Ουδέν νεότερο για το Τοπικό Σχέδιο Παραλιμνίου – Αγίας Νάπας – Δερύνειας

  • Καθημερινή ενημέρωση

    Κάθε πρωί η επικαιρότητα στο inbox σου.


Απέφυγε να αναφερθεί ο Υπουργός Εσωτερικών προκαλώντας εκνευρισμό

 

Σχεδόν έξι χρόνια μετά την έναρξη της μελέτης για εκπόνηση του Τοπικού Σχεδίου Παραλιμνίου – Αγίας Νάπας – Δερύνειας δεν υπάρχει ακόμα νεότερο πότε θα δημοσιευτεί και θα τεθεί σε ισχύ το κείμενο. Οι τοπικοί άρχοντες της περιοχής ανέμεναν από τον Υπουργό Εσωτερικών ενημέρωση για τη διαδικασία κατά τη διάρκεια της παρουσίας του Νίκου Νουρή στην τελετή υπογραφής του συμβολαίου για την αναβάθμιση του δρόμου Δερύνειας – Σωτήρας την περασμένη Τετάρτη 13 Ιουλίου στο κλειστό αμφιθέατρο Σωτήρας. Με το πέρας της ομιλίας του υπουργού όμως επικράτησε απογοήτευση, καθώς, ενώ ο Νίκος Νουρής μίλησε για το δεύτερο υπό εκπόνηση τοπικό σχέδιο της περιοχής, δεν είχε να πει οτιδήποτε για το Τοπικό Σχέδιο Παραλιμνίου – Αγίας Νάπας – Δερύνειας.

Ο Υπουργός Εσωτερικών υποσχέθηκε συγκεκριμένα ότι στη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου της επόμενης μέρας (14 Ιουλίου) θα κατέθετε πρόταση για οριστικοποίηση του Τοπικού Σχεδίου της Ελεύθερης Επαρχίας Αμμοχώστου, το οποίο περιλαμβάνει τον Δήμο Σωτήρας και τις κοινότητες Φρενάρους, Λιοπετρίου, Ξυλοφάγου, Αυγόρου, Αχερίτου και Άχνας μετά και την μελέτη και των τελευταίων ενστάσεων από την αρμόδια Επιτροπή.

Παρόλα αυτά, απέφυγε ν’ αναφερθεί στο Τοπικό Σχέδιο Παραλιμνίου – Αγίας Νάπας – Δερύνειας, κάτι που προδίδει ότι δεν επίκειται οριστικοποίηση του πολεοδομικού κειμένου και δημοσίευσή του στο προβλεπτό μέλλον. Και τούτο παρά το γεγονός ότι η μελέτη ξεκίνησε από τον Σεπτέμβριο του 2016 και σε δύο μήνες θα συμπληρώσει έξι χρόνια!

Η συνεχιζόμενη καθυστέρηση δημιουργεί πολλά και αλυσιδωτά προβλήματα κρατώντας καθηλωμένη την προοπτική ανάπτυξης, όπως κατ’ επανάληψη έχει καταγγείλει δημοσίως ο δήμαρχος Δερύνειας Άντρος Καραγιάννης, ο οποίος έχει καταθέσει αυτούς τους προβληματισμούς και γραπτώς με αρκετές επιστολές στο Υπουργείο Εσωτερικών και το Πολεοδομικό Συμβούλιο.

Οι Τοπικές Αρχές είχαν λάβει διαβεβαιώσεις από το Τμήμα Πολεοδομίας και Οικήσεως ότι το νέο Τοπικό Σχέδιο θα δημοσιευόταν το 2021, ωστόσο αυτές οι εκτιμήσεις έπεσαν και πάλι κατά πολύ έξω, όπως αποδείχθηκε.

Αυτή η χρονοβόρα διαδικασία προκαλεί τεράστια πρακτικά προβλήματα μεταξύ άλλων και στην προσπάθεια επέκτασης των δυνατοτήτων στέγασης νέων ζευγαριών, αφού, σύμφωνα με τον Άντρο Καραγιάννη, αρκετοί ενδιαφερόμενοι που θα ήθελαν να επωφεληθούν από το Σχέδιο Χορηγιών για τις ακριτικές περιοχές και να αναπτύξουν τα τεμάχιά τους δεν μπορούν, γιατί με βάση το ισχύον Τοπικό Σχέδιο του 2003 δεν εντάσσονται στην οικιστική ζώνη.

Μέσα από το νέο Τοπικό Σχέδιο η Δερύνεια προσδοκεί να καταστεί ο πολιτιστικός πυρήνας της επαρχίας Αμμοχώστου, καθώς επίσης και πανεπιστημιακή πόλη, επενδύοντας στη βασική στρατηγική της ισότιμης κατανομής των πόρων. Ο Δήμος Δερύνειας, σύμφωνα με τον δήμαρχο, θεωρεί ότι εφόσον δεν μπορεί να επωφεληθεί από τον τουρισμό ισότιμα με τους παραθαλάσσιους δήμους, μπορεί να επενδύσει στην εκπαίδευση και στον πολιτισμό. Αυτό όμως μπορεί να γίνει μόνο με στρατηγικό σχεδιασμό, τον οποίο μπορεί να παράσχει το νέο Τοπικό Σχέδιο.

Πέραν όμως από τις οικείες δημοτικές Αρχές, ο Νίκος Νουρής έχει γίνει δέκτης έντονων γραπτών παραπόνων και από επιχειρηματίες ανάπτυξης γης.

Με χαρακτηριστική επιστολή του ένας developer περιέγραψε πολύ έντονα τα πρακτικά προβλήματα που προκαλεί η εκκρεμότητα στη δημοσίευση του Τοπικού Σχεδίου από το 2016. Ένεκα αυτού του κενού, βρίσκεται σε ισχύ το Τοπικό Σχέδιο του 2003, το οποίο όμως δεν έχει καμία σχέση με τα σημερινά δεδομένα. Ένα παράδειγμα είναι το γεγονός ότι ενώ με το Σχέδιο το οποίο ίσχυε μέχρι το 2016 επιτρέπονταν τριώροφα κτίρια σε συγκεκριμένες ζώνες, στη συνέχεια, με τις πρόνοιες του 2003, υποβαθμίστηκαν σε διώροφα κτίρια.

Όπως προαναφέραμε, οι δηλώσεις Νουρή έγιναν στην τελετή υπογραφής του συμβολαίου για την αναβάθμιση του δρόμου Δερύνειας – Σωτήρας. Οι εργασίες υπολογίζεται να ξεκινήσουν τον Αύγουστο και θα διαρκέσουν 2,5 χρόνια, έναντι κόστους 16 εκατομμυρίων ευρώ. Το σχέδιο προβλέπει κύριο οδικό δίκτυο 4 χλμ και συνδετήριους δρόμους 2,5 χλμ. Θα κατασκευαστούν δύο λωρίδες κυκλοφορίας και τρίτη λωρίδα για δεξιόστροφες κινήσεις όπου απαιτείται και παράλληλα πλακόστρωτα πεζοδρόμια, λωρίδα πρασίνου, ποδηλατόδρομος, χώροι στάθμευσης, διαβάσεις πεζών, στάσεις λεωφορείων κ.α.

Τάσος Περδίος

 

 

Ακολουθήστε μας στο Google News.
Eιδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο, όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy.