Ο διάλογος και η συνεργασία είναι η μόνη οδός για να εξευρεθεί ο τρόπος για την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση , ανέφερε το πρωί ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Νίκος Αναστασιάδης, διαμηνύοντας πως η Παιδεία και οι μαθητές πρέπει να τεθούν πάνω από τις όποιες σκοπιμότητες.

Σε χαιρετισμό του, στην τελετή εγκαινίων του Δημοτικού Σχολείου Μέσα Γειτονιάς ΚΘ΄ – Γ.Ν. Καλογερόπουλου, ο Πρόεδρος Αναστασιάδης ανέφερε ότι “δεν μπορεί να νοείται σύγχρονο κράτος χωρίς παροχή υψηλού επιπέδου παιδεία και ανάλογου επιπέδου υλικοτεχνική υποδομή για να τη στηρίζει”, υπενθυμίζοντας παράλληλα ότι “παρά το γεγονός πως ως κράτος και κοινωνία αφιερώνουμε ένα σημαντικό μέρος του προϋπολογισμού μας για την παιδεία, το μεγαλύτερο ποσοστιαία από όλα τα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, δυστυχώς τα μαθησιακά αποτελέσματα δεν είναι αυτά που προσδοκούμε”.

Αναλύοντας τις επιδιώξεις και τους στόχους που τέθηκαν από το κράτος για συνολικό εκσυγχρονισμό της εκπαιδευτικής πολιτικής και των δομών του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας τόνισε πως ο διάλογος είναι η μόνη οδός για να εξευρεθεί ο τρόπος, “θέτοντας πάνω από τις όποιες συνδικαλιστικές ή και όποιες άλλες πολιτικές, την Παιδεία, το παιδί, τη μόρφωση”.

” Άλλο είναι η συνδικαλιστική διεκδίκηση δικαιωμάτων, που είναι απόλυτα κατανοητή, και άλλο είναι, χάριν των διαφωνιών μας, να συνεχίζουμε να ακολουθούμε μια εκπαιδευτική πολιτική που τα μαθησιακά της αποτελέσματα δεν τιμούν κανένα” είπε και πρόσθεσε “ουδέποτε ισχυριστήκαμε ότι ευθύνονται οι εκπαιδευτικοί για τα μαθησιακά αποτελέσματα, ευθύνεται το σύστημα”.

“Δεν μπορεί χάριν συνδικαλιστικών σκοπιμοτήτων ή άλλων πολιτικών να εμμένουμε σε απηρχαιωμένες αντιλήψεις δογματικά, αποτρέποντας έτσι τη βελτίωση αυτού που όλοι θέλουμε”, συνέχισε ο ΠτΔ και απαντώντας στο ερώτημα ποιος φταίει που υπάρχει προτίμηση σε ιδιωτικά παρά δημόσια σχολεία, απάντησε “όλοι μας, όλο το σύστημα”.

Γι αυτό, πρόσθεσε “πρέπει επιτέλους να κατανοήσουμε ότι αν θέλουμε την αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου θα πρέπει να συνεργαστούμε, θα πρέπει να δούμε ποιες είναι οι παθογένειες που μέχρι σήμερα οδήγησαν σε αποτυχία” και συμπλήρωσε “να βάλουμε τον δάκτυλο επί των τύπων των ήλων, έφτασε η ώρα της αξιολόγησης και του εκπαιδευτικού και του μαθητή και γενικότερα”.

Την ίδια ώρα, ο Πρόεδρος Αναστασιάδης έθεσε ερωτήματα που πρέπει να τεθούν σε ένα διάλογο, αν δηλαδή ακολουθούμε σύγχρονες μεθόδους και αν θα έπρεπε να πάρουμε παραδείγματα από άλλες χώρες “που είναι αρκούντως προηγμένες, με λιγότερο προϋπολογισμό, αλλά καλύτερα μαθησιακά αποτελέσματα από εμάς”.

” Όλα τούτα είναι που πρέπει πραγματικά, μέσα από έναν ειλικρινή διάλογο, να διακρίνει συνδικαλιστικές οργανώσεις και Υπουργείο”, είπε και εξέφρασε την πολιτική βούληση “μέσα από τον διάλογο να πετύχουμε αυτές τις μεταρρυθμίσεις, να γίνει κατορθωτό να προσφέρουμε στα παιδιά μας, στην κοινωνία, στους γονιούς, αυτό που τους οφείλουμε ως Πολιτεία”.

Αναφερόμενος στο περιστατικό που καταγράφηκε πρόσφατα στη Λεμεσό, με τη χειροδικία καθηγητή σε μαθήτρια, ο Πρόεδρος Αναστασιάδης είπε πως, αν και δεν θα δώσει έκταση στο θέμα “εκείνο που θέλω να πω είναι ότι χρειάζεται μια πιο στενή συνεργασία και συνεννόηση, μια μεγαλύτερη κατανόηση, αλλά και μια μεγαλύτερη εποπτεία των παιδιών και από πλευράς οικογένειας”.

“Δεν αποδίδω ευθύνες, απλώς αναφέρομαι στους παράγοντες που συντελούν στο να παρατηρούνται κάποια στοιχεία που όλους μας λυπούν”, συμπλήρωσε.

Ιδιαίτερη έμφαση στην ομιλία του έδωσε ο Πρόεδρος Αναστασιάδης, στο θέμα της ασφάλειας των σχολικών μονάδων, υπενθυμίζοντας ότι με απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου έχουν αποδεσμευθεί προς τις σχολικές εφορείες ποσό ύψους 17 εκατομμυρίων ευρώ, και ήδη άρχισε η αξιοποίηση του κονδυλίου με έργα που αφορούν στην τοποθέτηση περιφράξεων, θυροτηλεφώνων, αλλά και προσωπικού με καθήκοντα ασφάλειας και επιτήρησης των σχολείων.

“Θα υπάρχουν παντού φύλακες, πέραν των περιφράξεων, των θυροτηλεφώνων κ.λπ., ως ένας τρόπος να αποτραπούν οι εξωσχολικοί που διεισδύουν μέσα στα σχολεία, ως ένας τρόπος να αισθανόμαστε ότι τα παιδιά μας, όταν βρίσκονται στο σχολείο είναι ασφαλή και δεν κινδυνεύουν από τον οποιονδήποτε”, πρόσθεσε.

Σε ό,τι αφορά στον τομέα των υποδομών, ανέφερε πως, παρά τις οικονομικές δυσκολίες που αντιμετώπισε το κράτος, την τελευταία εξαετία ολοκληρώθηκαν 20 ανεγέρσεις σχολικών μονάδων, έγιναν 73 βελτιώσεις, επεκτάσεις και ανακαινίσεις σχολείων, 700 μικρότερης κλίμακας έργα, συνολικής αξίας πέραν των 78 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ την ίδια στιγμή, άλλα 30 έργα, με προϋπολογισμό περίπου 39 εκατομμυρίων ευρώ, βρίσκονται στο στάδιο υλοποίησης.

Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας υπογράμμισε, εξάλλου, ότι η θετική πορεία που έχει διαγράψει τα τελευταία χρόνια το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού και τα μετρήσιμα αποτελέσματα των πολιτικών που υλοποιήθηκαν, “δικαιώνουν, θέλω να πιστεύω, τη στρατηγική που ακολούθησε, ενώ οι αλλαγές που δρομολογούνται αποτελούν απτή απόδειξη της σταθερής προσήλωσης στο όραμα και την αποστολή που διέπουν τη λειτουργία του”.

Χαιρέτησε τις συνεχείς και συστηματικές διαβουλεύσεις μεταξύ του Υπουργείου και των θεσμικών φορέων της εκπαίδευσης ΠΟΕΔ, ΟΕΛΜΕΚ, ΟΛΤΕΚ καθώς και των Συνομοσπονδίων Γονέων Δημοτικής και Μέσης Εκπαίδευσης και των εκπροσώπων του οργανωμένου μαθητικού κινήματος, όσον αφορά την υλοποίηση των εκπαιδευτικών Μεταρρυθμίσεων, εκφράζοντας τη βεβαιότητα ότι “στη βάση του κοινού οράματος των εμπλεκόμενων μερών, θα επικρατήσει συναινετικό κλίμα ώστε να πετύχουμε αυτά που η Παιδεία μας απαιτεί”.

Αναφερόμενος στο 29ο Δημοτικό Σχολείο Μέσα Γειτονιάς, τα εγκαίνια του οποίου τέλεσε στη συνέχεια, είπε πως το σχολείο είναι συνδεδεμένο συμβολικά και τιμητικά με το όνομα του αείμνηστου Γεώργιου Καλογερόπουλου, “ο οποίος άφησε έντονη τη σφραγίδα του ως ένας εξέχων φιλάνθρωπος και ευεργέτης της Μέσα Γειτονιάς”.

Το κόστος κατασκευής του, συνέχισε, ανήλθε σχεδόν στα 3,5 εκατομμύρια ευρώ, “δομώντας τη λειτουργία του σε καινοτόμα συστήματα, διαθέτοντας ειδικές αίθουσες μαθημάτων και στη βάση της επικείμενης ολοκλήρωσης της αίθουσας πολλαπλής χρήσης και του γηπέδου καλαθόσφαιρας, αυξάνει τη λειτουργικότητα και την αποτελεσματικότητα της διοίκησης του σχολείου, υποβοηθώντας παράλληλα το μαθησιακό κλίμα και τη βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων”.

Καταληκτικά, ο Πρόεδρος διαβεβαίωσε πως, τόσο το Υπουργείο όσο και ευρύτερα η Κυβέρνηση, “θέτοντας στο επίκεντρο το καλό και το ωφέλιμο των μαθητών και όλων όσων υπηρετούν την Παιδεία του τόπου, θα συνεχίσουμε να βρισκόμαστε με κάθε δυνατό τρόπο στο πλευρό σας”.