Κυβερνητικά τμήματα εξέφρασαν διαφωνίες με την ανάπτυξη

Στο Πέρα Πεδί, για να κτίσουν πέντε τουριστικές επαύλεις και ένα ξενοδοχείο, θα κόψουν 1.611 δέντρα!

Εντός του οδικού δικτύου της ανάπτυξης θα υπάρχουν σημεία στα οποία δεν θα είναι δυνατή η κυκλοφορία πυροσβεστικού οχήματος, λεωφορείου ή και σκυβαλοφόρου, ενώ σε άλλα σημεία η ευχέρειά τους να διακινηθούν θα είναι οριακή.

Κυβερνητικά τμήματα εξέφρασαν διαφωνίες με την ανάπτυξη, όπως αυτή προτείνεται, αλλά, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας “Φιλελεύθερος”, ασκούνται πολιτικές πιέσεις για να αρθούν οι ενστάσεις. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, προς τον σκοπό αυτό πραγματοποιήθηκε ειδική σύσκεψη σε ανώτατο επίπεδο, η οποία βαφτίστηκε «διαβούλευση», αλλά οι ενστάσεις δεν ήρθησαν.

Οι ενστάσεις προέκυψαν από τα αρχικά στάδια και κατεγράφησαν και κατά τη διάρκεια συζήτησης της σχετικής αίτησης ενώπιον της αρμόδιας Επιτροπής, κατά τη διάρκεια της οποίας υπεβλήθη επίσης εισήγηση βελτίωσης των γεωμετρικών χαρακτηριστικών του οδικού δικτύου.

Εκπρόσωπος του Τμήματος Δασών υπέδειξε εξάλλου πως λόγω της βλάστησης η περιοχή είναι υψηλού κινδύνου για έκρηξη και επέκταση πυρκαγιάς και τόνισε την ανάγκη να εκπονηθεί σχέδιο εξόδου και διαφυγής των ενοίκων.

Σύμφωνα με το ίδιο δημοσίευμα, σύμβουλοι της εταιρείας ανέφεραν ενώπιον της Επιτροπής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων ότι βρίσκονται σε διαβούλευση με το Κοινοτικό Συμβούλιο Πέρα Πεδίου και μελετούν τον καθορισμό δεύτερης εξόδου/εισόδου που θα χρησιμοποιείται από τα πυροσβεστικά και άλλα βαρέα οχήματα σε περίπτωση επεισοδίου πυρκαγιάς.

Εκ μέρους των Δημοσίων Έργων η κ. Εύη Αναγιωτού, σχολιάζοντας τη γεωμετρική ορθότητα του εσωτερικού οδικού δικτύου, ανέφερε ότι θεωρεί πως στα πρώιμα στάδια μπορούν να βελτιωθούν οι κλίσεις και τα πλάτη, ώστε να διέρχονται τα πυροσβεστικά οχήματα.

Στη συνέχεια, ανέφερε ότι λόγω της διατομής θεωρεί ως τεχνικά πολυδάπανο να αναβαθμιστεί το δημόσιο οδικό δίκτυο, ενώ παρατήρησε πως δεν θα αποτελεί την ορθότερη περιβαλλοντική λύση. Είπε επίσης ότι δυνατόν να απαιτηθεί επαναχωροδιάταξη και επεσήμανε ότι θα πρέπει το οδικό δίκτυο να παρέχει ασφαλή διαφυγή. Με τον υφιστάμενο σχεδιασμό το οδικό δίκτυο κρίνεται ανεπαρκές για περίπτωση έκτακτης ανάγκης, συμπλήρωσε.

Εξάλλου, σε επιστολή του Τμήματος, που είχε σταλεί προηγουμένως, αναφερόταν πως «τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά του προτεινόμενου εσωτερικού ιδιωτικού οδικού δικτύου επιτρέπουν μόνο τη διακίνηση κανονικών ιδιωτικών οχημάτων (ι.χ) και προστίθετο πως «η διακίνηση σκυβαλοφόρου οχήματος, οχημάτων τροφοδοσίας, πυροσβεστικού οχήματος, λεωφορείων κ.ά. είναι οριακή, ενώ σε κάποια σημεία δεν είναι εφικτή. Συστήνεται όπως βελτιωθούν τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά του δικτύου αυτού για να είναι δυνατή η διακίνηση των οχημάτων τροφοδοσίας, πυροσβεστικού οχήματος και λεωφορείων.

Συγκεκριμένα, θα πρέπει να αυξηθεί το πλάτος των λωρίδων διακίνησης και στα σημεία στροφής να αυξηθούν οι ακτίνες (στροφής)».

Στην επιστολή υποδεικνύετο επίσης πως οι κατά μήκος κλίσεις του εσωτερικού οδικού δικτύου δεν πρέπει να ξεπερνούν το 12%. Η κλίση αυτή θα πρέπει να εξομαλύνεται στα σημεία των συμβολών του δικτύου αυτού σε βαθμό που να παρέχεται ικανοποιητικό πεδίο ορατότητας.

Σπα για 30-50 άτομα την ημέρα

Σύμφωνα με το ίδιο δημοσίευμα, ο μελετητής του έργου, Γιώργος Ζαχαρίου, ανέφερε πως υπολογίστηκε το μήκος και πλάτος του ιδιωτικού δικτύου, το οποίο θα χρειαστεί να κατασκευαστεί για να καλύψει τις ανάγκες της ανάπτυξης. Επιπρόσθετα ανέφερε ότι έγινε αποτύπωση και καταμέτρηση των δέντρων που προτείνεται να αποκοπούν, ο αριθμός των οποίων ανέρχεται στα 1.611. Ακολούθως, διευκρίνισε ότι επιβεβαιώθηκε η διαδικασία εκτίμησης των επιπτώσεων στα είδη πτηνών στη φάση κατασκευής και λειτουργίας και επαναξιολογήθηκαν τα προτεινόμενα μέτρα ελέγχου και μετριασμού. Ανέφερε επίσης ότι υπολογίστηκε και το ξενοδοχείο θα εξυπηρετεί 2.500 επισκέπτες τον χρόνο, ενώ στο spa θα εξυπηρετούνται 30 – 50 άτομα την ημέρα.

Κίνδυνος απώλειας ζωών   

Εκ μέρους της Ομοσπονδίας Περιβαλλοντικών Οργανώσεων η κ. Μυρούλλα Χατζηχριστοφόρου προειδοποίησε πως υπάρχει η πιθανότητα να χαθούν ζωές σε περίπτωση πυρκαγιάς και πρόσθεσε ότι θα πρέπει να ικανοποιηθούν οι παρατηρήσεις του Τμήματος Δημοσίων Έργων και να επιλυθούν τα θέματα πυρόσβεσης.

Εκ μέρους της Terra Cypria ο κ. Χριστόφορος Πανανιώτου τάχθηκε αρνητικά επειδή αποκόπτεται μεγάλος αριθμός δέντρων και η χωροθέτηση κτηρίων τοποθετείται εντός της κοντινής ζώνης προστασίας του φράγματος του Κούρρη.

Εκ μέρους της Πολεοδομίας η κ. Δέσποινα Ζαχαρίου ανέφερε ότι πρέπει να ληφθούν σοβαρά υπ’ όψιν οι απαιτήσεις των Δημοσίων Έργων, οι οποίες αθροιστικά δημιουργούν πρόσθετες επιπτώσεις στο τοπίο και στο περιβάλλον.