα συνεχίσουμε και στη νέα κοινοβουλευτική περίοδο. Είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι η ΕΔΕΚ τάσσεται ξεκάθαρα υπέρ των ρηξικέλευθων μεταρρυθμίσεων που θα βελτιώνουν και θα ενισχύουν τις προσφερόμενες υπηρεσίες υπέρ των πολιτών. Σε ό,τι αφορά τη μεταρρύθμιση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης που εκκρεμεί, ξεκαθαρίζουμε πως αυτό το οποίο διεκδικούμε είναι μία μεταρρύθμιση που θα εξασφαλίζει: Την αναβάθμιση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και όχι την απορρύθμισή της. Την ενιαία ανάπτυξη της δημοτικής περιοχής. Την αναβάθμιση της ποιότητας των προσφερόμενων υπηρεσιών προς τους δημότες. Τη μείωση του κόστους των προσφερόμενων υπηρεσιών με μετακύλιση του κέρδους στον δημότη μέσα από τη μείωση των τελών και φορολογιών. Τη μεταφορά αρμοδιοτήτων στην Τοπική Αυτοδιοίκηση που θα την καθιστούν οικονομικά ανεξάρτητη από την κεντρική κυβέρνηση».
Σε ό,τι αφορά τη μεταρρύθμιση της Δικαιοσύνης αναφέρει «πως οι όποιες εισηγήσεις και αλλαγές κατατεθούν, θα πρέπει να γίνουν κατόπιν σοβαρής μελέτης. Στην προηγούμενη κοινοβουλευτική περίοδο διαπιστώσαμε πως ένα πάρα πολύ σοβαρό έργο, όπως αυτό της μεταρρύθμισης της Δικαιοσύνης, έγινε αντικείμενο εκμετάλλευσης στο πλαίσιο επικοινωνιακών παιχνιδιών.

Ως ΕΔΕΚ τονίζουμε πως δεν πρόκειται να συγκατανεύσουμε στη βιαστική προώθηση σοβαρών νομοσχεδίων και δη μεταρρυθμιστικών, χωρίς αυτά να μελετηθούν, να τεθούν υπό τη βάσανο της αναθεώρησης, των τροποποιήσεων και τροπολογιών, προκειμένου να καταστούν και πρόσφορα και βιώσιμα».

 

 

 

 

 

Eιδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο, όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy.
Ακολουθήστε μας και στο Google News.