Οι προϋπολογισμοί των πανεπιστημίων δεν ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες

Η Επιτροπή Παιδείας εξέτασε τους προϋπολογισμούς των δημοσίων πανεπιστημίων

 

Ο ρόλος και η αποστολή των δημοσίων πανεπιστημίων αποκτούν μεγαλύτερη αξία στα νέα δεδομένα και τις νέες ανάγκες που διαμορφώνονται. Ωστόσο οι προϋπολογισμοί τους για το 2021 δεν ανταποκρίνονται στα πιο πάνω, αφού δεν είναι αναπτυξιακοί, αλλά προϋπολογισμοί επιβίωσης.

Η Επιτροπή Παιδείας της Βουλής συζήτησε χθες τους προϋπολογισμούς των Πανεπιστημίου Κύπρου, ΤΕΠΑΚ και Ανοικτού Πανεπιστημίου.

Ο βουλευτής του ΑΚΕΛ, Άντρος Καυκαλιάς, σε δηλώσεις του είπε ότι τα δημόσια πανεπιστήμια έχουν ανάγκη από αναπτυξιακούς προϋπολογισμούς και όχι προϋπολογισμούς επιβίωσης. Πρόσθεσε ότι «τα δημόσια πανεπιστήμια αποτελούν το βασικό βραχίονα στον οποίο στηρίζεται η τριτοβάθμια εκπαίδευση στον τόπο μας. Ο ρόλος και η αποστολή τους, μέσα στα νέα δεδομένα και τις ανάγκες που διαμορφώνονται, αποκτούν επιπρόσθετη αξία. Αξία, δυστυχώς, την οποία δεν υποστηρίζουν οι προϋπολογισμοί για το 2021 των τριών δημοσίων πανεπιστημίων που εξετάσαμε σήμερα στην Επιτροπή Παιδείας».

Μέσα από τους προϋπολογισμούς των τριών πανεπιστημίων, το ΑΚΕΛ υπέδειξε ως σημαντικότερα τα εξής 6 σημεία:

  • Ο αριθμός των προσφερόμενων θέσεων για φοίτηση στα δημόσια πανεπιστήμια του τόπου μας δεν ανταποκρίνεται στο ενδιαφέρον και τις ανάγκες που υπάρχουν στην κοινωνία.
  • Τα δημόσια πανεπιστήμια δεν προχωρούν σε μείωση των διδάκτρων στα μεταπτυχιακά προγράμματα που προσφέρουν, παρά το γεγονός ότι οι ανάγκες των καιρών επιβάλλουν κάτι τέτοιο.
  • Αναπτυξιακά προγράμματα δεν προχωρούν κανονικά.
  • Κτιριολογικά προγράμματα δεν υλοποιούνται.
  • Η Σχολή Επιστημών και Τεχνολογίας της Θάλασσας του Πανεπιστημίου Κύπρου, στη Λάρνακα, παραπέμπεται στις ελληνικές καλένδες.
  • Δεν δίνονται λύσεις στα θέματα των ενοικίων και των φοιτητικών εστιών.

 

 

Ο Πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παιδείας, Κυριάκος Χατζηγιάννης, είπε ότι τους απασχόλησε το γεγονός ότι τα τρία πανεπιστήμια ενδέχεται να προσφέρουν εξ αποστάσεως εκπαίδευση ακόμη και για ίδια προγράμματα, σημειώνοντας ότι πρέπει πανεπιστήμια και πολιτεία να καθορίσουν τη στρατηγική κατεύθυνση.

Πρόσθεσε ότι χρειάζονται συνέργειες που ενδεχομένως να οδηγήσουν είτε και σε ενοποιήσεις είτε και μορφές άλλων συνεργασιών «που θα μπορούσαμε να αξιοποιήσουμε τους κοινούς πόρους, τις δυνατότητες και να καλύψουμε και τις αδυναμίες που έχουν διαφορετικά ή έκαστο από τα τρία αυτά πανεπιστήμια».

Ανέφερε επίσης ότι την επιτροπή προβλημάτισε το γεγονός ότι κυρίως το Πανεπιστήμιο Κύπρου και το ΤΕΠΑΚ δεν έχουν ικανοποιητικά αποτελέσματα σε σχέση με την έρευνα.

Φορέας διασφάλισης της ποιότητας στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

Επίσης, η Επιτροπή συζήτησε το νόμο για τη Διασφάλιση και Πιστοποίηση της Ποιότητας της Ανώτερης Εκπαίδευσης. Το νέο νομοσχέδιο ουσιαστικά θέτει σε αυτονόμηση το φορέα διασφάλισης της ποιότητας. Ο φορέας αυτόνομα θα αποφασίζει χωρίς τον οποιονδήποτε επηρεασμό σε σχέση με την ποιότητα κάθε τριτοβάθμιου ιδρύματος και προγράμματος, αλλά και για τις αξιολογήσεις που χρειάζονται. «Φαίνεται πως οι όποιες τροπολογίες έχουν κατατεθεί κινούνται στη σωστή κατεύθυνση», ανέφερε ο Α. Καυκαλιάς, προσθέτοντας ότι χρειάζεται εκ νέου μια διαβούλευση.

Eιδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο, όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy.
Ακολουθήστε μας και στο Google News.