Οι µαθητές είναι θύµατα της υπεροψίας και του αυταρχισµού του Υπουργού Παιδείας

Του Γιάννη Κακαρή


Σε εµπόλεµη ζώνη παραπέµπει το τοπίο στην εκπαίδευση, µε τους µαθητές να είναι τα θύµατα της υπεροψίας και του αυταρχισµού του Υπουργού Παιδείας. Παρά τις αντιδράσεις από µαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς, ο Πρόδροµος Προδρόµου εξακολουθεί πεισµατικά να εφαρµόζει ένα πλάνο, το οποίο έχει αποδειχθεί καταστροφικό για την Παιδεία, αφού επιβάλλει σε όλους την άποψή του για… το καλό τους!

Εδώ και δύο χρόνια πολλοί µαθητές και εκπαιδευτικοί απουσιάζουν από τα µαθήµατα λόγω κορονοϊού, γι’ αυτό έχουν συσσωρευθεί πολλά κενά, αλλά το Υπουργείο επιµένει να εφαρµόζει ένα ασφυκτικά εξετασιοκεντρικό σύστηµα, δηµιουργώντας µεγαλύτερη πίεση και άγχος στους µαθητές.

Σοβαρό πρόβληµα υποστελέχωσης των σχολείων

Μιλώντας στη «Χαραυγή» ο αντιπρόεδρος της ΠΟΕ∆, Απόστολος Σκουρουπάτης, ανέφερε πως φαίνεται ότι από τις επαφές στα σχολεία προκύπτουν θετικά κρούσµατα. Γι’ αυτό η ΠΟΕ∆ ζητά όταν βρεθεί θετικό κρούσµα σε µια τάξη, να κλείνει για 4-5 µέρες, ώστε να εξετάζονται όλοι και µετά να επανέρχονται στο σχολείο οι µαθητές.


Επεσήµανε ότι υπάρχει σοβαρό πρόβληµα υποστελέχωσης και ότι καθηµερινά υπάρχουν 100 αδιάθετες αντικαταστάσεις, όταν δηλαδή κάποιος απουσιάζει πέραν των 3 ηµερών. Σηµείωσε επίσης ότι αυτός ο αριθµός δεν αφορά τα σχολεία που συµµετέχουν στο πρόγραµµα ∆ΡΑΣΕ (περίπου 90). Αν προστεθούν και οι δάσκαλοι που απουσιάζουν για µια µέρα (διάφοροι λόγοι), τότε καθηµερινά απουσιάζουν περίπου 200-300.

Επίσης, σηµείωσε ότι αυτή τη στιγµή το πρόγραµµα ∆ΡΑΣΕ σταµάτησε ή υπολειτουργεί, λόγω του ότι οι εκπαιδευτικοί που εργάζονταν καλούνται να συµπληρώσουν τα κενά που προκύπτουν λόγω εκπαιδευτικών που είναι κρούσµατα.

Ακόµα, ο Α. Σκουρουπάτης υπογράµµισε ότι για να ανοίξουν τα σχολεία µετά τα Χριστούγεννα, βασική προϋπόθεση ήταν να είναι στελεχωµένα, κάτι το οποίο δεν γίνεται.


Σηµείωσε, δε, τα µαθησιακά κενά που δηµιουργούνται, ιδιαίτερα σε παιδιά µε µαθησιακές δυσκολίες, µεταναστευτική βιογραφία και ειδική εκπαίδευση, τα οποία πρέπει το υπουργείο να καλύψει.

Ed4Be571Bb342Bff2998A047Ea71462E A 1

Εκπαιδευτικά, ψυχολογικά και συναισθηµατικά κενά στους µαθητές

Από την πλευρά των εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης, ο ΓΓ της ΟΕΛΜΕΚ, Κωνσταντίνος Κωνσταντινόπουλος, επεσήµανε ότι «οι αποφάσεις που αφορούν τον κορονοϊό προκάλεσαν ανησυχία και προβληµατισµό. Για δύο χρόνια ξέραµε ότι οι στενές επαφές πρέπει να αυτοπεριορίζονται. Με την εφαρµογή του “test to stay” υπάρχει µια χαλάρωση, αφού οι στενές επαφές δεν αυτοπεριορίζονται, έτσι δηµιουργείται κίνδυνος για διασπορά του ιού». Πρόσθεσε ότι «ειδικοί δεν είµαστε, αλλά επειδή το κυρίαρχο ζήτηµα για εµάς είναι η ασφάλεια εκπαιδευτικών και µαθητών, το καλύτερο είναι να αποφευχθεί η διασπορά».

Σε ό,τι αφορά το εκπαιδευτικό κοµµάτι, ο Κ. Κωνσταντινόπουλος ανέφερε ότι το θέµα που κυριαρχεί στα Λύκεια είναι οι εξετάσεις, σηµειώνοντας ότι από πέρσι οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς και οι µαθητές ζήτησαν την αναστολή των εξετάσεων τετραµήνων, ειδικά για τους τελειόφοιτους, αλλά δεν εισακούστηκαν από τον υπουργό. Στην πορεία, πρόσθεσε, επιβεβαιώθηκε ότι «ο ούτως ή αλλιώς προβληµατικός θεσµός δεν µπορεί να εφαρµοστεί στις συνθήκες που έφερε η νέα µετάλλαξη».


Σκιαγραφώντας την κατάσταση, σηµείωσε ότι κατά τη διάρκεια του τετραµήνου είναι πιο ασφυκτικά τα χρονοδιαγράµµατα στα οποία λειτουργούν µαθητές και εκπαιδευτικοί. Αποκλειστική προτεραιότητα γίνεται η προετοιµασία για τις εξετάσεις.

Λόγω κορονοϊου, όµως, καταγράφονται απουσίες µαθητών στις εξετάσεις και απουσίες εκπαιδευτικών. Την ερχόµενη βδοµάδα θα γίνει δεύτερη σειρά εξετάσεων (για όσους τις έχασαν λόγω κορονοϊού), µε αποτέλεσµα να προκύπτουν νέα προβλήµατα: ανάγκη για επιπρόσθετες αίθουσες και προσωπικό (επιτηρητές), ενώ δεν έχει ακόµη ανακοινωθεί το πρόγραµµα των εξετάσεων.

Επεσήµανε ότι τα τελευταία δύο χρόνια έχουν δηµιουργηθεί κάποια κενά, τα οποία εκτός από εκπαιδευτικά είναι και ψυχολογικά και συναισθηµατικά. Γι’ αυτό ζητήσαµε την αναβολή των εξετάσεων.


Πρόσθεσε ότι ακόµη η ύλη δεν έχει αναπροσαρµοστεί για το Β’ τετράµηνο, κάτι που πρέπει να γίνει άµεσα, εκφράζοντας την ελπίδα να εισακουστούν οι εισηγήσεις των εκπαιδευτικών από το Υπουργείο.

Τα φροντιστήρια έχουν γίνει το δεύτερο σπίτι των µαθητών

Ο αντιπρόεδρος της ΟΛΤΕΚ, Ανδρέας Κλεάνθους, ανέφερε ότι το σηµαντικότερο πρόβληµα της Τεχνικής Εκπαίδευσης είναι πως «δεν γίνεται η ενηµέρωση που πρέπει στους µαθητές των γυµνασίων. Το Τµήµα Συµβουλευτικής Αγωγής θα έπρεπε να κάνει τέτοιες δράσεις, ώστε γονείς και µαθητές να ενηµερώνονται για τα προγράµµατα πολύ πριν από τον Νοέµβρη. Έτσι, δεν βγαίνουν αρκετοί απόφοιτοι µε δεξιότητες σε τεχνικά επαγγέλµατα για να καλυφθούν οι ανάγκες στην αγορά εργασίας».

Σε ό,τι αφορά τα προβλήµατα που υπάρχουν λόγω κορονοϊού, επεσήµανε πως «στις Τεχνικές Σχολές, πέραν από τη θεωρία, υπάρχει και η πρακτική εξάσκηση. Για τους µαθητές που απουσιάζουν λόγω της πανδηµίας, µπορεί να αναπληρώνεται το θεωρητικό κοµµάτι, αλλά το πρακτικό όχι».


Ο Α. Κλεάνθους πρόσθεσε ότι «φέτος είναι πιο λίγα τα προβλήµατα, αλλά και πάλι αρκετοί απουσιάζουν από τις τάξεις, µε αποτέλεσµα να πολλαπλασιάζονται τα κενά. Λόγω του κορονοϊού και των εξετάσεων τετραµήνων, οι Διευθύνσεις είχαν πολύ δύσκολο έργο να προγραµµατίσουν και να οργανώσουν επιτηρήσεις, εξετάσεις, κρούσµατα και πρωτόκολλα».

Ερωτώµενος κατά πόσον πρέπει να αναβληθούν οι εξετάσεις τετραµήνων, είπε ότι πλειοψηφικά η συντεχνία στήριξε τις εξετάσεις τετραµήνων. Ωστόσο, σηµείωσε, θέση της Προοδευτικής Κίνησης Καθηγητών είναι πως πρέπει να αναβληθούν.

«Ο φόρτος εργασίας, η πίεση και το άγχος είναι τόσο µεγάλα που, όσο κι αν θέλουν να τα προσπεράσουν, είναι δεδοµένα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τα φροντιστήρια να έχουν γίνει το δεύτερο σπίτι των µαθητών», υπέδειξε ο Α. Κλεάνθους.


6Fa457Ca5Bcf9D9A1D5Df5796823Fa81 A 1

∆ιαγωνίσµατα µέρα παρά µέρα θα έχουν οι μαθητές – Μέχρι και 25 µέσα σε 56 ηµέρες

Σχεδόν κάθε δύο µέρες θα έχουν διαγώνισµα οι µαθητές, ενώ οι τελειόφοιτοι θα πρέπει να εξεταστούν δύο φορές, αλλά ο υπουργός επιµένει να µην ακούει κανένα.

Σε δηλώσεις του ο πρόεδρος της Παγκύπριας Συντονιστικής Επιτροπής Μαθητών (ΠΣΕΜ), Γρηγόρης Γρηγορίου, ανέφερε ότι «η ΠΣΕΜ συναντήθηκε µε τον υπουργό και έθεσε το ζήτηµα να µη γίνουν οι εξετάσεις των τετραµήνων, αφού λόγω και του κορονοϊού πολλοί µαθητές έχασαν µαθήµατα και θα ξαναχάσουν».

Ο Γ. Γρηγορίου υπογράµµισε ότι είναι τραγικές οι επιπτώσεις στο εκπαιδευτικό πεδίο και στην ψυχολογική κατάσταση των µαθητών, αλλά, όπως επεσήµανε, «ο υπουργός δεν ακούει. Όπως αυταρχικά επέβαλε το θεσµό, έτσι αυταρχικά θα συνεχίσει. ∆εν ακούει ούτε τις απόψεις µαθητών, ούτε εκπαιδευτικών, ούτε γονιών».


Χαρακτηριστικό της κατάστασης, σύµφωνα µε τον Γ. Γρηγορίου, είναι ότι στις 7 Φεβρουαρίου ξεκινά το Β’ τετράµηνο, το οποίο θα έχει µόνο 56 µέρες µαθηµάτων. Σε αυτές τις µέρες θα πρέπει να καλυφθεί ένας τεράστιος όγκος ύλης και να γίνουν 20-25 διαγωνίσµατα. Οπότε σχεδόν κάθε 2 µέρες οι µαθητές θα παρακάθονται σε διαγώνισµα. «Ειδικότερα για τους µαθητές της Γ’ Λυκείου είναι πιο έντονο το πρόβληµα, αφού τον Μάιο θα πρέπει να παρακαθίσουν στις εξετάσεις τετραµήνου και τον Ιούνιο στις Παγκύπριες Εξετάσεις», σηµείωσε.

Γι’ αυτό το λόγο η ΠΣΕΜ ζητά από το υπουργείο την άµεση αναθεώρηση και µείωση της ύλης και τη µείωση ταυτόχρονα του αριθµού των διαγωνισµάτων, για να µην πιεστούν τόσο πολύ οι µαθητές.

Ακολουθήστε το dialogos.com.cy, στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy.