Θέα/ Ορίζοντας/ Φωτογραφία:Edward J. Steichen, Πορτρέτο του Κονσταντίν Μπρανκούζι, 1922. Public domain

Οι ταινίες του Κονσταντίν Μπρανκούζι στο The Island Club

Το The Island Club παρουσιάζει την ανθολογία ταινιών του Κονσταντίν Μπρανκούζι από τη συλλογή του Κέντρου Ζωρζ Πομπιντού – Εθνικού Μουσείου Μοντέρνας Τέχνης της Γαλλίας. Οργανωμένες σε επτά κεφάλαια (Ο Μπρανκούζι Κινηματογραφεί, Το Εργαστήριο, Φώτα και Υλικά, Μπεστιάριο, Πορτρέτα και Αυτοπορτρέτα, Χορός, Ταξίδια), οι ταινίες του Μπρανκούζι αποτελούν έναν γόνιμο διάλογο μεταξύ του πρωτοπόρου γλυπτικού του έργου και της τότε καινούριας τεχνολογίας καταγραφής της κινούμενης εικόνας.


Κατεβάστε το  Dialogos App
Apple | Android | Huawei



«Ο Κονσταντίν Μπρανκούζι αναπτύσσει, καλύτερα από κάθε άλλον καλλιτέχνη της γενιάς του, μια πλήρη αντίληψη της επανάστασης που τα μέσα αναλογικής αναπαραγωγής (φωτογραφία και κινηματογράφος) επρόκειτο να φέρουν στην κατανόηση του έργου τέχνης. Έτσι, ο καλλιτέχνης ξεκινά να αναζητά την ίδια την ουσία των αναπαραχθέντων έργων, όπως και τον δυναμισμό, τους κραδασμούς, και την ενέργεια που απορρέουν από αυτά. Πρόκειται για μια σειρά εκρηκτικών παιχνιδιών με το φως και τα υλικά, την κίνηση και το κάδρο, που πραγματοποιούνται μέσα από αναρίθμητα πειράματα με πολλαπλές συνθήκες λήψης του ίδιου έργου.» (Κέντρο Ζωρζ Πομπιντού, Εικόνες Δίχως Τέλος, 2011)

Ο Κονσταντίν Μπρανκούζι (1876-1957) ήταν Ρουμάνος γλύπτης που δραστηριοποιήθηκε στη Γαλλία. Θεωρείται ένας από τους μείζονες εκπροσώπους της μοντέρνας γλυπτικής, με σημαντική επιρροή στις μεταγενέστερες γενιές καλλιτεχνών. Γεννημένος σε φτωχή αγροτική οικογένεια στα Καρπάθια Όρη, επέδειξε από πολύ νωρίς ικανότητα στην ξυλογλυπτική και ενδιαφέρον για τις παραδόσεις της ρουμανικής λαϊκής τέχνης. Εγκατέλειψε το χωριό του σε ηλικία εννέα χρονών, και μετά από σειρά περιπλανήσεων και σπουδών στην Κραϊόβα, το Βουκουρέστι, και το Μόναχο, εγκαταστάθηκε στο Παρίσι, όπου παρακολούθησε μαθήματα με τον Αντονίν Μερσιέ στη Σχολή Καλών Τεχνών. Η τέχνη του χαρακτηρίζεται από καθαρές γεωμετρικές γραμμές, που διέπονται από μια αίσθηση ελευθερίας, ισορροπίας, και βαρύτητας. Η περίφημη νομική διαμάχη με τις τελωνειακές αρχές κατά την εισαγωγή του έργου του Πουλί στο Διάστημα στην Αμερική αποτελεί ορόσημο στον ορισμό και την κατανόηση της Μοντέρνας και Σύγχρονης τέχνης.

The Island Club,

Αγορά Ανεξαρτησίας #34  Λεμεσός

6 Νοεμβρίου – 4 Δεκεμβρίου 2021

Πέμπτη – Σάββατο, 12:00–18:00

2 Scaled
2. Edward j. Steichen, to στούντιο του μπρανκούζι, περ. 1920. Public domain.
Eιδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο, όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy.
Ακολουθήστε μας και στο Google News.