“Πλάνητες” στο Πάφος2017: Μαρίνα Ξενοφώντος

Μαρίνα Ξενοφώντος, “XXXXXXXXX” or “WHO BLEW UP M-22? ARE WE NEXT?”, 2017, τοιχογραφία, ακρυλικό, enamel, tipex. Aποψη εγκατάστασης έκθεση Πλάνητες, Πάφος2017. Φωτο: Ορέστης Λάμπρου

pafos_2017_logoΠλάνητες

Μαρίνα Ξενοφώντος

Η Μαρίνα Ξενοφώντος εξερευνά τις ιδιάζουσες πτυχώσεις και τις εκφραστικές δυνατότητες ιδεών, μέσων και υλικών, καθώς αυτά διασταυρώνονται και επηρεάζουν το κοινωνικό πεδίο, σε μια πρακτική που ενσωματώνει ποικιλία μέσων και τεχνικών.

Ακολουθώντας το έντονο ενδιαφέρον της γύρω από το να δίνει υπόσταση στα πράγματα, στο παρόν στάδιο πραγματεύεται τα ετερογενή έργα του Χριστόφορου Κυριακίδη, σχεδιαστή αρχιτεκτονικής τον οποίο έτυχε να «γνωρίσει» μέσα από ένα επιτραπέζιο παιχνίδι που σχεδίασε· πρόκειται για μια συνάντηση η οποία οδήγησε στην επανεμφάνιση των γραπτών μιας ζωής ενός παραγκωνισμένου εφευρέτη. Μέσα από τις τεχνικές της ιδιοποίησης, της υλοποίησης σκίτσων σε γλυπτά, και της χρήσης της ατυπικής αλληλεπίδρασης του Κυριακίδη με το συμβολικό ως τακτικό σύμμαχο, η Ξενοφώντος έχει εισαγάγει μια διαδικασία κατά την οποία απραγματοποίητες ιδέες και καταπιεσμένα συναισθήματα αποτυχίας από το παρελθόν αλληλεπιδρούν με την πραγματικότητά μας στο παρόν, ανοίγοντας νέους δρόμους στη διαχείριση περιορισμένων αντιλήψεων περί πνευματικής κυριότητας και εξουσίας.

Η κλιμάκωση αυτού του εγχειρήματος είναι το We Are Not Alone, We Are a Fly in the Milk of Infinity (2016), μια έκδοση σημειώσεων, σκίτσων και διαγραμμάτων του Κυριακίδη, τα οποία ταξινομούνται κατά έναν μη-ιεραρχικό τρόπο. Αξιοποιώντας την αποσπασματική και σκόρπια κατάσταση του έτοιμου υλικού, η Ξενοφώντος οργανώνει και χειρίζεται τη ροή της εκ νέου εδαφικοποίησης της επιστροφής του Κυριακίδη στον δημόσιο βίο – μια παράδοξη διαδικασία συντήρησης και υβριδοποίησης. Θέτοντας σε κυκλοφορία τις λέξεις που παρέμειναν άγνωστες και ανήκουστες, η εικαστικός διευρύνει αυτό που ο Jacques Rancière θα όριζε ως «τις αντιληπτικές συντεταγμένες της κοινωνίας». Στο παρόν στάδιο, η εικαστικός αναζητά νέους μεθόδους εξερεύνησης των ρευστών χωρο-χρονικών συντεταγμένων. Ακολουθεί ένα μονοπάτι κατά μήκος του περιγράμματος που διαγράφει το ατελές παρελθόν και το μέλλον που ανοίγει ξανά, την ίδια στιγμή που ασχολείται με την πλοήγηση ανάμεσα σε απόκρυφα σημάδια και ενσωματωμένες εμπειρίες της δημιουργίας.

Ευαγόρας Βανέζης

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy