Πώς αλλάζουν τα δεδομένα ώστε να καλυφθούν τα κενά στο Δημοτικό 

Διά ζώσης εκπαίδευση προκρίνει η Προοδευτική Κίνηση Φοιτητών

Δεν κατάφεραν να επιτευχθούν οι δείκτες επιτυχίας και επάρκειας λόγω της αναστολής φοίτησης των μαθητών/μαθητριών εκτιμά το Υπουργείο Παιδείας.

Ήδη η Διεύθυνση Δημοτικής Εκπαίδευσης έχει εξετάσει τις μαθησιακές ανάγκες που δημιουργήθηκαν, λόγω της αναστολής φοίτησης των μαθητών/τριών στη Δημοτική Εκπαίδευση από τις 13 Μαρτίου έως και τις 20 Μαΐου και στην Προδημοτική Εκπαίδευση από τις 13 Μαρτίου έως και τις 8 Ιουνίου. Με στόχο να καλυφθούν τα κενά που δημιουργήθηκαν οι δείκτες αξιολογήθηκαν και εντοπίστηκαν οι πλέον απαραίτητοι για την ομαλή μετάβαση των παιδιών στην επόμενη τάξη ή στην επόμενη βαθμίδα. Συνεπώς έχει αποφασιστεί να γίνουν κάποιες αλλαγές κατά τη νέα σχολική χρονιά (2020-2021). Συγκεκριμένα, πριν οι εκπαιδευτικοί κάθε τάξης αρχίσουν τη διδασκαλία των δεικτών που περιλαμβάνονται στο Αναλυτικό Πρόγραμμα των γνωστικών αντικειμένων Ελληνικών και Μαθηματικών, σε σχέση με τη νέα σχολική χρονιά, οι δύο πρώτες εβδομάδες φοίτησης των μαθητών/μαθητριών από τις 7 μέχρι και τις 18 Σεπτεμβρίου θα αξιοποιηθούν για διδασκαλία που θα ενισχύσει τα παιδιά ως προς ορισμένους δείκτες επιτυχίας και επάρκειας στα Ελληνικά και Μαθηματικά, οι οποίοι κρίνονται ιδιαίτερα σημαντικοί. Αυτή την προκαταρκτική περίοδο των δύο εβδομάδων οι εκπαιδευτικοί, μπορούν, επίσης, να την αξιοποιήσουν για ενισχυτική διδασκαλία κατά την κρίση τους. Επιπρόσθετα, με νέα εγκύκλιο, πριν από την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς θα αποσταλούν περαιτέρω οδηγίες και εκπαιδευτικό υλικό για αξιοποίηση από τους εκπαιδευτικούς. Για άλλα γνωστικά αντικείμενα όπως είναι τα Αγγλικά, Αγωγή Υγείας, Γεωγραφία, Εικαστικές Τέχνες, Θρησκευτικά, Ιστορία, Μουσική, Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη, Σχεδιασμός και Τεχνολογία-Ψηφιακές Τεχνολογίες, Φυσικές Επιστήμες και Φυσική Αγωγή, η κάλυψη των μη διδακτέων θα γίνει μέσα από αναδιοργάνωση των διδακτέων του Αναλυτικού Προγράμματος, για τη σχολική χρονιά 2020 – 2021. Συγκεκριμένες οδηγίες θα δοθούν και πάλι σε εγκύκλιο, πριν από την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, οι οποίες θα στηρίζονται στη σπειροειδή δομή του Αναλυτικού Προγράμματος, στην οργάνωσή του σε επίπεδα, και όχι ανά σχολική χρονιά, και θα λαμβάνουν υπόψη τα κενά μέσα από την οργάνωση των διδακτέων ολόκληρης της σχολικής χρονιάς. Σημειώνεται ότι η διδασκαλία των πιο πάνω γνωστικών αντικειμένων θα αρχίσει από την πρώτη εβδομάδα φοίτησης των μαθητών.

Στην περίπτωση της Προδημοτικής Εκπαίδευσης θα επιδιωχθεί η ομαλή μετάβαση των παιδιών στην Α΄ τάξη του Δημοτικού Σχολείου, κατά τη νέα σχολική χρονιά. Όσον αφορά στη φετινή Στ ́ τάξη του Δημοτικού Σχολείου, θα προωθηθούν από τη Διεύθυνση Δημοτικής Εκπαίδευσης στη Διεύθυνση Μέσης Γενικής Εκπαίδευσης ορισμένοι δείκτες επιτυχίας και επάρκειας, για τους οποίους θα ήταν χρήσιμο να γίνει ενισχυτική διδασκαλία στην αρχή της σχολικής χρονιάς, αλλά και συνεργασία μεταξύ των δύο Διευθύνσεων για την ομαλότερη δυνατή μετάβαση των παιδιών στο Γυμνάσιο.

Ελένη Κωνσταντίνου

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy