Φωτογραφία: Φίλιππος Χρίστου

Αρχίζει από σήμερα η σχολική χρονιά και για τους μαθητές των Δημοτικών, Προδημοτικών και των Ειδικών Σχολείων. Σύμφωνα με το Υπουργείο Παιδείας, κατά τη νέα σχολική χρονιά θα λειτουργήσουν 331 δημοτικά σχολεία, όσα λειτουργούσαν και κατά την περσινή σχολική χρονιά 2018- 2019, στα οποία θα φοιτήσουν 52.479 μαθητές/μαθήτριες, 731 περισσότεροι/ες σε σχέση με τους μαθητές του 2018-2019. Επίσης, θα λειτουργήσουν 2.749 τμήματα, 14 περισσότερα σε σχέση με τα τμήματα που λειτούργησαν το 2018-2019.

Επιπλέον, οι ανάγκες σε διδακτικό προσωπικό υπολογίζεται να ανέλθουν σε 4.494 δάσκαλους (4.258 μόνιμοι και 236 έκτακτοι) Δημοτικής Εκπαίδευσης, εκ των οποίων 3 θα εργαστούν στο δημοτικό σχολείο Ριζοκαρπάσου. Σε ό,τι αφορά τα δημόσια νηπιαγωγεία, θα λειτουργήσουν 273, στα οποία θα φοιτήσουν 11.630 μαθητές/μαθήτριες σε σχέση με 11.892 που φοίτησαν την προηγούμενη σχολική χρονιά.

Σε σχέση με την Ειδική Εκπαίδευση, το Υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε ότι τη νέα σχολική χρονιά θα λειτουργήσουν εννέα Ειδικά Σχολεία και εκατό δεκατρείς Ειδικές Μονάδες στα δημοτικά σχολεία και στα δημόσια νηπιαγωγεία. Το διδακτικό προσωπικό Ειδικής Εκπαίδευσης αναμένεται να ανέλθει στους/ στις εννιακόσιους/εννιακόσιες τρεις εκπαιδευτικούς (522 μόνιμοι και 381 έκτακτοι).

Θέμα στελέχωσης των σχολείων θέτει η Προοδευτική

Η Προοδευτική Κίνηση Δασκάλων και Νηπιαγωγών καλεί το Διοικητικό Συμβούλιο της ΠΟΕΔ να εξετάσει άμεσα το θέμα της στελέχωσης και να προχωρήσει στη λήψη άμεσων και δυναμικών μέτρων, ασκώντας τη μέγιστη πίεση στο Υπουργείο Παιδείας για επαναφορά όλων των ωρών, που, όπως αναφέρει, «η κυβέρνηση με ύπουλο και δόλιο τρόπο έχει αποκόψει από τους μαθητές». Σε χθεσινή ανακοίνωσή της, με αφορμή την στελέχωση δημοτικών και νηπιαγωγείων για τη σχολική χρονιά, η Προοδευτική Κίνηση Δασκάλων και Νηπιαγωγών αναφέρει πως δεν ανέχεται πλέον «να θυσιάζουν τα παιδιά στο βωμό πολιτικών λιτότητας και υποβάθμισης της δωρεάν δημόσιας παιδείας».

Όπως αναφέρει, «για ακόμη μια σχολική χρονιά δεν μπορούμε να αφήσουμε απαρατήρητο το γεγονός ότι το Υπουργείο Παιδείας απέτυχε παταγωδώς να στελεχώσει έγκαιρα και ορθά τα σχολεία μας πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς, παρά το γεγονός ότι υπάρχει η νομοθεσία του 2017, η οποία αναγκάζει το Υπουργείο μέχρι και τις 25 Ιουλίου να ολοκληρώσει τη στελέχωση». Σημειώνει ότι «οι αποσπάσεις εκπαιδευτικών έπρεπε να είχαν ανακοινωθεί τον Μάρτιο και αντί αυτού ανακοινώθηκαν στις 30 του Αυγούστου, με αποτέλεσμα όλης αυτής της αδυναμίας και ανικανότητας προγραμματισμού και της μη εφαρμογής της ισχύουσας νομοθεσίας, την απαράδεκτη ταλαιπωρία εκατοντάδων εκπαιδευτικών, οι οποίοι δεν γνώριζαν και δε γνωρίζουν σε ποιο σχολείο θα εργαστούν». Επιπλέον, η Προοδευτική Κίνηση Δασκάλων και Νηπιαγωγών καταγγέλλει δημόσια την αφαίρεση 500 ωρών αλφαβητισμού από τις σχολικές μονάδες, ώρες οι οποίες ανήκαν σε παιδιά που είχαν ανάγκη στήριξης μετά από τα τεστ αλφαβητισμού.

Καταγγελίες και από ΑΚίδα

Στη δημόσια κατάθεση ερωτημάτων που αφορούν στην υποστελέχωση των δημόσιων σχολείων, στην πολιτική στήριξης για την εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας σε αλλόγλωσσους μαθητές και πρόληψης και αντιμετώπισης του αναλφαβητισμού, καθώς επίσης στο ωρολόγιο πρόγραμμα, προχώρησε Ανεξάρτητη Κίνηση Δασκάλων και Νηπιαγωγών ΑΚίΔΑ. Σε ανακοίνωσή της, η Ανεξάρτητη Κίνηση Δασκάλων και Νηπιαγωγών ΑΚίΔΑ διερωτάται γιατί νιώθει τόση άνεση η επίσημη πλευρά (Υπουργείο Παιδείας, Επιτροπή Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας, Υπουργείο Οικονομικών, Κυβέρνηση) να ταλαιπωρούν εκπαιδευτικούς και σχολεία και γιατί νιώθουν τόσο άνετα να μην εφαρμόζουν τη νομοθεσία», σημειώνοντας ότι «αφήνουν τα σχολεία υποστελεχωμένα και δεν δίνουν αυτά που οι μαθητές δικαιούνται να απολαμβάνουν στο σύνολό τους». Επίσης, διερωτάται μήπως το Υπουργείο Παιδείας θα πρέπει επιτέλους να δώσει ξεκάθαρα στην κυπριακή κοινωνία εξηγήσεις για την πολιτική στήριξης για την εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας σε αλλόγλωσσους μαθητές και πρόληψης κι αντιμετώπισης του αναλφαβητισμού, συμπληρώνοντας ότι «είναι καιρός να δοθούν εξηγήσεις για τα σκαμπανεβάσματα στην παραχώρηση ή μη διδακτικού χρόνου». Ένα άλλο ερώτημα που παρατίθεται από την ΑΚΙΔΑ είναι «γιατί οι Οργανωμένοι Γονείς τηρούν σιγή ιχθύος» και «αν θα τολμήσουν, άραγε, τα μέλη τους να απαιτήσουν Ωρολόγιο Πρόγραμμα από τα σχολεία αύριο». Η ΑΚίδα καλεί την Κοινοβουλευτική Επιτροπή Παιδείας να ασκήσει το ρόλο που της αναλογεί και να ζητήσει να δοθούν εξηγήσεις για τα πιο πάνω και όχι μόνο, σημειώνοντας ότι «δεν της επιτρέπεται κανένα περιθώριο συμπεριφοράς αποστασιοποίησης από τα πράγματα, παρόμοιας με την περσινή».