Ψηφιακό μάρκετινγκ στον τουρισμό

Του Παντελή Ιωαννίδη*

Στις 27 Σεπτεμβρίου κάθε χρόνο εορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού. Ένα ξεχωριστό, διαφορετικό θέμα δίδεται από έτος σε έτος για τους εορτασμούς της συγκεκριμένης ημέρας. Για φέτος, το εν λόγω θέμα ήταν “Tourism and the Digital Transformation”, δηλαδή «Τουρισμός και ψηφιακή μεταμόρφωση/μετασχηματισμός».

Τα τελευταία χρόνια γίνονται τεράστια βήματα σε σχέση με την αξιοποίηση της ψηφιακής τεχνολογίας στον τουρισμό, σε διάφορα επίπεδα, επαναπροσδιορίζοντας τον τομέα και επανακαθορίζοντας το μοντέλο λειτουργίας του. Χώρες όπως η Αυστραλία, η Σουηδία, η Αυστρία, το Ηνωμένο Βασίλειο κ.λπ. είναι πρωτοπόρες στην αξιοποίηση της ψηφιακής τεχνολογίας, διαθέτοντας εξελιγμένες εφαρμογές που απλοποιούν τις επιχειρησιακές διαδικασίες και στηρίζουν το τουριστικό κοινό και τη βιομηχανία.

Η επανάσταση της ψηφιακής τεχνολογίας στις αερομεταφορές, στις κρατήσεις διακοπών, στην πλοήγηση, στις διακινήσεις, στις έρευνες διαδικτυακής άντλησης πληροφοριών προορισμού έχει ανατρέψει τα παραδοσιακά μοντέλα λειτουργίας των τουριστικών επιχειρήσεων και συμπεριφοράς καταναλωτών, δημιουργώντας ένα εντελώς καινούργιο και συνεχώς μεταβαλλόμενο ανταγωνιστικό περιβάλλον, μέσα στο οποίο η τουριστική Κύπρος καλείται όχι μόνο να λειτουργήσει, αλλά και να εδραιωθεί.

Ο Κυπριακός Οργανισμός Τουρισμού (ΚΟΤ) είναι έτοιμος να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις της νέας ψηφιακής εποχής, σε ένα περιβάλλον συνεργατικής οικονομίας και διαδικτυακών πλατφορμών διαμοιρασμού και διάχυσης πληροφόρησης.
Kατά τη διάρκεια των τελευταίων χρόνων, ο ΚΟΤ εφαρμόζει σύγχρονες μεθόδους ψηφιακού μάρκετινγκ, με στόχο την ενδυνάμωση των διόδων επικοινωνίας με το τουριστικό κοινό και την ευρύτερη βιομηχανία. Συγκεκριμένα, ο Οργανισμός αξιοποιεί εναλλακτικά ψηφιακά κανάλια επικοινωνίας για την επίτευξη στοχευμένων ενεργειών μάρκετινγκ, προβολής και διαφήμισης σε μια πληθώρα αγορών με εξαιρετικά αποτελέσματα και σχέση κόστους/απόδοσης.

Η αξιοποίηση των καναλιών αυτών διασφαλίζει ισορροπημένη κάλυψη του στοχευόμενου κοινού, εντός των γεωγραφικών περιοχών όπου ο Οργανισμός ιεραρχεί να προβάλλει το τουριστικό μας προϊόν. Μέσω του προσεκτικού σχεδιασμού των ενεργειών αυτών, ο Οργανισμός έχει καταφέρει να ενδυναμώσει τη διείσδυση της Κύπρου στις διεθνείς αγορές και σαν αποτέλεσμα να μεγιστοποιήσει τα δυνητικά, θετικά αποτελέσματα για τη χώρα μας. Τα εξαιρετικά αποτελέσματα και αποδόσεις των τελευταίων χρόνων αποτελούν περίτρανη απόδειξη για του λόγου το αληθές.

Η ενεργή συμμετοχή του Οργανισμού σε ανοικτό διάλογο με όλους που ενδιαφέρονται για την τουριστική Κύπρο, έχει επιφέρει αύξηση στο ενδιαφέρον από το τουριστικό κοινό διαμορφώνοντας και αναδεικνύοντας μια ενιαία ταυτότητα για τον τουριστικό προορισμό Κύπρος. Η εξέλιξη του Οργανισμού μέσα από την περαιτέρω αξιοποίηση ψηφιακών καναλιών επικοινωνίας θα εδραιώσει την παρουσία της Κύπρου στο διεθνές ανταγωνιστικό περιβάλλον, επιτρέποντας στη χώρα μας να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά τις νέες απαιτήσεις και προκλήσεις των εποχών.

Ο συγκερασμός των ενεργειών ψηφιακού μάρκετινγκ αποτελεί το έναυσμα για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του Οργανισμού, για να εξυπηρετεί τις ανάγκες ολόκληρης της τουριστικής βιομηχανίας του τόπου, για αποτελεσματική πρόσβαση στις στοχευόμενες αγορές. Κλειδί στην επέκταση των ορίων δραστηριοποίησης του Οργανισμού, ως κέντρο υποστήριξης επιχειρησιακών εφαρμογών της τουριστικής βιομηχανίας, αποτελεί η στήριξη όλων των εμπλεκόμενων φορέων του τουρισμού. Η συνεισφορά όλων προς επίτευξη των στόχων του Οργανισμού θα επιτρέψει την επίτευξη συνεργιών που θα έχουν σαν αποτέλεσμα την ενδυνάμωση της εικόνας της Κύπρου ως τουριστικού προορισμού σε παγκόσμιο επίπεδο.

*Λειτουργός ΚΟΤ

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy