Πρόστιμο επέβαλε η Κομισιόν στην Sanrio για γεωγραφικούς περιορισμούς στις πωλήσεις προϊόντων Hello Kitty

Πρόστιμο ύψους 6,2 εκατομμυρίων ευρώ για την απαγόρευση στους εμπόρους να πωλούν εμπορεύματα με άδεια εκμετάλλευσης σε άλλες χώρες εντός του ΕΟΧ, επέβαλε σήμερα η Κομισιόν στην εταιρεία Sanrio, η οποία διαχειρίζεται τα προϊόντα “Hello Kitty”. Η Κομισιόν κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι παράνομες πρακτικές του Sanrio, οι οποίες ίσχυαν για περίπου 11 έτη (από την 1η Ιανουαρίου 2008 έως τις 21 Δεκεμβρίου 2018), κατακερμάτισαν την ενιαία αγορά και εμπόδισαν τους δικαιούχους στην Ευρώπη να πωλούν προϊόντα διασυνοριακά, τελικά εις βάρος των Ευρωπαίων Καταναλωτών.

Συγκεκριμένα μετά από έρευνα η Κομισιόν διαπίστωσε ότι οι μη αποκλειστικές συμφωνίες παραχώρησης αδειών εκμετάλλευσης της Sanrio παραβιάζουν τους κανόνες ανταγωνισμού της ΕΕ με δύο τρόπους:

– Η Sanrio επέβαλε σειρά άμεσων μέτρων που περιορίζουν τις πωλήσεις εκτός συγκεκριμένης περιοχής από τους κατόχους της αδείας πωλήσεων των προϊόντων της, όπως ρήτρες που απαγορεύουν ρητά αυτές τις πωλήσεις, υποχρεώσεις για παραπομπή παραγγελιών για πωλήσεις εκτός της περιοχής ευθύνης των εμπόρων στην ίδια τη Sanrio και περιορισμούς στις γλώσσες που χρησιμοποιούνται για τα εμπορεύματα.

– Η Sanrio εφάρμοσε επίσης σειρά μέτρων ως έμμεσο μέσο για την ενθάρρυνση της συμμόρφωσης με τους περιορισμούς.. Τα μέτρα αυτά περιλάμβαναν τη διενέργεια ελέγχων και τη μη ανανέωση των συμβάσεων, εάν οι δικαιοδόχοι δεν τήρουσαν τους περιορισμούς.

Τα συγκεκριμένα προϊόντα με άδεια χρήσης είναι εξαιρετικά ποικίλα (π.χ. κούπες, τσάντες, σεντόνια, χαρτικά, παιχνίδια), αλλά όλα φέρουν ένα ή περισσότερα λογότυπα ή εικόνες που προστατεύονται από δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας, όπως εμπορικά σήματα ή πνευματικά δικαιώματα. Μέσω μιας άδειας εκμετάλλευσης, ένα μέρος (δικαιοπάροχος) επιτρέπει σε ένα άλλο μέρος (κάτοχο αδείας) να χρησιμοποιεί ένα ή περισσότερα από τα “σήματα” του σε ένα συγκεκριμένο προϊόν. Οι κεντρικές εταιρείες συνήθως χορηγούν μη αποκλειστικές άδειες για να αυξήσουν τον αριθμό των προϊόντων εμπορίας στην αγορά και την εδαφική τους κάλυψη.

Η Sanrio Company, Ltd. είναι μια ιαπωνική τέτοια εταιρεία που σχεδιάζει, εξουσιοδοτεί, παράγει και πωλεί προϊόντα με τα σήματα και σχέδια “Hello Kitty`”.

Τον Ιούνιο του 2017 η Κομισιόν ξεκίνησε έρευνα σχετικά με τις αντιμονοπωλιακές πρακτικές όσον αφορά ορισμένες πρακτικές αδειοδότησης και διανομής της Sanrio για να εκτιμήσει κατά πόσον εμπόδισε παράνομα τους εμπόρους να πωλούν διαβαθμισμένα και διαδικτυακά αδειοδοτημένα προϊόντα εντός της ενιαίας αγοράς της ΕΕ.

Η επίτροπος Margrethe Vestager, υπεύθυνη για την πολιτική ανταγωνισμού, δήλωσε: “η σημερινή απόφαση επιβεβαιώνει ότι οι έμποροι που πωλούν αδειοδοτημένα προϊόντα δεν μπορούν να εμποδίζονται να πωλούν προϊόντα σε διαφορετική χώρα, κάτι που θα οδηγούσε σε λιγότερες επιλογές και δυνητικά υψηλότερες τιμές για τους καταναλωτές – κατά παράβαση των αντιμονοπωλιακών αρχών της ΕΕ ”

“Οι καταναλωτές, είτε αγοράζουν μια κούπα `Hello Kitty` είτε ένα παιχνίδι `Chococat`, μπορούν τώρα να επωφεληθούν πλήρως από ένα από τα βασικά οφέλη της Ενιαίας Αγοράς: την ικανότητα να ψωνίζουν σε όλη την Ευρώπη για τις καλύτερες προσφορές”, αναφέρει.

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy