Παραγκωνίστηκαν οι περιβαλλοντικές οργανώσεις για άλλη μια φορά

Ενώ οι Αρχές βρίσκονται στη φάση εξέτασης αναγκαίων λύσεων για περιορισμό της όδευσης στα πλαίσια υλοποίησης του νέου Σχεδίου για το Εθνικό Δασικό Πάρκο, κάτι φαίνεται να συμβαίνει στην περιοχή των Λουτρών της Αφροδίτης.

Έχουν ξεκινήσει έργα βελτίωσης της όδευσης, εν αναμονή της απαγόρευσης της χρήσης της από ιδιωτικά οχήματα και ενώ για τη συγκεκριμένη περιοχή υπάρχει Διάταγμα Διατήρησης που δεν επιτρέπει καμία οικοδομική εργασία. Συνεπώς ερωτήματα προκαλεί η φύση των οδικών έργων που παρατηρήθηκαν τον Δεκέμβριο και έκαναν το γύρο του διαδικτύου.

Σε μια προσπάθεια να απαντηθούν απευθυνθήκαμε στο Τμήμα Περιβάλλοντος, το οποίο μας παρέπεμψε στο Τμήμα Δασών ως το αρμόδιο για να απαντήσει στα ερωτήματα που θέσαμε.

Ταυτόχρονα, λάβαμε και τη θέση του Πτηνολογικού Συνδέσμου Κύπρου στην κατοχή του οποίου βρέθηκαν οι φωτογραφίες που κυκλοφόρησαν.

Μιλώντας στη «Χαραυγή» ο εκπρόσωπος του Πτηνολογικού Συνδέσμου, Τάσος Σιαλής, ανέφερε ότι «ως Πτηνολογικός Σύνδεσμος Κύπρου πιστεύουμε ότι οι οποιεσδήποτε εργασίες υλοποιήθηκαν ή θα υλοποιηθούν στην περιοχή του Ακάμα στα πλαίσια του Σχεδίου Αειφόρου Ανάπτυξης του Εθνικού Δασικού Πάρκου Ακάμα θα πρέπει να γίνονται μετά που θα εκπονούνται οι σχετικές μελέτες για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις. Αυτή τη δέσμευση μάς είχε δώσει και ο Υπουργός Γεωργίας, Αγροτικής Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος σε συνάντηση που είχε με τις περιβαλλοντικές οργανώσεις τον περασμένο Οκτώβριο 2018, η οποία και αναμένουμε ότι θα τηρηθεί».

Από πλευράς του Τμήματος Δασών, ο Διευθυντής Χαράλαμπος Αλεξάνδρου ανέφερε ότι μετά από το θανατηφόρο δυστύχημα που συνέβη στην περιοχή “Κακοσκάλι” το Φθινόπωρο του 2018, μεταξύ Λουτρών της Αφροδίτης και Φοντάνα Αμορόζα στον Ακάμα, και κατόπιν της έντονης διαμαρτυρίας των κατοίκων της περιοχής, το Τμήμα Δασών ετοίμασε πρόταση με τις ελάχιστες δυνατές εργασίες που απαιτούνται να γίνουν στο οδόστρωμα για μείωση του κινδύνου ατυχημάτων και για διευκόλυνση της διέλευσης πυροσβεστικών οχημάτων και ασθενοφόρων σε περίπτωση ανάγκης.

Οι προτεινόμενες εργασίες βελτίωσης αφορούσαν τη διαπλάτυνση του δρόμου σε ορισμένα σημεία, τη δημιουργία τριών χώρων αναμονής για διευκόλυνση της διέλευσης δύο οχημάτων, την ομαλοποίηση του οδοστρώματος με μηχανικά μέσα σε διάφορες θέσεις, την εναπόθεση σκυροδέματος με ώχρα στα πλέον επικίνδυνα σημεία “Άγιος Γεώργιος”, “Κακοσκάλι” και “Γέρικον”, καθώς και την τοποθέτηση στηθαίου ασφαλείας επενδυμένου με ξύλο σε όλο το μήκος του δρόμου.

Πρόσθεσε ότι για την εξέταση της περιβαλλοντικής πτυχής των εργασιών βελτίωσης που πρότεινε το Τμήμα Δασών, συστάθηκε Ad Hoc Επιτροπή αποτελούμενη από εκπροσώπους του Τμήματος Δασών, του Τμήματος Περιβάλλοντος και της Υπηρεσίας Θήρας και Πανίδας.

Η Επιτροπή συναντήθηκε στις 31 Οκτωβρίου 2018. Κατά τη συνάντηση αποφασίστηκε η εκτέλεση μικρών βελτιωτικών έργων σε τμήματα του οδοστρώματος, που από τη μια θα διασφάλιζαν την ελάχιστη ασφάλεια των διερχόμενων οχημάτων και από την άλλη τη μη αλλοίωση του περιβάλλοντος. Σημειώνεται ότι στην Ad Hoc Επιτροπή δεν κλήθηκαν οι περιβαλλοντικές οργανώσεις παρά τις διαβεβαιώσεις του αρμόδιου υπουργού.

Άννα Μισιαούλη