Πιαλέ Πασιά: Εισηγούνται ανακατασκευή της πλάκας που αποκολλήθηκε οι εμπειρογνώμονες

Ανακατασκευή της πλάκας από μπετόν, με την οποία κατασκευάστηκε το χαμηλωμένο προστατευτικό πλάτωμα στη παραλιακή λεωφόρο Πιαλέ Πασιά, στη Λάρνακα, εισηγούνται οι εμπειρογνώμονες που κλήθηκαν να ερευνήσουν το θέμα.

Όπως ανέφερε στο ΚΥΠΕ ο Δήμαρχος Λάρνακας Ανδρέας Βύρας  «επτά χρόνια μετά την ολοκλήρωση και παράδοση του έργου της ανάπλασης της παραλιακής λεωοφόρου Πιαλέ Πασιά στην τουρκοκυπριακή συνοικία της Σκάλας, από το Τμήμα Δημοσίων Έργων, το χαμηλωμένο πλάτωμα της παραθαλάσσιας οδού που κατασκευάστηκε αποκλειστικά για σκοπούς προστασίας από τη θάλασσα, υπέστη διάβρωση. Παρά το γεγονός ότι το έργο κατασκευάστηκε από το Τμήμα Δημοσίων Έργων, εντούτοις η ευθύνη της συντήρησης του συγκεκριμένου τμήματος ανατέθηκε στον Δήμο Λάρνακας».

Πρόσθεσε ότι «μόλις τον περασμένο χειμώνα εντοπίστηκε το πρόβλημα, στάλθηκαν στην περιοχή μηχανικοί του μελετητή που είχε σχεδιάσει την λεωφόρο Τάσου Μητσόπουλου, για λογαριασμό του Τμήματος Δημοσίων Έργων. Στην συγκεκριμένη επιθεώρηση συμμετείχαν και υπεύθυνοι της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου Λάρνακας, ενώ ζητήθηκε όπως το ταχύτερο δυνατόν ετοιμαστεί έκθεση με τα αποτελέσματα της διερεύνησης του θέματος».

Ο Δήμαρχος ανέφερε πως «σύμφωνα με τους μελετητές η προκατασκευασμένη πλάκα από μπετόν η οποία τοποθετήθηκε για σκοπούς προστασίας του δρόμου από τη θάλασσα, αποκολλήθηκε σε συγκεκριμένο σημείο υπερπήδησης του κύματος το οποίο δέχεται τη μεγαλύτερη πίεση προς τα πάνω.  Οι παροδικές πιέσεις του κύματος έχουν αποκολλήσει το σκυρόδεμα της πλάκας στα σημεία αγκύρωσής της πάνω στον κυματισμό τοίχο».

Σε σχετική ερώτηση ο Ανδρέας Βύρας απάντησε πως «ο επιτόπιος έλεγχος που έγινε έδειξε ότι το πρόβλημα προέκυψε στο σημείο όπου παρουσιάζεται ο μεγαλύτερος κυματισμός υπερπήδησης, σε απόσταση περίπου 700 μέτρων δυτικά του Κάστρου όπου το ύψος του αντανακλαστικού κύματος ανέρχεται στα 75 εκατοστά. Συγκεκριμένα διαπιστώθηκε ότι ο παραλιακός δρόμος της Πιαλέ Πασιά, του οποίου το 77% του μήκους του εφάπτεται της θάλασσας, προστατεύεται από κατακόρυφο τοίχο από οπλισμένο σκυρόδεμα, ωστόσο τα κύματα υπερπηδούσαν τον τοίχο και πλημμύριζαν το δρόμο».

Σημείωσε ότι «οι μελετητές κατέθεσαν συγκεκριμένη τεχνική λύση η οποία θα εφαρμοστεί για να επιδιορθωθεί το χαμηλωμένο πλάτωμα που χρησιμοποιείται και σαν πεζόδρομος. Συγκεκριμένα εισηγούνται όπως ανακατασκευαστεί η πλάκα και να τοποθετηθούν περισσότερα αγκύρια, δηλαδή οι μεταλλικοί μοχλοί με τους οποίους βιδώθηκε η πλάκα στον τοίχο».

Σύμφωνα με τους μελετητές «με αυτό τον τρόπο η δύναμη που εξασκεί η κυματική πίεση σε κάθε αγκύριο θα μειωθεί στα  σημεία όπου υπήρξε απαγκίστρωση, με αποτέλεσμα να γίνει πιο ανθεκτική η κατασκευή στις πιέσεις της θάλασσας.

Ο Δήμαρχος Λάρνακας ανέφερε ακόμα ότι «ο Δήμος βρίσκεται στην διαδικασία ετοιμασίας προσφορών για τις απαραίτητες διορθωτικές εργασίες που χρειάζεται να γίνουν και αναμένεται ότι οι προσφορές θα είναι έτοιμες εντός Ιουνίου».

Ακολουθήστε το dialogos.com.cy, στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy.