Ούτε µία ώρα αγοράς υπηρεσιών στις ∆ΡΑΣΕ

Του Απόστολου Σκουρουπάτη*

Η εργοδότηση εκπαιδευτικών µε το καθεστώς της αγοράς υπηρεσιών στο δηµόσιο σχολείο δεν εµφανίστηκε από το πουθενά, αλλά ήταν επιλογή και πολιτική απόφαση της κυβέρνησης Αναστασιάδη από το 2013, όταν είχε αναλάβει την εξουσία του τόπου. Εδώ και χρόνια, µάλιστα, προσπαθεί να καθιερώσει τον συγκεκριµένο τρόπο εργοδότησης εκπαιδευτικών, ως τον κύριο τρόπο κάλυψης νέων αναγκών στο δηµόσιο σχολείο, “αξιοποιώντας” προς αυτή την κατεύθυνση τις σχολικές µονάδες που ανήκουν στα προγράµµατα ∆ΡΑΣΕ+, µε πρόφαση την αξιοποίηση κονδυλίων από τα ευρωπαϊκά διαρθρωτικά ταµεία.

Το πλέον προκλητικό είναι η προσπάθειά τους να αφαιρέσουν από το Αναλυτικό και Ωρολόγιο Πρόγραµµα ένα κύριο και σηµαντικό µάθηµα, όπως είναι η εκµάθηση της Ελληνικής Γλώσσας στα παιδιά µε µεταναστευτική βιογραφία, από τις σχολικές µονάδες που συµµετέχουν στα προγράµµατα «∆ράσεις Σχολικής και Κοινωνικής Ένταξης» και να το προσφέρουν µε αγορά υπηρεσιών.

Αγνοούν παντελώς τις γλωσσικές και επικοινωνιακές ανάγκες των παιδιών αυτών, ώστε να µπορούν να συµµετέχουν κανονικά και οµαλά στη σχολική ζωή.

Αγνοούν προκλητικά και κωφεύουν στα προβλήµατα που δηµιουργούνται στην οµαλή λειτουργία των σχολικών µονάδων, αφού καθηµερινά θα µπαινοβγαίνουν δεκάδες εκπαιδευτικοί για να «πουλήσουν υπηρεσίες» τριών ωρών σε µαθητές/ριες, βγάζοντάς τους από τις τάξεις τους και αφαιρώντας τους από το υπόλοιπο µαθητικό σύνολο.

Για τα εργασιακά δικαιώµατα των εκπαιδευτικών που θα εργάζονται µε αγορά υπηρεσιών, ούτε λόγος, αφού φαίνεται ξεκάθαρα ότι η δηµιουργία εργασιακού µεσαίωνα είναι πολιτικός τους στόχος.

Όσες λοιπόν ώρες διδασκαλίας και να ανακοινώσει ο ΥΠΠΑΝ ότι θα προσφερθούν στα παιδιά µε µεταναστευτική βιογραφία στις σχολικές µονάδες ∆ΡΑΣΕ, εάν και εφόσον θα δοθούν µε αγορά υπηρεσιών, δεν πρόκειται να βοηθήσουν την κατάσταση, αλλά αντίθετα θα γίνει κάτι απλά για να γίνει και θα δηµιουργήσει άλλα διοικητικά και οργανωτικά προβλήµατα στη λειτουργία του σχολείου, χωρίς αυτό να είναι προς όφελος των παιδιών.

Την περσινή χρονιά, η ΠΟΕ∆, έστω και αργοπορηµένα, κατάφερε να πείσει την εργοδοτική πλευρά, µε αποτέλεσµα οι ώρες για εκµάθηση της ελληνικής στις σχολικές µονάδες ∆ΡΑΣΕ να ενσωµατωθούν στο Αναλυτικό και Ωρολόγιο Πρόγραµµα και να προσφερθούν από τον ∆εκέµβριο του 2021 µέχρι και τον Ιούνιο του 2022 στα παιδιά µε µεταναστευτική βιογραφία από το µόνιµο και το έκτακτο προσωπικό των σχολικών µονάδων.

Το ίδιο πρέπει να συµβεί και φέτος από την αρχή της σχολικής χρονιάς. Οι 3.000 διδακτικές περίοδοι για εκµάθηση της Ελληνικής στα παιδιά µε µεταναστευτική βιογραφία πρέπει να ενσωµατωθούν στο Ωρολόγιο και Αναλυτικό Πρόγραµµα των σχολικών µονάδων ∆ΡΑΣΕ, ώστε να ξεκινήσει εύρυθµα η αξιοποίησή τους από τις 12 Σεπτεµβρίου από το προσωπικό του σχολείου.

Η ΠΟΕ∆ σε καµία των περιπτώσεων δεν πρέπει να επιστρέψει να λειτουργήσουν οι σχολικές µονάδες ∆ΡΑΣΕ µε την προσφορά 3.000 διδακτικών περιόδων µέσα από αγορά υπηρεσιών, για την εκµάθηση της ελληνικής γλώσσας στα παιδιά µε µεταναστευτική βιογραφία. Στην πραγµατικότητα, η ΠΟΕ∆ δεν µπορεί να αποδεχτεί την προσφορά ούτε και µίας ώρας µε αγορά υπηρεσιών για το σκοπό αυτό, αφού η συγκεκριµένη εκπαιδευτική πολιτική πρέπει να θεωρείται αναπόσπαστο κοµµάτι του Αναλυτικού και Ωρολόγιου Προγράµµατος, τη στιγµή που σε αυτές τις σχολικές µονάδες το 20% του µαθητικού πληθυσµού είναι παιδιά µε µεταναστευτική βιογραφία.

Προς αυτή την κατεύθυνση και για να µη βρεθούµε πάλι τον Σεπτέµβρη µπροστά στο ίδιο σκηνικό µε την περσινή χρονιά, ως Προοδευτική καταθέσαµε συγκεκριµένο πλάνο δράσης, στο τελευταίο ∆ιοικητικό Συµβούλιο της Οργάνωσης, το οποίο περιλαµβάνει και µέτρα αντίδρασης σε περίπτωση που το ΥΠΠΑΝ επιµένει στην αγορά υπηρεσιών.

Η µπάλα πλέον είναι στο ΥΠΠΑΝ, οι επιλογές τους θα καθορίσουν και την οµαλή ή όχι έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς. Μέχρι στιγµής πάντως κανένας διάλογος δεν έχει διεξαχθεί µεταξύ ΥΠΠΑΝ και ΠΟΕ∆ για το συγκεκριµένο θέµα, παρά µόνο ακούσαµε τον ΥΠΠΑΝ να ανακοινώνει «εξετάσεις» για τα παιδιά µε µεταναστευτική βιογραφία, αλλά και παραχώρηση των 3.000 διδακτικών ωρών στα σχολεία ∆ΡΑΣΕ, χωρίς να µας λέει πώς αυτές θα εφαρµοστούν.

*Αντιπρόεδρος ΠΟΕ∆, μέλος Γραµµατείας Προοδευτικής Κίνησης ∆ασκάλων και Νηπιαγωγών

Ακολουθήστε το dialogos.com.cy, στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy.