Πέραν του 90% των μαθητών διεθνώς έχει πληγεί λόγω των lockdowns

Το γεγονός απειλεί να διευρύνει τις ανισότητες πλούτου τόσο εντός όσο και μεταξύ των χωρών

 

Υπολογίζεται ότι 1,6 δισεκατομμύρια παιδιά παγκοσμίως, δηλαδή πάνω από το 90% όλων των μαθητών σχολείων σε όλο τον κόσμο, έχουν πληγεί από το κλείσιμο των σχολείων τους λόγω της πανδημίας, γεγονός που απειλεί να διευρύνει τις ανισότητες πλούτου τόσο εντός όσο και μεταξύ των χωρών, λένε φορείς και ειδικοί.

«Βρισκόμαστε μπροστά τον κίνδυνο μιας χαμένης γενιάς», δήλωσε ο ειδικός στον τομέα της Eκπαίδευσης των Ηνωμένων Εθνών, Ρόμπερτ Τζένκινς, σε συνέντευξη στο Ίδρυμα Thomson Reuters. «Ή τώρα ή ποτέ είναι η ώρα για να αλλάξουμε τα πράγματα», τόνισε.

Χωρίς επείγουσα δράση, πολλές χώρες θα μπορούσαν να καταλήξουν χωρίς τους ειδικευμένους εργάτες που χρειάζονται για τη μελλοντική τους ανάπτυξη, δήλωσε ο Τζένκινς, επικεφαλής της εκπαίδευσης της UNICEF.
Εξέφρασε επίσης ανησυχίες για τον κίνδυνο κοινωνικής αστάθειας σε χώρες όπου μεγάλος αριθμός νέων μένει χωρίς δεξιότητες, θέσεις εργασίας ή ελπίδα στο μέλλον.

Τα παιδιά σε χώρες χαμηλού και μεσαίου εισοδήματος έχουν επηρεαστεί δυσανάλογα, καθώς τα σχολεία τους έμειναν κλειστά για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα και δεν ήταν σε θέση να έχουν πρόσβαση στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, ανακοίνωσε η UNICEF ενόψει της επετείου δύο ετών της πανδημίας.

Στοιχεία από την Ουγκάντα, όπου τα σχολεία άνοιξαν ξανά τον Ιανουάριο, αφού παρέμειναν κλειστά για 22 ολόκληρους μήνες, δείχνουν ότι έως και το 30% των παιδιών ενδέχεται να μην επιστρέψουν στην τάξη. Το κλείσιμο των σχολείων έχει αυξήσει την παιδική εργασία, τις εφηβικές εγκυμοσύνες και τους πρόωρους γάμους, λένε ακτιβιστές για τα δικαιώματα των παιδιών.

Παράλληλα, πολλοί γονείς έχουν εξαθλιωθεί από τα lockdowns και δεν έχουν πλέον την πολυτέλεια να στείλουν τα παιδιά τους στο σχολείο.

Η Παγκόσμια Τράπεζα λέει ότι το κλείσιμο των τάξεων θα μπορούσε να κοστίσει στα παιδιά 17 τρισεκατομμύρια δολάρια σε κέρδη καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής τους, που ισοδυναμεί με το 14% του σημερινού παγκόσμιου Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος, καθώς οι απώλειες στην εκπαίδευση περιορίζουν τις μελλοντικές τους ευκαιρίες.

Οι εκπαιδευτικοί λένε ότι ο κόσμος βρίσκεται σε ένα σταυροδρόμι. Το να ανοίξουν ξανά οι τάξεις δεν αρκεί, καθώς τα σχολεία πρέπει να αξιολογήσουν τα παιδιά και να προσαρμόσουν τα προγράμματα σπουδών για να τα βοηθήσουν να καλύψουν τις ελλείψεις.

Η UNICEF προειδοποιεί ότι τα σχολεία πρέπει να υιοθετήσουν μια ολιστική προσέγγιση, καθώς υποδέχονται τα παιδιά πίσω αντιμετωπίζοντας την ψυχική, ψυχοκοινωνική και σωματική τους ευημερία. Σε πολλές χώρες τα κορίτσια έχουν επηρεαστεί δυσανάλογα. Το 2020 η υπηρεσία παροχής βοήθειας World Vision εκτίμησε ότι 1 εκατομμύριο κορίτσια στην υποσαχάρια Αφρική ενδέχεται να εγκαταλείψουν το σχολείο λόγω εγκυμοσύνης.

Σε παγκόσμιο επίπεδο, 9 εκατομμύρια παιδιά κινδυνεύουν να ωθηθούν στην παιδική εργασία μέχρι το τέλος του 2022 λόγω της πανδημίας, σύμφωνα με τη UNICEF.

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy