Αλλαγή σκυτάλης θα υπάρξει οσονούπω στο Υπουργείο Οικονομικών όπως και σε άλλα υπουργεία με τον ανασχηματισμό της Κυβέρνησης.

Ένας από τους Υπουργούς που θα μας αποχαιρετήσει είναι ο Χάρης Γεωργιάδης ο οποίος μέχρι και σήμερα υπεραμύνεται των επιλογών του σε διαφορετικά θέματα της οικονομίας, όπως και για τον Συνεργατισμό.

Σε συνέντευξη που παραχώρησε στον Φιλελεύθερο, ρωτήθηκε και για το κλείσιμο τόσο του Συνεργατισμού όσο και των Κυπριακών Αερογραμμών, σημειώνοντας μεταξύ άλλων ότι μόνο η έγκαιρη ιδιωτικοποίηση, χρόνια πριν, θα μπορούσε να αποτρέψει την χορήγηση των παράνομων ενισχύσεων και το κλείσιμο.

Μερικές από τις τοποθετήσεις του ΥΠΟΙΚ για το Κυπριακές Αερογραμμές και Συνεργατισμό:

«Οι επικριτές δεν είναι άλλοι από αυτούς που για χρόνια χρησιμοποιούσαν τόσο τις Κυπριακές Αερογραμμές όσο και τον Συνεργατισμό ως μηχανισμούς βολέματος και εξυπηρετήσεων. Που τους εκμεταλλεύτηκαν μέχρι κατάρρευσης. Για παράδειγμα οι Κυπριακές Αερογραμμές. Η εταιρεία φορτώθηκε με πολλαπλάσιο προσωπικό από ότι χρειαζόταν. Λειτουργούσε με σπατάλη και εγκληματική κακοδιαχείριση. Όταν άνοιξαν οι αιθέρες στον ανταγωνισμό λόγο της ένταξης μας στην ΕΕ, ξεκίνησε αμέσως η πτωτική πορεία και οι τεράστιες ζημιές, τις οποίες οι προηγούμενες κυβερνήσεις επέλεξαν να καλύψουν με ενισχύσεις δεκάδων εκατομμυρίων, οι οποίες όπως αποδείχθηκε, ήταν παράνομες. Έτσι έκρινε η ΕΕ ζητώντας την ανάκτηση τους, πράξη που ισοδυναμούσε με κλείσιμο. Εάν με ρωτάτε, μόνο η έγκαιρη ιδιωτικοποίηση, χρόνια πριν, θα μπορούσε να αποτρέψει την χορήγηση των παράνομων ενισχύσεων και το κλείσιμο. Όμως ουδέν κακόν αμιγές καλού. Το κλείσιμο των Κυπριακών Αερογραμμών έφερε τη δραστηριοποίηση νέων εταιρειών που βοήθησαν στην τεράστια αύξηση του τουριστικού ρεύματος προς τη χώρα μας. Ανάμεσα σε αυτές είναι και οι νέες Κυπριακές Αερογραμμές, μια εντελώς ιδιωτική εταιρεία, με ξένα κεφάλαια, η οποία συμβάλλει μαζί με άλλες εταιρείες στην αεροπορική μας συνδεσιμότητα, χωρίς καθόλου να επιβαρύνει το κράτος. Τα ίδια περίπου ισχύουν για τον Συνεργατισμό. Ξέρουμε πολύ καλά τι γινόταν για χρόνια στον Συνεργατισμό. Την εκμετάλλευση μιας αγνής ιδέας, την απουσία ελέγχου. Την αλόγιστη παραχώρηση δανείων. Αυτά οδήγησαν τον Συνεργατισμό σε αδιέξοδο. Και προκειμένου να αποφευχθεί το κούρεμα δόθηκε κρατική ενίσχυση, με βασικό όρο και προϋπόθεση ότι θα ακολουθούσε, μέχρι το 2018, η έξοδος του κράτους από τον Συνεργατισμό. Έγιναν συνεπώς κινήσεις εξυγίανσης όχι για να παραμείνει ο Συνεργατισμός επ’ αόριστον κάτω από το καθεστώς της κρατικοποίησης, αλλά για να προετοιμαστεί για την ιδιωτικοποίηση του. Ο διαχωρισμός του χαρτοφυλακίου ήταν η επιλογή που προκρίθηκε λόγω του πολύ μεγάλου όγκου των μη-εξυπηρετούμενων δανείων. Κανένας επενδυτής δεν ενδιαφερόταν να πληρώσει και από πάνω για να αποκτήσει αυτά τα τοξικά δάνεια. Λήφθηκε μια πολιτικά δύσκολη απόφαση, αλλά ήταν αυτή η απόφαση που οδήγησε στην οριστική σταθεροποίηση, στην αποκατάσταση της εμπιστοσύνης και στην αναβάθμιση της οικονομίας μας στην επενδυτική βαθμίδα και μάλιστα μέσα σε διάστημα ημερών».