Πολλά τα ανοικτά μέτωπα στα σχολεία ενόψει της νέας χρονιάς – Ούτε με τη νέα χρονιά μονά θρανία

Το Υπουργείο Παιδείας καλείται να μεριμνήσει ώστε να αποφευχθούν φαινόμενα της περσινής χρονιάς

 

Σε πρώτο πλάνο η διασφάλιση της διά ζώσης εκπαίδευσης σε συνθήκες ασφάλειας

 

Έμφαση στην ψυχική υγεία 

Ένα ζήτημα που πρέπει να απασχολήσει το Υπουργείο Παιδείας μετά από μια περίοδο πανδημίας είναι η ψυχική υγεία των μαθητών. Ο ΓΓ της ΟΕΛΜΕΚ ανέφερε πως η πανδημία, εκτός από μαθησιακά προβλήματα, επηρέασε σε μεγάλο βαθμό και τον συναισθηματικό κόσμο των μαθητών. Επεσήμανε πως παρουσιάστηκαν κάποια περιστατικά βίας και παραβατικότητας προς το τέλος της χρονιάς και πως η επόμενη χρονιά δεν αναμένεται εύκολη, αφού τα παιδιά επηρεάστηκαν ποικιλοτρόπως.

Η ΟΕΛΜΕΚ κατέθεσε συγκεκριμένες εισηγήσεις και προτάσεις για πρόληψη και αντιμετώπιση τέτοιων φαινομένων. Μεταξύ άλλων, καλεί το ΥΠΠΑΝ να προχωρήσει σε αξιολόγηση της υφιστάμενης κατάστασης, για να αξιολογηθεί από ειδική επιστημονική ομάδα, και με βάση τις παρατηρήσεις να προχωρήσει άμεσα σε λήψη σειράς ολοκληρωμένων μέτρων. Ζητά εκσυγχρονισμό της υφιστάμενης σχετικής νομοθεσίας, εφαρμογή της νέας και επισημαίνει την ανάγκη αύξησης του αριθμού των καθηγητών Συμβουλευτικής και Επαγγελματικής Αγωγής και των εκπαιδευτικών ψυχολόγων.

 

Του
Ειρηναίου Πίττα

Πολλή δουλειά θα έχει, λογικά, εντός του καλοκαιριού το Υπουργείο Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας, ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς, και καλείται να προβεί στις απαραίτητες κινήσεις.

Οι εκκρεμότητες για τα ζητήματα που πρέπει να λυθούν ποικίλουν και αφορούν όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Ο ελάχιστος στόχος που πρέπει να τίθεται είναι να μην επαναληφθούν τα φαινόμενα που παρατηρήθηκαν τη σχολική χρονιά που μόλις ολοκληρώθηκε, με αναβολές της έναρξης της χρονιάς, λόγω ζητημάτων που έχρηζαν επίλυσης και δεν διευθετήθηκαν έγκαιρα, αλλά και ανεφάρμοστες ή και αλλοπρόσαλλες οδηγίες. Το Υπουργείο καλείται να διασφαλίσει πως η εκπαίδευση θα γίνει διά ζώσης καθόλη τη διάρκεια της χρονιάς, σε συνθήκες ασφάλειας και υγείας για μαθητές και εκπαιδευτικούς.

Ούτε με τη νέα χρονιά μονά θρανία

Το ζήτημα για την εγκατάσταση μονών θρανίων στα σχολεία  προέκυψε από την ανάγκη για διαφύλαξη της υγειονομικής ασφάλειας και τήρηση αποστάσεων μεταξύ των μαθητών. Αν και εξαγγέλθηκε επανειλημμένα πως αυτά αναμένονται «σύντομα», οι μαθητές κατέληξαν στα τριπλά θρανία και η εγκατάσταση των μονών γινόταν με εξαιρετικά αργούς ρυθμούς.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο των Σχολικών Εφορειών, Ντίνο Έλληνα, ούτε από την έναρξη της ερχόμενης σχολικής χρονιάς θα υπάρχουν μονά θρανία σε όλα τα σχολεία. Συγκεκριμένα, ο κ. Έλληνας ανέφερε στον «Άστρα» ότι υπολογίζεται τα μονά θρανία να είναι διαθέσιμα σε όλα τα σχολεία Δημοτικής και Μέσης σε όλες τις επαρχίες, πλην της Λεμεσού. Πρόσθεσε ότι με τη νέα χρονιά θα τοποθετηθούν γύρω στις 45 χιλιάδες μονά θρανία, είτε με τη χρήση παλαιών που ήταν σε καλή κατάσταση και τροποποιήθηκαν, είτε με την κατασκευή καινούργιων. Απέδωσε την καθυστέρηση στη Λεμεσό στο γεγονός ότι αποτελεί τη μεγαλύτερη σχολική επαρχία και παράλληλα στο ότι υπήρξε καθυστέρηση υποβολής προσφορών από εταιρείες για προμήθεια θρανίων, λόγω της αύξησης της χονδρικής τιμής του σιδήρου. Σημείωσε ότι η διαδικασία για τη Λεμεσό αναμένεται ότι θα τελειώσει περί τα τέλη Οκτωβρίου με αρχές Νοεμβρίου.

Καμία σκέψη για μείωση αριθμού των μαθητών στις τάξεις

Ακόμα και με μονά θρανία, το πρόβλημα του συγχρωτισμού στις τάξεις και της αδυναμίας τήρησης των υγειονομικών πρωτοκόλλων δεν λύνεται. Οι σχολικές αίθουσες που είναι μικρές είναι πάρα πολλές. Λύση θα μπορούσε να δώσει η μείωση του αριθμού στις τάξεις, η οποία θα είχε και θετικό αντίκτυπο στην εκπαιδευτική διαδικασία. Ο αντιπρόεδρος της ΠΟΕΔ, Απόστολος Σκουρουπάτης, χαρακτήρισε λυπηρό το γεγονός ότι το Υπουργείο δεν μπήκε καν στη διαδικασία να συζητήσει μείωση του αριθμού των μαθητών, αλλά αντίθετα ανακοίνωσε μείωση τμημάτων.

Ο κ. Σκουρουπάτης είπε ότι ακόμα δεν έχουν ληφθεί μέτρα για εξαερισμό των αιθουσών, ειδικά κατά τους χειμερινούς μήνες, όπως είχε υποσχεθεί την προηγούμενη χρονιά το Υπουργείο Παιδείας. Υπενθύμισε ότι οι εξάρσεις κρουσμάτων παρατηρήθηκαν στα τέλη Σεπτεμβρίου και στα τέλη Φεβρουαρίου, περιόδους που οι μαθητές ήταν κλεισμένοι στις αίθουσες λόγω καιρού.

Στο ίδιο μήκος κύματος και ο Γενικός Γραμματέας της ΟΕΛΜΕΚ, Κωνσταντίνος Κωνσταντινόπουλος, ανέφερε στη «Χαραυγή» πως η ΟΕΛΜΕΚ ζητά τη μείωση των μαθητών τις τάξεις, με βάση τις δυνατότητες και υποδομές των σχολικών μονάδων, ενώ, σύμφωνα με το ψήφισμα που εγκρίθηκε από την Παγκύπρια Συνδιάσκεψη της Οργάνωσης, η πίεση που ασκείται για μείωση των τμημάτων είναι απαράδεκτη και κινείται σε διαμετρικά αντίθετη κατεύθυνση με το αίτημα των εκπαιδευτικών.

Η αδυναμία εφαρμογής των πρωτοκόλλων προκύπτει και από το γεγονός ότι την περασμένη χρονιά παρατηρήθηκε το φαινόμενο ασαφών ή και αλληλοαναιρούμενων οδηγιών. Ο κ. Κωνσταντινόπουλος ανέφερε πως δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να παρατηρηθούν αντίστοιχα φαινόμενα με τα περσινά, με διαφορετικές οδηγίες από τα Υπουργεία Υγείας και Παιδείας. Η ΟΕΛΜΕΚ ζητά διαμόρφωση και έγκαιρη κοινοποίηση, πριν από την έναρξη της σχολικής χρονιάς, ξεκάθαρων πρωτοκόλλων υγειονομικής προστασίας, χωρίς κενά και ασάφειες.

Σε αναμμένα κάρβουνα για τις Παγκύπριες

Άγνωστος παραμένει μέχρι στιγμής ο τρόπος διεξαγωγής των Παγκύπριων Εξετάσεων, καθώς δεν υπάρχει καμία επίσημη ενημέρωση από το αρμόδιο υπουργείο. Σύμφωνα με την υφιστάμενη νομοθεσία, από τη νέα χρονιά θα εφαρμοστούν και στη Γ’ Λυκείου οι εξετάσεις τετραμήνων, ενώ παράλληλα θα υπάρχει διαχωρισμός των εξετάσεων πρόσβασης σε πανεπιστήμια. Ως εκ τούτου, οι τελειόφοιτοι θα έχουν συνολικά τρεις εξεταστικές, μία τον Ιανουάριο και δύο στο τέλος Μαΐου με αρχές Ιουνίου.

Προκειμένου να αποφευχθούν οι τρεις συνολικά εξεταστικές, το Υπουργείο Παιδείας πρότεινε νομοσχέδιο για Παγκύπριες Εξετάσεις Τετραμήνων, δηλαδή, οι εξετάσεις τετραμήνων να υπολογίζονται και για εισδοχή των μαθητών στα Πανεπιστήμια. Το γεγονός ότι η πρόταση του ΥΠΠΑΝ κατατέθηκε χωρίς να προηγηθεί διαβούλευση, είχε ως, μάλλον φυσιολογική, εξέλιξη τον εντοπισμό πολλών αδυναμιών από τους εμπλεκόμενους που εξέφρασαν τη διαφωνία τους. Γονείς, εκπαιδευτικοί και μαθητές ερμηνεύουν την κατάθεση πρότασης από το ΥΠΠΑΝ λίγο πριν την εφαρμογή της νομοθεσίας για εξετάσεις τετραμήνων στη Γ’ Λυκείου ως έμμεση παραδοχή ότι ο θεσμός πάσχει. Καλούν το ΥΠΠΑΝ όπως αναβάλει εκ νέου την εφαρμογή των εξετάσεων τετραμήνων στη Γ’ Λυκείου, ωστόσο μέχρι στιγμής δεν υπάρχει κάποια αντίδραση.

Σύμφωνα με τον κ. Κωνσταντινόπουλο, αναμένεται πως θα γίνουν συναντήσεις το επόμενο διάστημα, αφού από τις εξετάσεις τετραμήνων φαίνεται να προκύπτουν και σοβαρά πρακτικά προβλήματα σε σχέση με τις διαδικασίες που ακολουθούνται.

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy