ΟΕΛΜΕΚ: Δεν ανταποκρίθηκε το ΥΠΑΝ στο αίτημα για αναπροσαρμογή της ύλης ενόψει τετραμήνων

“Εμπαιγμό και κοροϊδία” χαρακτηρίζει η ΟΕΛΜΕΚ επιστολή του Διευθυντή Μέσης Εκπαίδευσης, η οποία, θεωρεί ότι δεν επιλύει τα προβλήματα που προκύπτουν από την εφαρμογή των τετραμήνων και συγκεκριμένα, το αίτημα της ΟΕΛΜΕΚ για αναπροσαρμογή της διδακτέας ύλης.

Σε ανακοίνωσή της, η Οργάνωση αναφέρει ότι από το καλοκαίρι μέχρι σήμερα έκανε αλλεπάλληλες προσπάθειες και παρεμβάσεις προς το ΥΠΑΝ, ώστε να μην προκληθούν ή να περιοριστούν τα προβλήματα εξαιτίας της εφαρμογής των εξετάσεων τετραμήνων, παρόλο που διαφωνεί με την εφαρμογή του θεσμού και την επέκτασή του στα γυμνάσια.

“Είχαμε επισημάνει επανειλημμένως προς το ΥΠΑΝ, τόσο γραπτώς όσο και σε σχετικές συναντήσεις, το ζήτημα του όγκου της διδακτέας/εξεταστέας ύλης αριθμού εξεταζόμενων μαθημάτων Γυμνασίου και Λυκείου, που με βάση τις απόψεις των Συνδέσμων Ειδικοτήτων της ΟΕΛΜΕΚ δεν συνάδει με τον διαθέσιμο διδακτικό χρόνο. Το ΥΠΑΝ αγνόησε αυτές τις επισημάνσεις, γεγονός που μας υποχρέωσε να απευθυνθούμε ξανά στον Υπουργό Παιδείας, με τον οποίο πραγματοποιήθηκε σχετική συνάντηση την 1η Νοεμβρίου 2022”, αναφέρει στην ανακοίνωσή της.

Σύμφωνα με την ΟΕΛΜΕΚ, στην εν λόγω συνάντηση, ο Υπουργός Παιδείας έδειξε διάθεση να διορθωθούν προβλήματα, δίνοντας σχετικές οδηγίες στη Διεύθυνση Μέσης Εκπαίδευσης, οι οποίες θα περιλάμβαναν και την πραγματοποίηση συναντήσεων των Συνδέσμων Ειδικοτήτων της ΟΕΛΜΕΚ των επηρεαζομένων μαθημάτων με τους οικείους Επιθεωρητές. “Δυστυχώς, συναντήσαμε και πάλι την άρνηση των άμεσα υπευθύνων του ΥΠΑΝ να πραγματοποιήσουν συναντήσεις με τους Συνδέσμους των επηρεαζόμενων ειδικοτήτων της ΟΕΛΜΕΚ, όπως συμβαίνει εδώ και μήνες, ώστε να δοθούν λύσεις σχετικά με τη διδακτέα ύλη”, αναφέρει.

Η ΟΕΛΜΕΚ αναφέρει ότι τελικά, στις 18 Νοεμβρίου, έλαβε επιστολή για τα Πλαίσια Μάθησης από τον Διευθυντή Μέσης Εκπαίδευσης, που “αντί της αναγκαίας αναπροσαρμογής της ύλης σε συγκεκριμένα μαθήματα, η επιστολή περιλαμβάνει κυρίως γενικόλογες και ασαφείς αναφορές, οι οποίες με βεβαιότητα δεν επιλύουν υφιστάμενα προβλήματα». Σύμφωνα με την ΟΕΛΜΕΚ «σε συγκεκριμένο σημείο γίνεται και προκλητική, αφού προβλέπει αλλαγή στη διδακτέα ύλη για μέρος της ύλης που έχει ήδη διδαχθεί από τους περισσότερους συναδέλφους, ζήτημα που είχαμε επισημάνει γραπτώς στο ΥΠΑΝ ότι δεν θα πρέπει να γίνει. Δυστυχώς, αυτή η πρόκληση επαναλαμβάνεται για δεύτερη φορά στο μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών».

“Είτε οι οδηγίες του Υπουργού Παιδείας προς τη Διεύθυνση Μέσης Εκπαίδευσης δεν ήταν αυτές που έπρεπε, είτε στο επίπεδο της Διεύθυνσης Μέσης Εκπαίδευσης, του Γενικού Επιθεωρητή Μέσης Εκπαίδευσης και των Επιθεωρητών δεν υπάρχει διάθεση να αναγνωρίσουν το πρόβλημα και να προσαρμόσουν την ύλη στον διαθέσιμο διδακτικό χρόνο”, αναφέρει η Οργάνωση.

Η ΟΕΛΜΕΚ σημειώνει επίσης ως “αδικαιολόγητες” διάφορες αποφάσεις του ΥΠΑΝ, σχετικά με τα τετράμηνα, όπως η απόφαση για διεξαγωγή τριών μαθημάτων (Φυσική, Χημεία, Βιολογία) την ίδια μέρα στη Β’ και Γ’ Γυμνασίου, η απόφαση να χρησιμοποιηθούν και στα Γυμνάσια περίπλοκες διαδικασίες για αποστολή και διόρθωση των γραπτών, αγνοώντας για τις ιδιαιτερότητες της κάθε βαθμίδας, η απόφαση να επανέλθει η διδακτέα ύλη μαθημάτων του Λυκείου που είχε αφαιρεθεί πέρσι και το γεγονός ότι δεν λήφθηκε υπόψη στον καθορισμό της διδακτέας ύλης των μαθημάτων στο Λύκειο ότι δεν έχουν όλα τα σχολεία τον ίδιο αριθμό διδακτικών περιόδων σε εξεταζόμενα μαθήματα.

“Η διάθεση που επιδείξαμε όλους τους προηγούμενους μήνες για μετριασμό των προβλημάτων στην εφαρμογή των εξετάσεων τετραμήνων αγνοήθηκε προκλητικά και δεν αξιοποιήθηκε από το ΥΠΑΝ. Το γεγονός αυτό δεν μας αφήνει άλλη επιλογή από την αλλαγή στάσης από την πλευρά της Οργάνωσής μας, αφού η υπομονή μας έχει εξαντληθεί πλέον”, καταλήγει.

Ακολουθήστε το dialogos.com.cy, στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy.