Όντως «σκέτη ταλαιπωρία»

Του Πααγιώτη Πενταλιώτη

Η χρήση ιδιωτικού αυτοκίνητου «θα είναι σκέτη ταλαιπωρία», μας δήλωσε ο Υπουργός Μεταφορών την περασμένη εβδομάδα και κοιτάξαμε όλοι έξω να δούμε αν βρισκόμαστε στην Κύπρο ή αν η Κύπρος μετακινήθηκε σε άλλη ήπειρο.

«Θα» είναι σκέτη ταλαιπωρία; Γιατί; Επειδή, όπως είπε ο Υπουργός, στη Λευκωσία «θα» γίνουν αλλαγές, οι οποίες θα αλλάξουν τη νοοτροπία του Κύπριου και θα καταστήσουν, άκουσον-άκουσον, τη χρήση αυτοκινήτου, μια ταλαιπωρία για τους οδηγούς.


Προς το παρόν, μέχρι να έρθει ο υπουργός να μας κάνει τον βίο αβίωτο, νιώθουμε όλοι μια… ευχαρίστηση που οδηγούμε στο κέντρο της πρωτεύουσας!

Δε φαντάζεστε τι ευχαρίστηση νιώθεις όταν για 45 λεπτά βρίσκεσαι καθηλωμένος στο ύψος του αυτοκινητόδρομου μετά το ΓΣΠ (όση ώρα δηλαδή πήρε σε κάποιον για να πάει από τη Λεμεσό στη Λευκωσία). Σκέτη απόλαυση! Αυτή τη χαρά θέλει να μας στερήσει ο Γιάννης Καρούσος. Ειδικά με τις τρέχουσες τιμές των καυσίμων, η καλύτερη ώρα της ημέρας, μια μικρή απόλαυση ζωής: Λευκωσία, με τη θερμοκρασία στους 40 βαθμούς, μποτιλιάρισμα, και δίπλα το πρατήριο καυσίμων να φωτίζει το €2,022

Θέλει, λέει, ο κόσμος να χρησιμοποιεί τις δημόσιες συγκοινωνίες και να αφήσει το αυτοκίνητο στην άκρη. Ούτε που πέρασε από το μυαλό κανενός κάτι τέτοιο!


Μα για να χρησιμοποιεί κάποιος τις… δημόσιες συγκοινωνίες, πρέπει αυτές να υπάρχουν. Η απάντηση είναι ότι ναι, υπάρχουν, σωστά. Ποιον εξυπηρετούν όμως οι διαδρομές; Χρησιμοποιεί ο υπουργός το λεωφορείο για να πάει στη δουλειά του; Αν ναι, ποια διαδρομή τον βολεύει;

Και μπαίνω στο υποθετικό σενάριο ότι πληρούνται τα πιο πάνω: Υπάρχει μια διαδρομή που με βολεύει. Θα φτάσω στον προορισμό μου; Δεν ήταν προχτές που από καθαρή τύχη δεν θρηνήσαμε θύματα όταν ακινητοποιήθηκε λεωφορείο μέσα στη μέση του δρόμου; Και εντάξει, συμβαίνουν αυτά… Αν ήταν όμως ΜΟΝΟ αυτά. Στις φωτογραφίες το λεωφορείο μέσα ήταν σαν να βγήκε… από καβγά με τον Υπουργό: τέλλες, σχισμένες κουρτίνες και καρέκλες, πατώματα αλλοιωμένα. Αλήθεια, ποιος δεν θα ήθελε να ταξιδέψει με ένα από αυτά. Αν φανεί και τυχερός, θα μαζέψει και τα μανιτάρια του τα βιολογικά ακριβώς κάτω από τον ψυκτήρα του κλιματισμού.

Λίγο οι ψηλές θερμοκρασίες, λίγο η προεκλογική, λίγο η αποτυχημένη πενταετία του ΔΗΣΥ φέρνουν κάποιους να υπόσχονται ανεδαφικά πράγματα πέραν της «δημιουργίας ταλαιπωρίας» από το ιδιωτικό όχημα: Ας πούμε η εξαγγελία για δημιουργία τραμ από τον Καρούσο το 2022 εντός της Λευκωσίας θύμισε τη δημιουργία τελεφερίκ στις Πλάτρες του Αναστασιάδη το 2013.


Στο πλαίσιο αυτών των σχεδιασμών θα αλλάξουμε και νοοτροπία (λόγω του ότι θα είναι ταλαιπωρία να χρησιμοποιείς το ιδιωτικό σου αυτοκίνητο) αλλά και ωράρια. Ναι, αλλαγή ωραρίων στα σχολεία και στη Δημόσια Υπηρεσία. Θα μεταφερθεί, δηλαδή, η τροχαία κίνηση στις 8:00 το πρωί, ας πούμε, ή πιο μετά, αντί στις 7:00. Αυτό βέβαια με την προϋπόθεση ότι το ανέκδοτο θα αρέσει και στους εκπαιδευτικούς και στους εργαζόμενους στη Δημόσια Υπηρεσία.

Ας μην προτρέχουμε εμείς οι κακεντρεχείς. Υπάρχει σχέδιο, είπε ο υπουργός… για τον Οκτώβρη: και για τις μονοδρομήσεις και για τις λεωφορειολωρίδες, οι οποίες θα κάνουν τη ζωή με το ιδιωτικό αυτοκίνητο «ταλαιπωρία». Το ερώτημα είναι, πόσο πιο ταλαιπωρία;

 

Ακολουθήστε το dialogos.com.cy, στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy.