Η σκέψη του υπουργείου παιδείας για ένταξη της γαλλικής γλώσσας στην έκτη τάξη του δημοτικού, ίσως να μην πρέπει να είναι μία από τις προτεραιότητες του εκπαιδευτικού συστήματος εκτιμά η ΠΟΕΔ.

Ο πρόεδρος της ΠΟΕΔ Φίλιος Φυλακτού μιλώντας στον ΑΣΤΡΑ δήλωσε ότι δεν έχουν ενημερωθεί για το εν λόγω ζήτημα. Σημειώνεται ότι χθες, το υπουργείο παιδείας ανάρτησε εγκύκλιο η οποία ζητεί από το σχολείο και από τους εκπαιδευτικούς να δηλώσουν ποιοι γνωρίζουν την γαλλική γλώσσα.

Ο κ. Φυλακτού τόνισε ότι το συγκεκριμένο ζήτημα θα πρέπει να μελετηθεί με προσοχή, εάν, όπως είπε, ληφθεί υπόψη ότι υπάρχουν ακόμα ζητήματα της διδασκαλίας αναφορικά με την ελληνική γλώσσα, τα οποία δεν έχουν διευθετηθεί ακόμα. Είναι καιρός, πρόσθεσε, να ξεφύγουν οι εμπλεκόμενοι από οποιεσδήποτε εξαγγελίες και προγραμματισμένα να γίνουν σωστές αλλαγές. Ο πρόεδρος της ΠΟΕΔ, συμπλήρωσε ότι στα σημερινά σχολεία δεν παρέχεται η κατάλληλη στήριξη στα παιδιά που παρουσιάζουν αυξημένες πιθανότητες αναλφαβητισμού στα ελληνικά και στα μαθηματικά.

Την ίδια ώρα η αναπληρώτρια διευθύντρια Δημοτικής Εκπαίδευσης, Σοφία Ιωάννου-Γεωργίου τόνισε ότι όταν προταθεί το θέμα θα συζητηθεί με όλους τους άλλους εμπλεκόμενους.

Οι εντατικές προσπάθειες για τη βελτίωση των μαθημάτων της ελληνικής γλώσσας συνεχίζονται, σημείωσε η κα Ιωάννου Γεωργίου, προσθέτοντας ότι πάντα υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης. Τόνισε, ωστόσο, ότι αν ενταχθεί η γαλλική γλώσσα στην έκτη δημοτικού, θα είναι μια επιπλέον δεξιότητα για το μέλλον του κάθε παιδιού. Πρόσθεσε ότι υπάρχουν κοινά στοιχεία μεταξύ των υπολοίπων μαθημάτων και των γλωσσών, δίνοντας το εξής παράδειγμα: «ο μαθητής μαθαίνει τον τρόπο συγγραφής παραγράφου στα ελληνικά. Αυτή η δεξιότητα θα μεταφερθεί και στα αγγλικά και στα γαλλικά, όπως επίσης, μαθαίνει ότι μία πρόταση ξεκινά με κεφαλαίο και τελειώνει με τελεία. Έτσι, αυτή η δεξιότητα θα μεταφέρεται και σε άλλες γλώσσες».

Η κα Ιωάννου-Γεωργίου χαρακτήρισε τη φοβία που πιθανόν να παρουσιαστεί εκ μέρους των γονέων και των εκπαιδευτικών, αδικαιολόγητη, σημειώνοντας ότι ο χρόνος επαφής της ξένης γλώσσας με το μαθητή θα’ ναι πιθανόν μία περίοδος, σε σύγκριση με τα μαθήματα που προσφέρονται στη μητρική του γλώσσα.

Χριστίνα Γεωργίου