Οι ρατσιστές που ανεχόμαστε και αναγιώνουμε

Της
Μαρίας Φράγκου

Ο λυκειάρχης και κάθε λυκειάρχης της δικής του ιδιοσυγκρασίας και ιδεολογικής του προσέγγισης δεν είναι κεραυνός εν αιθρία και ούτε δημιούργημα της φαντασίας μας. Ούτε και κάτι ξένο ανάμεσά μας. Η ανοχή μας, ο ωχαδερφισμός μας, η αδιαφορία μας, ο συμβιβασμός μας ενίσχυσε το εγώ του και τη συμπεριφορά του…

Ώσπου η όποια ρατσιστική συμπεριφορά δεν αφορά εμάς, το παιδί μας, το φίλο και τον συγγενή μας, παραμένουμε απαθείς μπροστά στα γεγονότα. Και συμβαίνει ένα μπαμ και γινόμαστε όλοι κριτές και ειδήμονες… Παρακάτω, τι κάνουμε;

Γιατί ξαφνιαζόμαστε από την εμετική συμπεριφορά του λυκειάρχη; Δεν τον γνωρίζαμε; Ή το αρμόδιο υπουργείο δεν τον γνωρίζει; Είναι αυτός που σηκώνει μπαϊράκι στο κάθε σχολείο που υπηρετεί, λες και είναι τσιφλίκι του. Είναι ο ίδιος που δεν αναγνωρίζει τον Γιάννη Ρίτσο ως ποιητή, που δεν τιμά το Πολυτεχνείο γιατί δεν αναγνωρίζει τα γεγονότα, τη θυσία και τη σημασία της εξέγερσης των φοιτητών του Πολυτεχνείου. Και δεν φτάνει που δεν το τιμά ο ίδιος, δεν επιτρέπει και στα σχολεία που υπηρετεί να τιμήσουν την επέτειο.

Ο λυκειάρχης είναι πρόσωπο υπαρκτό. Άνθρωπος που ζει ανάμεσά μας, που διδάσκει τα παιδιά μας, που διαμορφώνει γνώμη, που γίνεται ένα από τα σημαντικότερα πρόσωπα της ανήλικης ζωής των μαθητών μας γιατί είναι ο δάσκαλός τους. Ξέρουμε οι πλείστοι γονείς που τα παιδιά μας φοίτησαν σε σχολεία που υπηρετούσε ποιος είναι ο συγκεκριμένος. Και ναι, έγιναν καταγγελίες. Και ναι, αντιδράσαμε σε συμπεριφορές του. Παρακάτω, τι κάνουμε; Πώς αντιδρούμε; Είναι κανείς που πιστεύει πως το Υπουργείο Παιδείας, με τον συγκεκριμένο προϊστάμενο, θα αντιδράσει; Άλλα λόγια να αγαπιόμαστε. Ήδη άρχισε ο εξαγνισμός: Μα είναι ένας από τους καλύτερους διευθυντές. Καλύτερος σε τι; Στην οργάνωση του σχολείου; Στον ευπρεπισμό του σχολείου; Στην τάξη και ασφάλεια (ανεξαρτήτως μεθόδων); Να τον χαίρεστε, κ. Χαμπιαούρη. Εκείνη η μαθήτρια που τη διαπόμπευσε δημόσια (παιδαγωγός να σου πετύχει), διερωτηθήκατε σε τι κατάσταση βρίσκεται; Πώς νιώθει; Γιατί είναι ένα να μαθαίνεις τα παιδιά γράμματα. Πολλοί μπορούν να το κάνουν με τις κατάλληλες σπουδές, γνώσεις και τρόπο φυσικά. Πώς να αγγίξεις τις ψυχές των παιδιών είναι το δύσκολο, κ. Υπουργέ της Παιδείας και κ. λυκειάρχη…

 

 

 

Eιδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο, όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy.
Ακολουθήστε μας και στο Google News.