Συντριβή αεροσκάφους Boeing-Kίνα: Σοβαρές ζημιές στα μαύρα κουτιά – Η προκαταρκτική έκθεση από τις έρευνες

  • Καθημερινή ενημέρωση

    Κάθε πρωί η επικαιρότητα στο inbox σου.


Σοβαρές ζημιές υπέστησαν τα μαύρα κουτιά του αεροσκάφους τύπου Boeing 737-800, το οποίο συνετρίβη τον περασμένο μήνα σκοτώνοντας και τους 132 επιβαίνοντες.

Συνοψίζοντας την προκαταρκτική έκθεσή της για τη συντριβή, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας της Κίνας (CAAC) δεν συμπεριέλαβε καμία πληροφορία από τις συσκευές εγγραφής φωνής και δεδομένων του πιλοτηρίου, οι οποίες είχαν σταλεί στην Ουάσιγκτον για ανάλυση.

«Τα δύο μηχανήματα εγγραφής στο αεροπλάνο υπέστησαν σοβαρές ζημιές λόγω της πρόσκρουσης και οι εργασίες αποκατάστασης και ανάλυσης δεδομένων βρίσκονται ακόμη σε εξέλιξη», ανέφερε η CAAC.

«Υπάρχουν πολλές δυσκολίες στη διερεύνηση αυτού του ατυχήματος και αυτή τη στιγμή τα διαθέσιμα στοιχεία είναι περιορισμένα», δήλωσε ο Λι Γιονγκ, αναπληρωτής διευθυντής του γραφείου αεροπορικής ασφάλειας της CAAC, σε συνέντευξή του στο κρατικό πρακτορείο ειδήσεων Xinhua.

Σημειώνεται ότι η ρυθμιστική αρχή απέκλεισε έναν αριθμό κινδύνων, λέγοντας ότι το πλήρωμα είχε τα προσόντα, το τζετ συντηρήθηκε σωστά, ο καιρός ήταν καλός και δεν υπήρχαν επικίνδυνα εμπορεύματα.

Σε ένα βασικό εύρημα, ανέφερε ότι τα περισσότερα από τα συντρίμμια ήταν συγκεντρωμένα σε μια περιοχή.

Οι αναλυτές ασφαλείας ανέφεραν ότι αυτό δεν θα μπορούσε να συμβεί σε περίπτωση καταστροφικής διάσπασης ή έκρηξης στον αέρα, ωστόσο δεν απέκλεισαν το ενδεχόμενο αποκοπής κομματιών του αεροσκάφους κατά την κατάδυση, αφού η CAAC είπε ότι τμήμα του ενός πτερυγίου βρέθηκε 12 χιλιόμετρα μακριά από το σημείο συντριβής.

«Δύο ερωτήσεις που θα έπρεπε να εξετάστούν: αν αυτό το κομμάτι προκάλεσε την πτώση ή η πτώση προκάλεσε την αποκοπή αυτού του κομματιού», ανέφερε ο Άντονι Μπρικχάουζ, ειδικός σε θέματα ασφάλειας εναέριας κυκλοφορίας στο Embry-Riddle Aeronautical University.

Ο Κινέζος ειδικός σε θέματα αεροπορίας Li Xiaojin είπε ότι ελλείψει άλλων ευρημάτων, τα δεδομένα από τα μαύρα κουτιά ήταν ζωτικής σημασίας.

«Αυτά τα κουτιά έχουν σχεδιαστεί για να είναι πραγματικά, πραγματικά στιβαρά», είπε ο Brickhouse. «Πραγματικά δεν μπορώ να σκεφτώ ένα ατύχημα στην πρόσφατη ιστορία όπου βρήκαμε τα κουτιά και δεν πήραμε πληροφορίες από αυτά».

Κανένα σχόλιο από την Boeing για την προκαταρκτική έκθεση

Οι μετοχές της Boeing έκλεισαν 1,3% χαμηλότερα την Τετάρτη. Η Boeing αρνήθηκε να σχολιάσει τη δήλωση της CAAC, αλλά ανέφερε ότι θα συνεχίσει να υποστηρίζει την έρευνα για τη συντριβή.

Πάντως, μια τελική έκθεση για τα αίτια του δυστυχήματος θα μπορούσε να διαρκέσει δύο ή περισσότερα χρόνια για να συνταχθεί με βάση προηγούμενες πολύπλοκες έρευνες ατυχημάτων, σημείωσε ο Li της CAAC στο Xinhua.

Η CAAC είπε ότι η τελευταία κανονική κλήση από τους ελεγκτές στο αεροπλάνο ήταν στις 2:16 μ.μ. τοπική ώρα ενώ ταξίδευε στα 29.200 πόδια, λιγότερο από έξι λεπτά πριν το αεροπλάνο εξαφανιστεί από τα ραντάρ.

Ο Brickhouse είπε ότι φαινόταν ότι η πτήση προχωρούσε κανονικά και οι επικοινωνίες ήταν κανονικές.

«Και ξαφνικά, το αεροσκάφος δεν επικοινωνούσε και τότε ήταν που άρχισε να καταδύεται».

Ακολουθήστε μας στο Google News.
Eιδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο, όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy.