
Τερματισμό της ΣΕΠ και έναρξη διαλόγου με το ΥΠΠΑΝ ζητά η Προοδευτική
Τον τερματισμό άμεσα της συμπλήρωσης της Σχολικής Έκθεσης Προόδου ζητά η Προοδευτική Κίνηση Δασκάλων και Νηπιαγωγών, αξιώνοντας από την ΠΟΕΔ να ξεκινήσει το συντομότερο δυνατό ένας διάλογος με το ΥΠΠΑΝ για την υιοθέτηση ενός νέου Συστήματος Αξιολόγησης Μαθητή/ριας, το οποίο δεν θα στηρίζεται στη σύγκριση και στην ομαδοποίηση, αλλά στη βελτίωση και στην κάλυψη των αδυναμιών και κενών των παιδιών.
Μάλιστα, η Προοδευτική τονίζει ότι η λήψη απόφασης για μη συμπλήρωση της ΣΕΠ από τα μέλη της ΠΟΕΔ ως πρώτο μέτρο αντίδρασης αποτελεί μονόδρομο για το Δ.Σ. της ΠΟΕΔ.
«Οδεύουμε όλο και περισσότερο προς ένα εξετασιοκεντρικό σχολείο και απομακρυνόμαστε από το παιδοκεντρικό σχολείο. Η βαθμοθηρία, η σύγκριση, η κατάταξη και η ομαδοποίηση παιδιών προωθείται μέσα από αυτές τις ενέργειες του ΥΠΠΑΝ, που στόχο έχουν την αυξημένη λογοδοσία, τον έλεγχο και τη δημιουργία πολιτών χωρίς κριτική σκέψη. Θεωρούμε ότι αποτελεί καθήκον του Δ.Σ. της ΠΟΕΔ όπως σταματήσει άμεσα αυτόν τον κατήφορο στον οποίο οι κυβερνώντες οδηγούν την πρωτοβάθμια εκπαίδευση».
Επίσης, αναφορικά με το Ενιαίο Σχέδιο Αξιολόγησης Μαθητή/ριας αλλά και τις δημόσιες τοποθετήσεις των Οργανωμένων Γονιών περί συμφωνίας με το ΥΠΠΑΝ για κοινοποίηση της Σχολικής Έκθεσης Προόδου, η Προοδευτική Κίνηση Δασκάλων και Νηπιαγωγών σημειώνει, μεταξύ άλλων, πως είχε εξ αρχής διαφωνήσει με την όλη φιλοσοφία που διέπει το ΕΣΑΜ.
«Φιλοσοφία η οποία παραπέμπει σε γραφειοκρατικά συστήματα που στόχο έχουν τη σύγκριση και την κατάταξη μαθητών/ριων, τάξεων και σχολείων. Θεωρούμε ότι στο σύνολό της η πρόταση για το ΕΣΑΜ στηρίζεται σε καθαρά αντιπαιδαγωγικές πολιτικές, οι οποίες προάγουν “νικητές” και “ηττημένους” από το δημοτικό σχολείο και το νηπιαγωγείο».
Ακόμη, η Προοδευτική διαφώνησε και στο Δ.Σ. της ΠΟΕΔ τόσο για το αν θα συμπληρώνεται η Σχολική Έκθεση Προόδου μία φορά το τετράμηνο όσο και στον τρόπο που αυτή θα συμπληρώνεται. «Δυστυχώς, οι ενέργειες του ΥΠΠΑΝ οι οποίες ακολούθησαν την πλειοψηφική απόφαση του Δ.Σ. της ΠΟΕΔ για υιοθέτηση και εφαρμογή της ΣΕΠ στα πλαίσια του ΕΣΑΜ, δικαιώνουν τους φόβους και τις ανησυχίες που είχε από τότε εκφράσει η Προοδευτική.
Τόσο τα μετρήσιμα κριτήρια που μπήκαν στη ΣΕΠ (αστεράκια) όσο και τα ενιαία τεστ που ακολούθησαν ή θα ακολουθήσουν σε Προδημοτική και Α’ τάξη, καθώς και η ενδεχόμενη κοινοποίηση της ΣΕΠ στους γονείς, αποτελούν ισχυρά αποδεικτικά στοιχεία πολιτικών σύγκρισης, κατάταξης και ομαδοποίησης παιδιών από το νηπιαγωγείο. Η Προοδευτική δεν θα μπορούσε ποτέ να συναινέσει σε τέτοιου είδους πολιτικές».
Παρά τις δεσμεύσεις των κυβερνώντων ότι το ΕΣΑΜ θα τύγχανε αξιολόγησης σε ετήσια βάση και ότι θα ακολουθούσε διάλογος με την ΠΟΕΔ για την εφαρμογή της ΣΕΠ και τον τρόπο συμπλήρωσής της, αυτό δεν έγινε ποτέ, όπως καταγγέλλει η Προοδευτική εδώ και 3 χρόνια.
«Από το 2019 και μετά δεν έγινε καμία απολύτως συνάντηση για συζήτηση ή/και βελτίωση του ΕΣΑΜ. Αντίθετα, μας έχουν μείνει τα «αστεράκια» από την Προδημοτική μέχρι και τη Στ’ Δημοτικού και τώρα μαγειρεύεται η κοινοποίηση της ΣΕΠ στους γονείς, ωσάν να δίνονται “έλεγχοι” ανά τετράμηνο από την Προδημοτική».
