Προσκλητήριο τουριστών με εκστρατεία σε όλα τα μέτωπα

Τα σχέδια της Εταιρείας Τουριστικής Ανάπτυξης Λάρνακας για το 2017

Του Τάσου Περδίου

Με επίκεντρο τη στατιστικά αποδεδειγμένη τάση τουριστών που επισκέπτονται τη Λάρνακα να επιστρέφουν για διακοπές στην πόλη του Ζήνωνα συνεχίζεται και ανεβάζει ρυθμούς η εκστρατεία προβολής της πόλης ενόψει της νέας χρονιάς. Η εκστρατεία υπό το σύνθημα “They Always Come Back”, το οποίο παραπέμπει στα φλαμίνγκο αλλά συμβολίζει τους επαναλαμβανόμενους τουρίστες, η οποία λανσαρίστηκε πέρσι, στέφθηκε με μεγάλη επιτυχία και η Εταιρεία Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής Λάρνακας επιχειρεί να κτίσει σε αυτή τη βάση. Στόχος είναι να σταλεί το μήνυμα στις μεγάλες αγορές τουριστών του εξωτερικού ότι η πρωτιά της Λάρνακας στους επαναλαμβανόμενους τουρίστες κρύβει την ελκυστικότητα και τη γοητεία της πόλης και της επαρχίας την οποία δεν μπορούν να χορτάσουν με μόνο ένα ταξίδι οι επισκέπτες.

Ολες οι δράσεις αφομοιώνουν συγκροτημένα και με ομοιόμορφο τρόπο τη φιλοσοφία της καμπάνιας, η οποία με κύριο σύμβολο τα φλαμίνγκο, τα οποία πάντα επιστρέφουν στη Λάρνακα, προβάλλει ότι το ίδιο κάνουν και οι ταξιδιώτες, “They Always Come Back”. Προβάλλεται δηλαδή μέσα από μια ευφάνταστη μέθοδο, το γεγονός ότι η Λάρνακα κατέχει το μεγαλύτερο μερίδιο επαναλαμβανόμενων τουριστών από όλες τις παραλιακές πόλεις σε ποσοστό που ανέρχεται στο 60%. “Μέσα από αυτή την προσέγγιση, η ΕΤΑΠ Λάρνακας φιλοδοξεί να εμπνεύσει τον δυνητικό τουρίστα και να του κινήσει το ενδιαφέρον να ζήσει τις εμπειρίες που προσφέρει ο προορισμός”, ανέφερε η λειτουργός της Εταιρείας Τουριστικής Ανάπτυξης, Νανά Ασμένη Παύλου.

Διαδίκτυο και φιλοξενία δημοσιογράφων και οργανωτών ταξιδίων

Λαμβάνοντας υπόψιν τις νέες τάσεις της αγοράς, η προβολή εστιάζεται κυρίως σε ενέργειες διαδικτυακού μάρκετινγκ, καθώς και σε προγράμματα φιλοξενίας ξένων δημοσιογράφων και οργανωτών ταξιδίων του εξωτερικού. Παράλληλα, η Λάρνακα θα εκπροσωπηθεί στις τρεις μεγαλύτερες διεθνείς τουριστικές εκθέσεις και σε συγκεκριμένα workshops. Συγκεκριμένα, λειτουργοί της Εταιρείας Τουριστικής Ανάπτυξης θα συμμετάσχουν στις τουριστικές εκθέσεις του Βερολίνου και της Μόσχας τον ερχόμενο Μάρτιο και στη μεγάλη έκθεση στο Λονδίνο τον Νοέμβριο του 2017. Εκτός από τις εκθέσεις όμως, έμφαση θα δοθεί και στα εργαστήρια (workshops) τα οποία λειτουργούν ad hoc και θα δηλώσει παρούσα η ΕΤΑΠ, καθώς στα εργαστήρια αυτά δίδεται η ευκαιρία προβολής συγκεκριμένων πτυχών της τουριστικής βιομηχανίας.

