Ӵ飬鼴�᰼ ៨ﵳᠴﵠ17ﵠ˵꥟ﵠh签�筠ԥ�砹 ӥ𴥬ⱟﵠ2015. ϩ 󷯫骝򠬯휤岠崯鬜毭�㩡 �ݭᱮ破粠흡򠳷﫩Ʝ �露 �С񡳪嵞 11/9. (EUROKINISSI/ӔŋɏӠ̉Ӊ́ө

“Είμαστε ξεκάθαρα υπερ της μείωσης της ύλης, η οποία είναι επιτακτική καθώς την ζητούν και οι καθηγητές μας και αναρωτιόμαστε γιατί παρόλες τις διακηρύξεις τους οι κυβερνώντες δεν προχώρησαν στη μείωση της ύλης. Επιπλέον επιζητούμε μείωση των διαγωνισμάτων και την κατάργηση των απροόπτων. Επιπρόσθετα πάγια θέση μας είναι ότι οι μαθητές πρέπει να αξιολογούνται μέσα από ομαδικές εργασίες και projects που θα αναπτύσσουν τη συλλογικότητα και την κριτική σκέψη”, αναφέρει μεταξύ άλλων σε δημοσιογραφική διάσκεψη η ΠΣΕΜ.

Αυτούσια η δήλωση

Μετά από μια σειρά συναντήσεων με τους αρμόδιους φορείς της παιδείας και της εκπαίδευσης, πραγματοποιούμε την σημερινή διάσκεψη τύπου για να ενημερώσουμε για τις θέσεις μας αναφορικά με τις αλλαγές στην εκπαίδευση οι οποίες θα ξεκινήσουν με τη νέα σχολική χρονιά. Επίσης θέλουμε να επαναλάβουμε πως αναμένουμε την πρόσκληση του Υπουργείου Παιδείας για την παρουσίαση του σχεδίου αξιολόγησης του μαθητή.

Καταρχάς σημειώνουμε ότι και στην Επιτροπή αξιολόγησης του μαθητή αλλά και όπου αλλού καλεστήκαμε εκφράσαμε τις απόψεις μας για τα ζητήματα της αξιολόγησης. Είμαστε ξεκάθαρα υπερ της μείωσης της ύλης, η οποία είναι επιτακτική καθώς την ζητούν και οι καθηγητές μας και αναρωτιόμαστε γιατί παρόλες τις διακηρύξεις τους οι κυβερνώντες δεν προχώρησαν στη μείωση της ύλης. Επιπλέον επιζητούμε μείωση των διαγωνισμάτων και την κατάργηση των απροόπτων. Επιπρόσθετα πάγια θέση μας είναι ότι οι μαθητές πρέπει να αξιολογούνται μέσα από ομαδικές εργασίες και projects που θα αναπτύσσουν τη συλλογικότητα και την κριτική σκέψη.

Θέλουμε να καταστήσουμε σαφές ότι θέλουμε να αλλάξει η φιλοσοφία του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Παρόλα αυτά δεν πρόκειται σε καμία περίπτωση ως μαθητικό κίνημα να δεχτούμε την εφαρμογή των εξετάσεων ανά τετράμηνο, που αποτελεί ξεκάθαρα ένα πισωγύρισμα για την παιδεία στον τόπο μας. Πρόκειται για ένα μέτρο ξεκάθαρα αντιπαιδαγωγικό το οποίο όχι μόνο δεν θα συμβάλει στην ενίσχυση της ουσιαστικής και ολόπλευρης μόρφωσης αλλά αντιθέτως θα ενισχύσει την βαθμοθηρία, τον ατομικισμό και κατά συνέπεια την παραπαιδεία. Το μέτρο αυτό θα μετατρέψει τα σχολεία μας σε εξεταστικά κέντρα, όπου οι μαθητές δεν θα ενδιαφέρονται για την πραγματική μόρφωση, την καλλιέργεια του πνεύματος και ανάπτυξης της κριτικής σκέψης αλλά θα τρέχουν μαζί με τους καθηγητές να προλάβουν την ύλη. Θέλουμε σχολεία από τα οποία θα αποφοιτούν ώριμοι και ολοκληρωμένοι πολίτες με κριτική σκέψη και όχι παπαγάλους. Δεν θα επιτρέψουμε σε καμία περίπτωση να μετατραπούν οι μαθητές σε ρομπότ της στείρας απομνημόνευσης και των εξετάσεων.

Παράλληλα με όλα αυτά ερχόμαστε να θέσουμε τα εξής ερωτήματα. Πως γίνεται το Υπουργείο να εμμένει στην εφαρμογή των εξετάσεων ανά τετράμηνο την ίδια στιγμή που οι βασικοί φορείς της εκπαίδευση, καθηγητές και μαθητές είναι αντίθετοι και έντονα προβληματισμένοι όσον αφορά την εφαρμογή του μέτρου αυτού. Πως θα συμβάλουν οι εξετάσεις ανά τετράμηνο στην μείωση της παραπαιδείας, από την στιγμή που όλοι γνωρίζουμε πολύ καλά πως οι μαθητές θα στραφούν ακόμη περισσότερο στα ιδιωτικά φροντιστήρια. Πρέπει επιτέλους οι κυβερνώντες να συνειδητοποιήσουν ότι επιβάλλεται να δοθεί έμφαση στην διάπλαση χαρακτήρα και στην ουσιαστική αγωγή του μαθητή και όχι στις εξετάσεις. Ο μαθητής πρέπει να έχει ελεύθερο χρόνο για να ασχολείται με τα ενδιαφέροντα του και να αναπτύσσει δεξιότητες και όχι να βρίσκεται σε μία συνεχή διαδικασία άγχους, κάλυψης ύλης και εξετάσεων.

Έχουμε πολλές φορές τα τελευταία δύο χρόνια εκφράσει τις διαφωνίες μας με τις εξετάσεις ανά τετράμηνο με ανακοινώσεις, ψηφίσματα, αποχές από τα μαθήματα, δημοψήφισμα, συλλογές υπογραφών, κινητοποιήσεις. Το ίδιο έπραξαν και οι καθηγητές μας με το δημοψήφισμα του περασμένου Φεβρουαρίου. Τονίζουμε ότι αν το σχέδιο αξιολόγησης του μαθητή που θα μας παρουσιάσουν εμπεριέχει και πάλι το αντιπαιδαγωγικό μέτρο των εξετάσεων ανά τετράμηνο, θα επαναλάβουμε ακόμα πιο έντονα την άποψη μας. Αν επιμένουν με την εφαρμογή του μέτρου και δεν το ανακαλέσουν μέχρι τις διακοπές των Χριστουγέννων, τότε θα είμαστε αναγκασμένοι να πάρουμε δυναμικά μέτρα με την επανέναρξη των μαθημάτων το Γενάρη.

Σε αυτό το σημείο να προσθέσουμε ότι μέσα από δημοκρατικές διαδικασίες οι μαθητές αποφασίζουν για όλα όσα τους αφορούν. Αυτό το διάστημα πραγματοποιούνται οι συνελεύσεις σχολείων και οι Συνδιασκέψεις των Επαρχιακών Συντονιστικών Επιτροπών Μαθητών. Η ΕΣΕΜ Αμμοχώστου ήδη εξουσιοδοτεί τη ΠΣΕΜ να λάβει δυναμικά μέτρα σε περίπτωση που το Υπουργείο Παιδείας επιμένει στην εφαρμογή των εξετάσεων. Καλούμε και τις υπόλοιπες ΕΣΕΜ να υπερψηφίσουν αγωνιστικές προτάσεις ενάντια στις εξετάσεις ανά τετράμηνο. Καλούμε όλους τους συμμαθητές μας να σταθούν μαζί μας, δίπλα μας και να δώσουν έμπρακτα την υποστήριξη τους στην ΠΣΕΜ ώστε να αγωνιστούμε όλοι μαζί για την δημιουργία του σχολείου που μας αρμόζει Καλούμε επίσης γονείς και εκπαιδευτικούς να στηρίξουν τον αγώνα των μαθητών για ένα ανθρωποκεντρικό και δημοκρατικό σχολείο.