makenzi paralia larnaka

Αισιοδοξία από τον Απρίλιο και μετά

Στόχος της ΕΤΑΠ είναι να κτίσει στα εξαιρετικά αποτελέσματα του 2016 σε ό,τι αφορά τις τουριστικές αφίξεις. Την περσινή χρονιά σημειώθηκαν σημαντικές αυξήσεις στις αφίξεις καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους με μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση από την αγορά της Ρωσίας. Με βάση τα στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας, οι τρεις μεγαλύτερες τουριστικές αγορές για τη Λάρνακα είναι η αγγλική, η ρωσική και η ισραηλινή και ακολουθούν οι αγορές της Γερμανίας, του Λιβάνου, της Σουηδίας και της Ρουμανίας εξ ου και η τεράστια σημασία της συμμετοχής των παραγόντων της τουριστικής βιομηχανίας της Λάρνακας στις εκθέσεις του Λονδίνου, της Μόσχας και του Βερολίνου. Ενα στοιχείο το οποίο προσπαθεί να αξιοποιήσει η ΕΤΑΠ είναι η συντριπτική πρωτιά της Λάρνακας στο ποσοστό μεμονωμένων τουριστών (είναι οι τουρίστες που κλείνουν τις διακοπές τους από μόνοι τους) τους οποίους η Λάρνακα κερδίζει σε ποσοστό 75%. Η προτίμηση που δείχνει αυτή η κατηγορία τουριστών στη Λάρνακα οφείλεται κυρίως στην έλλειψη κλινών, κάτι που στρέφει τους οργανωτές ταξιδίων στις περιοχές με μεγάλο αριθμό κλινών, με τη Λάρνακα να έχει καθηλωθεί στο 7,5% των κλινών παγκύπρια.

Σε ό,τι αφορά τον χειμερινό τουρισμό, σύμφωνα με εκτιμήσεις των ξενοδόχων της Λάρνακας, η τρέχουσα χειμερινή περίοδος παρουσιάζεται σχετικά δύσκολη, με τις πληρότητες να κυμαίνονται στα ίδια με τα περσινά επίπεδα και σε ορισμένες περιπτώσεις μειωμένες. Η Εταιρεία Τουριστικής Ανάπτυξης όμως συνεχίζει τις προσπάθειες αναβάθμισης του χειμερινού προϊόντος με βασικό εργαλείο το πρόγραμμα δωρεάν δραστηριοτήτων για τους τουρίστες που διαμένουν σε ξενοδοχεία της Λάρνακας από τον Νοέμβριο μέχρι τον Απρίλιο. Η δράση αυτή, που θα πραγματοποιηθεί για έκτη συνεχή χρονιά, αποσκοπεί στον εμπλουτισμό των δραστηριοτήτων του χειμερινού τουριστικού προϊόντος της Λάρνακας και τη γνωριμία του τουρίστα με τα σημεία ενδιαφέροντος και την τοπική παράδοση. Παράλληλα, ως μέτρο ενίσχυσης του αθλητικού τουρισμού, κυρίως κατά τους μήνες χαμηλής αιχμής, θα στηριχθούν διάφορες θεσμοθετημένες διεθνείς ή ευρωπαϊκές αθλητικές διοργανώσεις που λαμβάνουν χώρα στην περιφέρεια Λάρνακας.

Ερχονται νέα ξενοδοχεία

Η έλλειψη κλινών είναι το διαχρονικό και σοβαρότερο πρόβλημα για την τουριστική βιομηχανία της Λάρνακας, αλλά το πρόβλημα αναμένεται να απαμβλυνθεί σε κάποιο βαθμό τη διετία 2017-2018 με την προσθήκη επτά νέων ξενοδοχειακών μονάδων στο ρόστερ. Τον Ιούλιο του 2017 θα ολοκληρωθεί η ανακαίνιση του παραλιακού ξενοδοχείου Λένιος στο δρόμο Λάρνακας – Δεκέλειας, ενώ πριν το τέλος του 2017 υπολογίζεται ότι θα τελειώσει και το ξενοδοχείο Radisson Blu στην περιοχή του λιμανιού. Υπάρχουν επίσης τρία καινούργια μικρά ξενοδοχεία στην πόλη τα οποία θα λειτουργήσουν το 2017, ενώ ακολουθούν άλλες δύο ξενοδοχειακές μονάδες οι οποίες θα ανεγερθούν στο κέντρο της πόλης.

DROMOS LARNAKAS - DEKELEIAS

Αισθητική βελτίωση του δομημένου περιβάλλοντος

Με αυτά τα δεδομένα είναι η πρώτη φορά που η επαρχία της Λάρνακας βγαίνει στις αγορές τουρισμού με τόσο οργανωμένο και συντονισμένο τρόπο. Τα πράγματα θα ήταν ακόμα πιο εύκολα όμως αν δεν υπήρχαν τα διαχρονικά προβλήματα, τα οποία αμαυρώνουν το δομημένο περιβάλλον. Η κα Παύλου ανέφερε ότι η επιδίωξη της Εταιρείας για βελτίωση της εικόνας της Λάρνακας είναι σταθερή και προς αυτή την κατεύθυνση έχει ετοιμαστεί σχετικό πλάνο για επίλυση των διαφόρων προβλημάτων που αμαυρώνουν την αισθητική του δομημένου περιβάλλοντος στις τουριστικές περιοχές. Η ίδια η Εταιρεία προωθεί συγκεκριμένες πρωτοβουλίες, μια από τις οποίες θα εξαγγελθεί σύντομα και αφορά την καταπολέμηση της ταμπελορύπανσης. Ταυτόχρονα όμως, κάλεσε και τις νεοεκλεγείσες Τοπικές Αρχές να αναλάβουν τις ευθύνες τους με τις παρεμβάσεις που τους αναλογούν.

Τα βασικά καθήκοντα που έχουν επισημανθεί στα δημοτικά και κοινοτικά συμβούλια ώστε να αναβαθμιστούν αισθητικά οι περιοχές είναι τα εξής:

Καλαισθησία
Διατήρηση άρτιας εικόνας της πόλης, των τουριστικών περιοχών και των χωριών. Καθαριότητα, ευπρεπισμός και τακτικές ενέργειες τοπιοτέχνησης και αισθητικής αναβάθμισης με έμφαση σε περιοχές όπου διακινούνται τουρίστες. Αυτό έπρεπε να είναι αυτονόητο, αλλά δυστυχώς το πρόβλημα είναι διάχυτο σε όλη την περιφέρεια.

Εργα
Δημιουργία έργων αναβάθμισης των περιοχών όπως πλατείες, πλακοστρώσεις και παραλιακοί πεζόδρομοι. Συγκεκριμένα για τη Λάρνακα προτείνεται η δημιουργία τριών νέων πλατειών (Βασιλέως Παύλου, Ζουχούρι, Κεπίρ Τζαμί) και επέκταση των πλακοστρώσεων σε συγκεκριμένα σημεία της πόλης (Αγ. Λαζάρου, Κλεάνθη Καλογερά, περιοχή κεραμιστών στις παρόδους της Πιαλέ Πασιά). Οι παραθαλάσσιες περιοχές θα πρέπει να επικεντρωθούν στην υλοποίηση των προγραμματιζόμενων έργων, για παράδειγμα συνέχιση του παραλιακού πεζόδρομου/ποδηλατόδρομου στη Βορόκληνη και στα Περβόλια και δημιουργία του εν λόγω έργου στην Πύλα. Στα χωριά σημαντική είναι η δημιουργία εξωραϊστικών έργων που να συνάδουν με την αρχιτεκτονική της περιοχής, όπως πλατείες και διορθώσεις των όψεων των κτιρίων.

Ταμπελορύπανση
Καταπολέμηση του χρόνιου προβλήματος της ταμπελορύπανσης. Η μη λήψη επαρκών μέτρων από τις Τοπικές Αρχές δημιουργεί ένα άνευ προηγουμένου πρόβλημα οπτικής ρύπανσης. Εισηγούμαστε τη θέσπιση σχετικών κανονισμών και εφαρμογή συγκεκριμένου τύπου πινακίδας σε περιοχές ειδικού χαρακτήρα και όχι μόνο.

Πράσινο
Εμπλουτισμός πρασίνου. Είναι υποχρέωση όλων των Τοπικών Αρχών να διενεργούν κάθε χρόνο ενέργειες φύτευσης, ως μέτρο βελτίωσης του περιβάλλοντος χώρου και κάλυψης του μπετόν που μας κατακλύζει. Αμεση προτεραιότητα είναι η φύτευση του δρόμου Λάρνακας-Δεκέλειας πέριξ του δρόμου και στις νησίδες, καθώς και η φύτευση κατάλληλων ειδών στις παραλίες ώστε να αποκτήσουν συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι άλλων επαρχιών.

Παραλίες
Οι παραλίες να είναι σε άρτια κατάσταση κυρίως όσον αφορά την καθαριότητα. Λυπούμαστε να αναφέρουμε ότι σ’ αυτό τον τομέα υστερούν όλες οι παραλίες της Λάρνακας, γιατί καμία Τοπική Αρχή δεν διαθέτει εξειδικευμένο μηχάνημα κοσκινίσματος της άμμου.

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy